ריו דה ז'נרו עם הילדים

טבע, חופים, גלים וכמובן - קרנבל. ריו קורצת גם לילדים

(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

ריו, בעלת התדמית הנהנתנית, אינה מצטיירת כיעד למשפחות. אבל האמת שחופשה משפחתית בריו יכולה להיות דווקא בחירה מצוינת. יש כאן גם חיים "רגילים" המתקיימים מעבר לבילויים, וקיימות שפע אפשרויות לשעשע את הילדים. מי שיטייל כאן עם ילדים יזכה לחוות יותר את ריו האמיתית ופחות את התיירותית, ולגלות עד כמה אנשי ריו הם אנשים חמים ואוהבי ילדים.

שעת ההשכבה של ילדים בריו גמישה למדי, ולכן לא נדיר לראות ילדים יושבים עם הוריהם במסעדות בשעות 22:00 או 23:00 בלילה. ברוב המסעדות ילדים מתקבלים בברכה, אך יש מסעדות שמקפידות על אווירה בליינית ולא משפחתית (וממילא, מסעדות כאלה ממש לא מתאימות לילדים), לכן כדאי לבדוק מראש. המסעדות שהכי מתאימות למשפחות, הן ה-churrascarias האהובות, מסעדות הברביקיו הברזילאיות בסגנון "אכול כפי יכולתך". אלה נוהגות לא לגבות כלל עבור ילדים קטנים, ולגבות חצי המחיר עבור ילדים גדולים. נסו את מסעדות Porcão שבאיפנמה, ו-Barra Brasa שבלבלון – שתיהן מציעות גם אזורי משחק לילדים. גם מסעדות ה-por kilo הן אופציה נהדרת למשפחות: משלמים לפי הקילו. מבחר המנות גדול, החל באוכל מתוחכם להורים וכלה במנות פשוטות שילדים אוהבים.

Baixo Bebe בלבלון (צילום: טיים אאוט)
Baixo Bebe בלבלון (צילום: טיים אאוט)

מרבית האטרקציות הידועות בריו – ובראשן פאו דה אסוכר, הקורקובדו ואצטדיון מרקאנה – הן כיף לא רגיל גם לילדים. בחופים תגלו אזורים המיועדים לילדים ולמשפחות; חוף לבלון, למשל, נחשב ידידותי ביותר למשפחות, ויש בו גם אזור משחק מיוחד לקטנטנים, ה-Baixo Bebê הפופולרי, המשתרע בין Posto 11 ל-Posto 12 (אתר www.baixobebeleblon.com.br, מחיר חינם). אזור משחקים דומה, אך קטן יותר, נמצא גם בחוף קופקבנה, באזור Posto 4; ויש גם אחד ב-Barra, בחוף Barraca do Pepe.

ילדים גדולים יותר ירצו אולי להתנסות בגלישת גלים: אפשר לקחת שיעורים ב-Bean Surf School שבחוף ארפואדור, מול מלון Arpoador Inn. באותו אזור תוכלו גם ללמוד משהו רגוע יותר: אמנים המתמחים בבניית ארמונות חול, מפגינים את כישוריהם ומלמדים את סודות המקצוע היצירתי.

פעילויות כיפיות נוספות לכל המשפחה הן לצאת להפלגה בים או במפרץ, לפקוד את הפארקים שסביב האגם ולשכור שם סירת פדלים או אופניים, לשוטט בין הצמחים המופלאים ב-Jardim Botânico (ג'ארדים בוטאניקו) או לצאת אל הטבע ב-Floresta da Tijuca (פלורסטה דה טיז'וקה). לחובבי הליכה, הנה כמה חברות המתמחות במסלולי טיול למשפחות: Moleque Mateiro (טלפון 8752-1171 אתר www.molequemateiro.com.br), Trilharte (טלפון 2225-2426 אתר www.trilharte.com.br) ו-Trilhas do Rio (טלפון 2425-8441 אתר www.trilhasdorio.com.br).

Floresta da Tijuca (צילום: טיים אאוט)
Floresta da Tijuca (צילום: טיים אאוט)

בכל רחבי העיר פזורים גני משחקים. פופולרי במיוחד הוא Praça Nossa Senhora da Paz שבאיפנמה (בפינת הרחובות Rio Visconde de Pirajá ו-Rua Joana Angélica). מלבד מתקני המשחקים יש בו ברווזים שאפשר להאכיל, טרמפולינות ונדנדות באנג'י.

Jardim Zoológico

במרחק תחנת תחתית אחת אחרי אצטדיון מרקאנה תגלו את רובע São Cristovão (סאו כריסטובאו) ובו גן החיות, המוכר בכינויו Riozoo. זהו גן חיות מודרני הממוקם בסביבה שובת עין. בסופי שבוע גן החיות והפארק שסביבו, מתמלאים במשפחות ובהפעלות לילדים והשמחה רבה.

כתובת: Quinta da Boa Vista, São Crisotvão

אתר: www.rio.rj.gov.br/riozoo

Jardim Zoologico (צילום: טיים אאוט)
Jardim Zoologico (צילום: טיים אאוט)

Playgym Natureza

כיף לא רגיל לילדים קטנים. זהו מקום שבו הם יוכלו לשחק בחימר, ללבוש תחפושות, לנגן בכלי נגינה ולהשתעשע במים. הלבישו אותם בבגדים שיכולים להירטב ולהתלכלך.

כתובת: Sociedade Hípica Brasileira, Rua Jardim Botânico 421, Jardim Botânico

Rio Water Planet

מקום נפלא להתקרר בו ביום קיץ מהביל. יש כאן מגלשות מים מכל הסוגים והגבהים, בריכות ומפלים וגם אזורים לפעוטות. התקשרו מראש לבדוק אם המקום פתוח.

כתובת: Estrada dos Bandeirantes 24000, Vargem Grande

אתר: www.riowaterplanet.com.br

ילדים וקרנבל

אל תרגישו לא נעים אם השארתם את הילדים בהשגחת הבייביסיטר ויצאתם לחגוג את הקרנבל בלעדיהם. יש דרכים רבות להפגיש את הילדים הרכים עם החגיגה הסוערת הזאת באופן סולידי וידידותי יותר לגילם:

Blocos

מצעדי ה-Blocos (בלוקוס) למשל, מתקיימים בשעות היום, אבל אין זה אומר שהם רגועים יותר. לכן, כדאי לחפש בלוקוס שאורגנו במיוחד לילדים, בשבועות שלפני הקרנבל. הקטנים יוכלו להתחפש ולהתאפר, לצעוד מאחורי תזמורת סמבה צנועה ולעשות הרבה רעש. מצעד כזה מתקיים באזור General Osório (ג'נרל אוסריו) שבאיפנמה, פרטים ב-Riotur (טלפון 2542_8080 אתר www.riotur.com.br).

בלוקוס (צילום: טיים אאוט)
בלוקוס (צילום: טיים אאוט)

Avenida Presidente Vargas

כדי לראות את התלבושות הצבעוניות והקרונות המרשימים של הקרנבל בלי להיכנס למצעד עצמו, קחו את הילדים לאזור שבו מתכוננים המשתתפים לכניסה לתהלוכה, מחוץ לאצטדיון ה-Sambódromo (סמבודרומו) שברחוב Avenida Presidente Vargas.

Junio Samba Parade

הקרנבל של הילדים, המצעד שבו משתתפים הילדים חברי מועדוני הסמבה. זהו האירוע הכי פחות תיירותי מכל אירועי הקרנבל הרשמיים, ועם זאת הוא צבעוני ושמח וכיף לצפות בו. המצעד נערך באצטדיון סמבודרומו ביום שישי, לפני המצעד המרכזי של ה"גדולים". פרטים ב-Riotur (טלפון 2542-8080 אתר www.riotur.com.br).

Sambodromo (צילום: טיים אאוט)
Sambodromo (צילום: טיים אאוט)

Cidade do Samba

מרתק לראות כיצד מקימים את הקרוניות של הקרנבל ב"עיר הסמבה", והילדים יכולים גם להתנסות בכלי הנגינה של תזמורות הקרנבל.

Saara Market

צאו עם הילדים למסע קניות בשוק Saara, לצד מעצבי התלבושות של הקרנבל, בין דוכנים של נוצות, חרוזים, סרטים ו"נוצצים". תמורת ריאלים בודדים תוכלו לקנות לכם חומרים לכתרים ולגלימות.

שוק Saara (צילום: טיים אאוט)
שוק Saara (צילום: טיים אאוט)