שוטטות בעיר העתיקה של פראג

רחוב Dlouhá בעיר העתיקה רווי בחנויות אופנה מפתיעות, בתי קפה עם אווירה מיוחדת, ברים עתירי אלכוהול משובח, מסעדות שוות. צאו לבלות

מבוך ענק לבילוי ושופינג (צילום: Shutterstock)
מבוך ענק לבילוי ושופינג (צילום: Shutterstock)
24 באוקטובר 2013

משמעות המילה Dlouhá בצ'כית היא "ארוך". ואכן, רחוב Dlouhá עומד בציפיות אם משווים אותו לשאר הרחובות באזור Staré Mĕsto, הנוטים להתפצל, להסתיים לפתע פתאום או לשנות את שמם סתם כך בין צומת אחד למשנהו. המרכז מימי הביניים, שהיה בעבר מוקף חומה, מורכב מסבך סמטאות הפונות לכל עבר ומלאות הפתעות כרימון, בין אם זו חנות מעצבים מופלאה או פאב שהזמן והיזמים פסחו עליו.

וכך, רחוב Dlouhá, הנמתח על פני 500 מטרים בלבד, נחשב לשיא במונחי פראג. יותר מזה, הוא מציע מעט מכל הנסים והנפלאות המאפיינים את האזור הנכבד כולו. אפשר לשוטט בו במנוחה במשך רבע שעה, אבל כדי ליהנות ממנו עד תום, מומלץ לגשת ולבדוק כל אחד מהפיתויים הרבים שהוא מציע. טיול מעמיק שכזה, יכול לבדו למלא שעתיים שלמות, עם לוקחים בחשבון עצירה להתרעננות ומהירות ממוצעת של מלצר בפאב צ'כי.

שיטוט בעיר העתיקה (צילום: shutterstock)
שיטוט בעיר העתיקה (צילום: shutterstock)

התחילו את דרככם מול הבר האירי Caffrey’s, הראוי לאזכור כנקודת ציון בלבד (כתובת: Staromĕstské namĕstí 10). המשיכו לאורך Dlouhá, עברו תחת הקשתות וספגו את אווירת האר-דקו של הרחוב האלגנטי. בצד הצפוני שוכנת חנות המציגה אוסף בלתי נדלה של אוצרות לוחמניים – Zbranĕ a Střelivo Brymová (כתובת: Staromĕstské namĕstí 8, אתר: www.zbranebrymova.com), והמספקת את התאווה המקומית לרובים עתיקים ולכובעים טירולים. בשל טרדות הביטחון הטיפוסיות של שדות התעופה המודרניים, ספק אם תוכלו לקנות משהו חוץ מכובע טירולי, אבל ביקור בחנות הזאת חושף הרבה על החיבה המקומית לכלי נשק.

המשיכו צפונה עד שתגיעו ל-Dušní, הרחוב הבא הפונה שמאלה מ-Dlouhá. בצידו הדרומי תגלו שתיים מחנויות האופנה המעניינות ביותר בעיר, Tatiana (אתר: www.tatiana.cz) ו-(אתר: Boheme (www.boheme.cz. השתיים מספקות סחורה מגוונת יותר מכובעי לבד ירוקים. עיצוב הבגדים עדכני ומשובח, למרות התפאורה המיושנת, והשירות יגרום לכל תייר מזדמן להרגיש כמפורסם אורח.

חזרו ל-Dlouhá, ולכו צפונה לכיכר הקטנה שבצומת הבא. שם תמצאו את Bakeshop Praha (אתר: www.bakeshop.cz), המלאה במעדנים, בניחוחות לחם טרי ובמאפינס מתוקים האומרים כולם נחמה. אם אתם ממש זקוקים לתדלוק, זהו מקום טוב לעצור בו לכוס קפה. אולם, אם אתם מסוגלים לדחות מעט את התאווה לאוכל, המשיכו ל-Dlouhá 9, לחנות הפרחים הטובה ביותר באזור – Kvĕtiny. כדאי לעצור במקום ולהתפעל משלל הסחלבים.

Dahab, סלון תה תיאטרלי בסגנון מזרח-תיכוני, יכול לספק אתנחתא מבורכת בתוספת כריות, תה נענע ועוגות מתקתקות. ואם תרבות אתם מבקשים, פנו ל-Gallery Nod (אתר: nod.roxy.cz), הפועלת גם כבית קפה ובר בקומה השנייה, מעל מועדון Roxy (אתר: roxy.cz). הגלריה, המציגה את עצמה כסצנת האוונגרד לאמנים מקומיים, יכולה להיות מעט מבלבלת או מביכה, אבל לעולם אינה משעממת. הבניין מאכלס גם את אחת מחמש החנויות במדינה המוקדשות לסחר הוגן, ובה מבחר מצוין של קפה ושוקולד קולומביאניים. NaZemi ("על כדור הארץ") ירתה את יריית הפתיחה של המודעות בקרב הצ'כים הצעירים מוטרפי האופנה, אותם הצ'כים הצובאים על פתחי La Casa del Habano (אתר: www.lacasadelhabano.cz), המלאה גם באמריקאים מתוסכלים חובבי סיגרים קובניים.

לבסוף, בחלקו המזרחי של הרחוב, ניצבת Antik v Dlouhé, חנות בזאר, המציעה סיכות מיושנות, צעצועים מעץ, ספרים עתיקים ואי-אלו אוצרות בלומים כמו מנורת שולחן ייחודית, שהמצפון שלכם לא ייתן לכם לעזוב את המדינה בלעדיה. (אתר:www.antik-v-dlouhe.cz).