בלי ורדים ושוקולדים: 6 המלצות לא שגרתיות לט"ו באב

בואו נודה בזה, אף אחד לא אוהב את ט"ו באב, האח הפחות סקסי של ולנטיין. הנה כמה המלצות שיקלו עליכם לעבור אותו

מתוך "ללכת בדרכך"
מתוך "ללכת בדרכך"
18 באוגוסט 2016

אם אתם רווקים אתם שונאים אותו כי הוא מזכיר לכם את הפחד למות לבד, ואם אתם בזוגיות כבר הספקתם לפתח אלרגיה לזרי ורדים (ובעיקר לאנשים שמנסים למכור לכם אותם ביוקר במסעדות) ולדובים ענקיים. אבל כמו כל שנה, לא תוכלו פשוט להתעלם ממנו. אז בין שאתם יחד ובין שאתם לבד, אספנו עבורכם כמה המלצות לא שגרתיות שיחסכו מכם את הסטטוס הגנרי על איך החג הומצא כדי לעודד את תרבות הצריכה.

קולנוע

בסינמטק תל אביב יציינו את החג בסופ"ש שלם של הקרנות סרטי אהבה והרצאות. ביום חמישי יוקרנו הסרטים "הוא+היא" (18:30) של הבמאי הצרפתי קלוד ללוש והסרט החדש "ללכת בדרכך" (21:00) בכיכובה של אמיליה קלארק (הלוא היא אם הדרקונים דאינריז טרגריאן מ"משחקי הכס"). ביום שישי יעלו הילוך עם שיתוף פעולה עם חנות היין הסמוכה דרך היין (11:00): מבקר היין איתי גלייטמן ירצה על התפתחות עולם היין המודרני ועל המאבקים בין המסורת לקדמה. לאחר מכן יוקרן הסרט "יין, סיפור אהבה", ובסוף הסרט תוכלו להנות מטעימות יין מיקבים אמריקאיים מובילים.

סינמטק תל אביב, שפרינצק 2 תל אביב, חמישי־שבת (18.8־20.8)

פטיש

מי שרוצה ערב פרוע יותר יכול לעטות את המחוך ומגפי העור (מה לעשות, קוד לבוש) ולסור לדאנג'ן, שם יחגגו את הרומנטיקה בדרך הייחודית לקהילת הבדס"מ. המופע המרכזי של הערב ישלב עונג וכאב, שושנים וחוחים.

דאנג'ן, השרון 21 תל אביב, חמישי (18.8) 23:30, 70 ש"ח

היסטוריה

גם המועצה לשימור אתרי מורשת יציינו את החג, ברוח נוסטלגית. בבית בן גוריון תועלה ההצגה המוזיקלית "הנערה במרפסת ממול", המספרת סיפור אהבה על רקע נופי תל אביב של תחילת המאה ה־20.

בית בן גוריון, שד' בן גוריון 17 תל אביב, חמישי (18.8) 20:00, 70 ש"ח

מסיבה

במיני קלאב יציינו את החג עם הליין הביסקסואלי ביסי, שמובילה אותו מוזיקת טראש קיטשית וכיפית. במקום התחילו להנהיג מסורת של צמידים בצבעים שונים המסמנים אם אתם מעוניינים שיתחילו איתכם, דבר שיחסוך לכם את המבוכה של להתחיל עם הבחור הכי תפוס במסיבה.

מיני קלאב, נחלת בנימין 43 תל אביב, שישי (19.8) 23:00, 10 ש"ח

אמנות

למי שמתכנן לצאת מהעיר לכבוד החג מומלץ לקפוץ למוזיאון לאמנות האיסלאם בירושלים, שם יחגגו אהבה חוצת תרבויות ודתות (אל תספרו לבנצי גופשטיין). לכבוד התערוכה "אות מאיראן" קבוצת "במה טובה" יעלו את הופעתם המשלבת גרוב וסול עם מוזיקה פרסית עתיקה.

מוזיאון אמנות האסלאם, הפלמ"ח 2 ירושלים, חמישי (18.8) 20:30, 50 ש"ח

הופעה

ואיך אפשר לסגור את הרשימה בלי קצת קיטש: שלמה ארצי, הזמר שדביק יותר מאוגוסט בתל אביב וט"ו באב גם יחד, יופיע בלייב פארק בראשון לציון עם שירים מהאלבום החדש "קצפת" ועם הקלאסיקות המוכרות. במופע יתארח שלום חנוך.

לייב פארק, שד' מרילנד ראשון לציון, חמישי (18.8) 21:00, 124־365 ש"ח