אולימפיאדת החורף של Time Out: אוכלים שותים

כשהטמפרטורות יורדות, מנה כבדה ומחממת הופכת ממעיקה לנחשקת. מה ואיפה כדאי לאכול בימים הקרים?

ראמן של דה באן. צילום: אייל קיציס
ראמן של דה באן. צילום: אייל קיציס
6 בפברואר 2014

המרקים הכי טובים

מקום שלישי: מרק בצל של הבראסרי

שלוש טיפות של גשם מספיקות לנו כדי לרוץ ולתפוס מקום על הבר של הבראסרי, לקבל קערה לבנה על רגל, מכוסה בעלה פריך של בצק עלים ובתוכה מרק בצל עשיר עם נטיפי גבינת גרויר נמסים. המדליה האמיתית מגיעה למי שמצליח לתמרן את הכף כך שהיא מכילה בכל ביס פרוסת בצק, מספיק מרק וכמות קטנה של גבינה.

אבן גבירול 70. 6967111־03

מקום שני: ראמן של דה באן

בדה־באן מגישים את הראמן אך ורק בחורף, שזו סיבה ממש טובה לחכות לעונה הגשומה אפילו אם אתם טיפוסים של קיץ. אין על הרגע שהוא מגיע לשולחן עם צ'ופסטיקס וכף עמוקה ואז מתחילים לגלות: ציר עוף, אטריות ראמן, ביצה קשה עם חלמון חי, נתחי עוף צלוי קטנים, בצל ירוק ואצת נורי שהספיקה להתרכך מהאדים.

הלל הזקן 18, בכניסה לשוק הכרמל, 6044725־03

מקום ראשון: קאו לו פט של בית תאילנדי

לפנטז על מרק עוף של סבתא זה כל כך 2013, בייחוד כשאפשר לקבל את הגרסה העשירה והפיקנטית של תאילנד. בתוך קערה עצומה שוחים נתחי אווז שבושלו בתערובת חמשת התבלינים יחד עם נבטים, כרוב סיני והמון תבלינים בציר מהביל שמנצח כל חשש לשפעת.

בוגרשוב 8, 5178668־03

המנות הכי מנחמות

מקום שלישי: שניצל בקר ופירה של קפה נואר

זה לא שלא מתחשק לנו שניצל ופירה בקיץ, אלא שבחורף הוא פשוט עושה את העבודה טוב יותר: נתח בשר בקר דק דק מטוגן בשמן עמוק לאחר שהושרה בתערובת תבלינים סודית ונטבל בפירורי לחם. הוא מגיע לשולחן קריספי לצד תלולית של פירה חלק מעלה אדים, ולמרות הגודל העצום אין מצב שמשאירים משהו בצלחת.

אחד העם 43, 5663018־03

מקום שני: חמין של סנדר

פינוק אמיתי לשבתות חורפיות: חמין שמגיע עד הבית בסיר נירוסטה מיוחד. אפשר להזמין סיר אישי או סער המספיק לשבעה סועדים וליהנות מחמין עשיר עם תפוחי אדמה, בשר בקר, שלושה סוגי שעועית, ואי אפשר בלי קישקע בלי כל הטרחה שלפני כן. שלאף שטונדה, מישהו?

לוינסקי 54. 5371872־03

חמין של סנדר. צילום: גיא הכט
חמין של סנדר. צילום: גיא הכט

מקום ראשון: חריימה של ד"ר שקשוקה

ירידת הטמפרטורות עלולה להביא לצורך בלתי נשלט במנה של דג ים טרי ששוחה ברוטב עגבניות חריף עדין. התיבול, הדג שהתבשל ברוטב וכמובן הלחם שסופג את הכל מחממים את המערכת הפנימית, ובלי שום סיבה הגיונית גם עושים מצב רוח טוב (בייחוד בימים שבהם הים התיכון מספק למסעדה לוקוס).

בית האשל 3 יפו, 6822842־03

הקוקטיילים החורפיים הכי טובים

קוקטייל קורטיני במזללה

יש אנשים ששותים בחורף תה עם לימון וג'ינג'ר, ויש אנשים ששותים בחורף את הקוקטייל הזה שכולל סירופ ג'ינג'ר ומיץ לימון. חוץ מזה יש בו גם צ'ילי חריף שמחמם את הגוף וְודקה שמחממת את הגרון. פראייר מי שנשאר עם תה.

נחלת בנימין 57, 56655505־03

מקום שני: קוקטייל גרין ג'ין בקפה אירופה

אנחנו מחבבים מאוד את השדרוג שעשה המלפפון בשנה האחרונה מירק חי בסלט לתוספת מרעננת למיצים, קוקטיילים ואפילו סתם בתוך קנקן מים. מאחר שגם החיבה לג'ין הולכת ומתגברת אצלנו (ואין כמו ג'ין בחורף), אנחנו גאים להעניק מדליית כסף לגרין ג'ין של קפה אירופה שמשלב את שתי האהבות: ג'ין ומיץ לימון עם פלחי מלפפון דקיקים וסודה. לא נראה שנצליח להיגמל ממנו עד הקיץ.

שד' רוטשילד 9ב. 5259987־03

מקום ראשון: קוקטיילים מעושנים בסושיאל קלאב

מסעדת הסושיאל קלאב החליטה לקחת את תפריט החורף צעד אחד קדימה ולהציע גם קוקטיילים חורפיים המעורבבים באמצעות מעשנת חמה מסורתית שבתוכה שבבי עץ שונים שמוסיפים ארומה למשקה (דובדבן, אלון או עצי הדר). אנחנו התאהבנו בסמוקי פרנץ' מנהטן, קוקטייל שכולל קוניאק ומרטיני רוסו עם נגיעה של שוקולד, שמוכנס לתוך מעשנת עם שבבי עץ אלון המעניקים למשקה ארומה עשנה חריפה.

שד' רוטשילד 45. 5601114־03

קוקטייל מעושן אולימפיאדת החורף

הנוף החורפי הכי טוב

מקום שלישי: אונזה

אונזה – השחקנית החדשה בשוק הפשפשים שקמה בלוקיישן הוותיק שבו שכנה שרקוטרי – היא המקום להגיע אליו כדי ליהנות מהאווירה של יפו בחורף. אפשר להשקיף על ההתרחשות בחוץ מתוך המסעדה שמעוצבת בצורה האידיאלית לחורף וכוללת הרבה ריהוט עץ ונורות המפיצות אור רך.

רבי חנינא 3, שוק הפשפשים, 6486060־03 

מקום שני: קנטינה

לא צריך ממש גשם, מספיק קצת עננים ורוח קלה כדי להתבונן מהמרפסת של הקנטינה אל שדרות רוטשילד ולדמיין, רק לכמה רגעים, שאתם באירופה. זה המקום לתצפת ממנו ולאבחן איך ברגע שהכפכפים הופכים למגפיים והג'קטים מתארכים למעילי צמר אפשר לקרוא לשדרות האלה בולווארד. אם זה לא עובד כנראה לא שתיתם מספיק.

שד' רוטשילד 71, 6205051־03

עם נוף לשדרה הכי יפה בתל אביב, קנטינה. צילום: בן קלמר
עם נוף לשדרה הכי יפה בתל אביב, קנטינה. צילום: בן קלמר

מקום ראשון: מאנטה ריי

בימים סוערים במיוחד מאנטה ריי היא לוקיישן מנצח לצפייה בגלים גבוהים שמתנפצים על החוף, ויותר מזה – לצפייה בגולשי גלים שרק מחכים לימים כאלה. אפשר לצאת למרפסת כדי לקבל נקודת תצפית טובה יותר, אבל הרוח כאן חזקה כל כך שתוך חמש דקות חוזרים פנימה לבקבוק יין וצלחת מאזטים.

קויפמן 7, 5174773־03