מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר? העבודות הכי טובות בתל אביב

כשאתם נרדמים בעוד ישיבת רבעון, הם יורדים במדרון מושלג, בוחרים סדרות טלוויזיה או הולכים ליום מלא במשחקי מחשב. נכון, לכולם יש עבודה, אבל רק להם יש את הכי טובה

תחלמו בגדול. או תקנאו פשוט. צילום: Shutterstock
תחלמו בגדול. או תקנאו פשוט. צילום: Shutterstock

ציבות, ביטחון, שקט נפשי – אלה הערכים שלמדנו לקשור לעבודה האידיאלית כשהיינו צעירים יותר. למדנו מההורים שלנו שמי שמשקיע עוד מגיל צעיר, מרוויח את המקום הנכסף בשוק העבודה. הכל כוון לשם – הבחירה במקצועות המוגברים בתיכון, התואר האקדמי ותכנון הלו"ז לשנים קדימה. המון יעדים קטנים והומוגניים שכולם צריכים לתקוע בהם דגל כדי לקחת חלק במעמד הביניים, עם משכנתה ושני רכבים בחניה. אבל אז הגיעו התהפוכות הכלכליות העולמיות וטרפו את הקלפים, וכשביטחון כלכלי הוא כבר לא דבר שמובטח למי שעובד קשה, דברים אחרים החלו לתפוס מקום גבוה יותר בסדר העדיפויות. עם העלייה ההדרגתית של גיל הנישואים הממוצע, למדנו שאנחנו לא חייבים להשתקע במקום עבודה אחד – או אפילו בקריירה אחת – בגיל צעיר, ויש לנו זמן להתרכז בלמצוא את מה שאנחנו חולמים עליו. ועל מה אנחנו חולמים? על עבודה שתספק אותנו, אבל באמת. שהשעות בה לא ייראו כמו זמן שנמתח עד שנרוץ הביתה לכורסת הטלוויזיה, שהלו"ז שלה יהיה גמיש מספיק כדי להתאים לאורח החיים שלנו, בין שאנחנו אנשי תשע עד חמש או לא, והעיקר – שלא תהיה זרה לחלוטין למה שאנחנו עושים בשעות הפנאי שלנו.

לאנשים שבחרנו לפרויקט הזה יש תשוקה אמיתית לעבודה שלהם, והם מחשיבים אותה כתחביב. זו אולי קלישאה, אבל כזו שכיום היא חשובה יותר מאי פעם. הגבולות בין החיים הפרטיים לעבודה היטשטשו כבר מזמן, בעיקר כשכל חיינו – החברתיים והמקצועיים – מנוהלים מתוך הסמארטפון, ולך תתעלם מהבוסית בווטסאפ כשהיא רואה שאתה אונליין ב־11 בלילה. החיבור לעבודה מסביב לשעון הפך את ההנאה ממנה לערך עליון, חשוב יותר אפילו מהתגמול הכלכלי. לשמחתנו התחביבים שלנו גם הפכו להזדמנויות של ממש בשוק העבודה. כשאנשי המשרדים האפורים בורחים משגרת היום שלהם לשיטוט באינסטגרם או חוזרים בסוף היום לצפיית בינג' טלוויזיונית, מישהו צריך לדאוג שיהיו להם את כל הפינוקים האלה מסביב – לייפות את העולם, לבחור תכנים איכותיים, לחטב ישבנים מפורסמים, להרים לנו במסיבות, לעזור לנו לבחור אמנות לקירות, לפתח משחקי מחשב או להלביש את בר רפאלי. ייתכן שתלושי השכר שלהם לא ממקמים אותם בדירת גג בשדרות רוטשילד שתשקיף לאוהלים של המחאה הבאה, אבל בעידן שבו התעשרות ממשלח היד היא פריבילגיה של מעטים בלבד, הדרך היחידה להשיב מלחמה היא ליהנות בטירוף.

קובי רומנו. צילום עצמי
קובי רומנו. צילום עצמי

קובי רומנו, 31

גיים דיזיינר בחברת דייס מרקטינג

ותק: שנתיים

הפלוס: אם כל ילד שמתמכר למשחקי מחשב רוצה לשחק לנצח, קובי רומנו הוא הפיטר פן של עולם הגיימינג. עם תואר שני בגנטיקה מאוניברסיטת קיימברידג' באנגליה, רומנו כבר היה עמוק בתוך קריירה בטוחה ומשעממת, אבל דווקא פיטורים כואבים מחברת ביוטכנולוגיה גרמו לו להבין שעם כל הכבוד למדע, בא לו בעיקר לכייף. היום הוא חוצה את הכביש מהבית שלו למשרד, מתיישב לענות על מיילים ועובר לשלוש־ארבע שעות בעולם שכולו טוב. כלומר, משחק במחשב. בשאר הזמן הוא מוציא את הרעיונות המגניבים שלו אל הפועל בעזרת ארט דירקטורים ומתכנתים מוכשרים וכותב מסמכי אפיון. נשמע כיף? אז גם השכר על הכיפאק. מעצב משחקים מתחיל יכול להרוויח 8,000 ש"ח בחודש ולהגיע עד 25,000 ש"ח אם, למשל, יתמקד בתחום משחקי הימורים.
המינוס: שעות העבודה ארוכות והלחץ של דד־ליינים יכול להיות היסטרי. זה פרויקט אינטנסיבי מאוד שממשיך איתי לחלומות בלילה".

שקמה שרון. צילום עצמי
שקמה שרון. צילום עצמי

שקמה שרון, 34

מנהלת המותג יגרמייסטר

ותק: שנתיים

הפלוס: כשההגדרה הראשונה בתפקיד שלך היא לאהוב את חיי הלילה ולדעת לשתות הרבה אלכוהול, את יודעת שעשית משהו נכון, וזה עוד לפני הדרישה לזמינות לטיסות תכופות. העובדה שזכית בחופש פעולה מלא לבניית אסטרטגיות שיווקיות יצירתיות למותג האלכוהול שנמצא במקום השביעי במכירות בעולם היא רק אקסטרה. יתרונות נוספים: שכר גבוה, כנסי ברים בינלאומיים וסיבובי מועדונים חווייתיים ברחבי העולם עם התמחות רב שנתית במועדון הברגהיין בברלין. "האופי של העבודה קליל ונינוח", מספרת שרון ערב לפני טיסה נוספת לברלין. "יש המון אתגר ויצירתיות מתוך המסגרת הזו שנקראת 'משרה', וכן, צריך לטוס המון ולשתות לא מעט אלכוהול. זה חלק מהג'וב דסקריפשן". חוץ מיגרמייסטר שזורם כמו מים, שרון יודעת להעריך את העובדה שבזכות הג'וב, על נסיעותיו הרבות, היא זכתה בחברים קרובים ממחוזות כמו דובאי ולבנון ואף בבן זוג.
המינוס: משרדי החברה ממוקמים בשהם.

אייל דה ליאו. צילום: מירב בן לולו
אייל דה ליאו. צילום: מירב בן לולו

אייל דה ליאו, 41

ייעוץ קריאייטיב ותוכן

ותק: 20 שנה

הפלוס: התמחות בסטייל גברי, כישרון להוציא רעיונות אל הפועל וידע תרבותי מעמיק הפכו את דה ליאו למותג בפני עצמו ולעסק של אדם אחד המזוהה עם טעם משובח ועם איכות גבוהה. לאחר שנים שעסק בכתיבה וניהל יוזמות כדוגמת שבוע האופנה חולון, בכובעו הנוכחי דה ליאו מייעץ ומרכיב קונספטים למותגי לייף סטייל נחשקים כמו מלון נורמן, רשת סטורי, הסטארט־אפ Popin, וגם ללקוחות פרטיים עם חזונות עסקיים. במסגרת עבודתו הוא מבלה שעות ארוכות בלוקיישנים יוקרתיים עם אנשי מפתח בתעשייה ויוצק אל מותגים מסחריים נופך אינטלקטואלי באמצעות יצירת תוכן בנושאי תרבות, דיפלומטיה, כלכלה, אמנות ומוזיקה. "בדיוק במרץ שנה שעברה עזבתי את תפקידי כמנהל קשרי החוץ במוזיאון העיצוב חולון ונכנסתי אל שלב עצמאי מהנה עם שלל אפשרויות, במרכזן החיבור בין המסחרי לאמנותי", הוא מספר. והמשכורת? "אני מרוויח טוב, אין תלונות".
המינוס: "חיפוש מתמיד של השראה זה מאתגר, לטוב ולרע".

רוזה סינייסקי. צילום: איליה מלניקוב
רוזה סינייסקי. צילום: איליה מלניקוב

רוזה סינייסקי, 32

מנהלת הרשתות החברתיות של בוטיק הלגה עיצובים

ותק: 5 שנים

הפלוס: מכירים את הבחורות עם הטעם האופנתי המצוין שמסתובבות בערים הכי זוהרות בעולם ומצטלמות במותגי על? לסינייסקי אשכרה משלמים על העבודה הזאת. "גרתי בלונדון עשר שנים ועבדתי במגזינים הכי גדולים בעולם, מ'Dazed and Confused' עד 'אל' ו'ווג' הבריטיים", היא מספרת. "כשחזרתי לארץ פגשתי את הלגה גוטסדינדר, מייסדת הלגה עיצובים, והיא הציעה לי לשדרג את האתר שלה. משם התגלגלנו לניהול פייסבוק ואינסטגרם". אם כבר יצאו לכם העיניים, כדאי לדעת שלא כל אחד זוכה לעבוד עם מותגי היוקרה שסינייסקי עובדת איתם, שהריטיינרים החודשיים שלהם לניהול רשתות חברתיות יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש. בשביל זה, היא אומרת, צריך להיות יצירתיים מאוד ולדעת לייצר תוכן איכותי. "חשוב גם להכיר את האנשים הנכונים מחוץ למתחם הווירטואלי".
המינוס: "אני צריכה להיות עם היד על הדופק וה־wifi בכל רגע נתון, להמציא אינסוף רעיונות לתכנים מעניינים ולהיות מחוברת לסמארטפון 24/7, מה שיוצר לפעמים כאבי ראש ועיניים לא קטנים. זו עבודה שחיים ונושמים אותה, כי אחרת זה פשוט לא עובד".

לחצו להמשך הכתבה