פארש, הדור הבא: מה לשים בקססה במקום טבק?

נגמלתם מסיגריות אבל לא מג'וינטים? יש לזה פתרון פשוט (אבל קצת מסריח)

קן לציפור. תחליף טבק.
קן לציפור. תחליף טבק.
21 במאי 2015

אחת הדילמות של רבים ממעשני הקנאביס – חוץ מאם להתחיל מהמאנץ' המלוח או מהמאנץ' המתוק – קשורה דווקא בחצי השני של תערובת הקססה – הפארש. לעזאזל, באנו לעשן חומרים טבעיים, לא טבק מורעל בנפט. האידיאל הוא כמובן לעשן את העשב הירוק באופן "נקי", אבל מכיוון שאנחנו לא באמסטרדם ולא בארצות הברית נאלץ להמשיך לערבב את החומר הפעיל שלנו בכל מיני חומרים לא פעילים במקרה הטוב ופעילים בטרור גופני במקרה הרע.

בשנים האחרונות צצו בפיצוציות ובחנויות הטבע תחליפי טבק שיכולים לתפקד כממלאי מקום בקססה. המוכר ביותר הוא Greengoי(40־50 ש"ח ל־30 גר') שאולי חלק מהמבקרים הקבועים באמסטרדם יזהו, שכן הוא משמש כתחליף בקופי שופס שבהם אסור השימוש בטבק. מדובר בתערובת המורכבת מפפאיה, מנטה, אקליפטוס ועלי לוז, שנראית כמו משהו בין קרטון ישן ומפורר לנסורת אוגרים עם ניחוח חליטת תה. הגרינגו נשרף היטב ובקצב בינוני, שורף מעט בגרון בהתחלה ובעיקר מריח כמו חומר המיועד לגירוש שדים.

מסך עשן. צילום: Shutterstock
מסך עשן. צילום: Shutterstock

אוהבי המתוק יכולים ללכת על HoneyRoseי(65 ש"ח ל־50 גר') – תערובת משונה המורכבת ממרשמלו (!), תלתן אדום, עלי ורד, דבש, וניל וחסת בר, ומושרית במיץ תפוחים. יש הסבורים שמתכון העוגה הזה מריח כמו ממתק של סבתות, יש שיטענו שהוא מסריח כמו דגים, יש שייזכרו במיסטר נייס גאי. בכל אופן, המראה שלו דומה מאוד לוויד (ואף כיכב בסדרה Weeds כזיוף של הדבר האמיתי), ויש לו גם גרסאות פחות מתקתקות.

יש סטלנים שנשבעים בעלי לואיזה, מרווה או נענע מיובשים שאפשר להשיג בכל דוכן תבלינים. כל אחד מגיע עם הרעננות, עם הריח ועם תחושת הצריבה הקלה בגרון, לפחות עד שמתרגלים.