יש למה לצפות: תשעה סרטים מסקרנים שיעלו בקרוב בבתי הקולנוע

הסרט שטרנטינו רצה לגנוז, החדש של ג'ניפר לורנס, האחים כהן, הבירדמן הבא ועוד סרטים קרובים ששווה לשים עליהם את העין

Joy בכיכוב ג'ניפר לורנס
Joy בכיכוב ג'ניפר לורנס
24 בנובמבר 2015

1. גשר המרגלים

האחים כהן כתבו (עם מאט צ'רמן) וסטיבן ספילברג ביים מותחן המבוסס על אירוע אמיתי משנות המלחמה הקרה. מטוס ריגול אמריקאי מופל מעל ברית המועצות. הביקורות באמריקה טוענות שזה בידור אולד פשנד במיטבו.

החל מ־ 26.11

2. אבוללה

שנה אחרי מות אחיו הבכור, אדם בן ה־10 מתיידד עם מפלצת פרוותית חמודה ולפעמים בלתי נראית. כששוטרים מגיעים ללכוד אותה, אדם וחבריו מגוננים עליה. יוני גבע כתב וביים פנטזיית התבגרות עם אפקטים מיוחדים – מין "אי.טי" ירושלמי. בטריילר זה נראה טוב.

החל מ־ 3.12

3. מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר

הגוורדיה הישנה – האריסון פורד, קרי פישר ומרק האמיל – חוזרת לפרק השביעי בסאגה הגלקטית, שמתרחש כ־30 שנה אחרי אירועי "שובו של הג'דיי". ג'יי.ג'יי אברמס ביים, ג'ורג' לוקאס שימש כיועץ, ויש לא מעטים שמבחינתם מדובר בביאת המשיח.

החל מ־ 17.12

4. ג'וי

ג'ניפר לורנס, בראדלי קופר, רוברט דה נירו והבמאי/תסריטאי דיוויד או. ראסל שבים ומתכנסים זו הפעם השלישית בביוגרפיה של ג'וי מנגנו, אם חד הורית מלונג איילנד שב־ 1990 המציאה "מגב פלא" וייסדה עסק משפחתי משגשג (היא רשמה יותר מ־100 פטנטים).

החל מ־ 24.12

5. למה עזבתני

סרטה הארוך הראשון של הדר מורג, שבכורתו העולמית נערכה בפסטיבל ונציה. יעל אבקסיס הפיקה את הסרט המספר על נער שוליים (מוחמד דעאס) שמתוודע לגבר מנוכר ואניגמטי (יובל גורביץ') ומתעקש להפוך לבן חסותו.

החל מ־14.1

6. הנערה הדנית

אדי רדמיין הולך על אוסקר שני ברצף בתפקיד הטרנסקסואל הראשון. הדרמה התקופתית של טום הופר ("נאום המלך") בוחנת את היחסים המשתנים בין הציירת גרדה וגנר (אליסיה ויקנדר השבדית) ובעלה ההופך בהדרגה מאיינר ללילי. חבר ילדות של הבעל (מתיאס שונרץ מ"חלודה ועצם") הופך את הזוג למשולש.


החל מ־ 14.1

7. שמונת השנואים

ציידי ראשים (ואסירה) נקלעים לבקתה בסערה במערבון של קוונטין טרנטינו. כשהתסריט דלף, טרנטינו הודיע שלא יביים אותו, אך מאוחר יותר התרצה וקיבץ את סמואל ל' ג'קסון, טים רות', קורט ראסל וצ'אנינג טייטום. את הפסקול הלחין אניו מוריקונה הגדול, שטרנטינו ציטט מלחניו בארבעה מסרטיו.

החל מ־14.1

8. האיש שנולד מחדש

מערבון נקמה המשחזר סיפור אמיתי מתחילת המאה ה־19 . צייד הפרוות לאונרדו דיקפריו שורד התקפת דוב ויוצא למסע ארוך לאתר ולהרוג את האיש שרצח את בנו (טום הארדי). הבמאי אלחנדרו גונזלס אינייריטו והצלם עמנואל לובצקי הביאו את "בירדמן" לאוסקר, ואפשר לצפות שהם יעשו זאת שוב.

החל מ־21.1

9. Hail, Caesar!

25 שנה אחרי "ברטון פינק", האחים כהן חוזרים להוליווד של שנות ה־50 ורוקחים קומדיה מוזיקלית פרועה על כוכב שתיין (ג'ורג' קלוני) שנחטף בתחילת צילומי אפוס היסטורי, ועל ה־ Fixer (ג'וש ברולין) שמטפל בשחרורו.

החל מ־18.2