הגשמה עצמית: בשתי ידיים

קרמיקה, הדפס, נגרות ועוד: סומכים על הידיים שלכם? כך תלמדו לעשות איתן דברים יפים

הדפס. צילום: הדר ציגלר
הדפס. צילום: הדר ציגלר

קרמיקה

בית בנימיני – הבניין הלבן והמקסים שבו נמצא המרכז לקרמיקה עכשווית – כבר עושה חשק להירשם ללימודים. מאז עבר למשכנו החדש מול מתחם הסטודיואים והגלריות של קריית המלאכה בדרום העיר, הוא קיבל ללא ספק חיים חדשים. הקורסים המוצעים: קדרות, פיסול בקרמיקה, עיצוב קרמי ופורצלן ועוד. הקורסים מיועדים למבוגרים, לנוער ולילדים. במקום מוצגות תערוכות מתחלפות ויש גם ספרייה יפה המוקדשת אך ורק לקרמיקה.

איפה בית בנימיני, העמל 17, 5182257־03, benyaminiceramics.org.

כמה 4,500 ש"ח ל־30 מפגשים.

מתי כל הקורסים נפתחים ב־2.11.

מה תעשו עם זה בחיים וזות לסבתא.

אוריגמי

מתלהבים מהקוואה קוואה דה לה אומה שהכנתם? למה בעצם? אם אתם רוצים להשתפר כנסו ל־Origami Club, האתר שבו אפשר ללמוד איך להכין מאות דגמי אוריגמי – מהקל אל הכבד – ממתנות לוולנטיינז, דרך אביזרים שמישים ועד הרקון החמוד בעולם (וגם חתול, כן). נחמד שכל דגם מוסבר באמצעות אנימציה וגם באמצעות דיאגרמה, כמו באיקאה. יאללה, תתקפלו.

איפה origami-club.com

כמה חינם.

מתי שתרצו.

מה תעשו עם זה בחיים כרטיסי ברכה בלתי נשכחים.

אפשר גם אם אתם כבר בקטע – ללכת למפגשי מקפלים של המרכז הישראלי לאוריגמי. פרטים באתר

אוריגמי

הדפס

ה־מקום ללימודי הדפס בתל אביב הוא סטודיו בעלי המלאכה בדרום העיר, שהוקם ב־2010 על ידי יעקב בן כהן ושגיא אשין, ומאז מיצב את עצמו כמוסד החוץ אקדמי המוביל בתחומו המקיים קורסים וסדנאות בדפוס רשת (משי), נייר, טקסטיל ובלט, הדפסה על חולצות וכן סדנאות חריטה או כריכת ספרים ידנית. במקום נערכים גם קורסים לילדים ולבני נוער או להורים וילדים. אמנים ומעצבים שעוסקים בהדפס יכולים לשכור עמדה במקום ולהשתמש בציוד המתקדם ובחומרים. ולמי שמתעניין לא רק בלעשות, אלא גם בלראות מומלץ להתרשם מאוסף ההדפסים של בעלי המלאכה, שכולל הדפסים של דני קרוון, סיגלית לנדאו, דוד טרטקובר, אורי גרשוני, דוד עדיקא ואמנים נוספים שהסדנה אירחה לאורך השנים.

איפה בעלי המלאכה, י"ל פרץ 15, 5370773־03.

כמה 2,560־1,220 ש"ח.

מתי רוב הקורסים נפתחים בנובמבר.

מה תעשו עם זה בחיים טי־שירטס ופוסטרים שאין לאחרים.

צילום: הדר ציגלר
צילום: הדר ציגלר

סריגה

"אחת שסורגת" היא חנות צמר חדשה שנפתחה בכרם התימנים. מוצעות בה גם סדנאות נהדרות שיעזרו לכם למצוא נושא שיחה עם סבתא, בהן סריגה למתחילים, סריגה בטריקו, סריגת בובות אמיגורומי ורקמה וסריגה של שמיכות טלאים וקרושה. הבלוג של אחת שסורגת מעדכן תדיר בחידושים, לינקים ושאר ירקות מהתחום.

איפה אחת שסורגת, רבי מאיר 21, 2337711־072.

כמה כ־170 ש"ח לסדנה יומית כולל חומרים.

מה תעשו עם זה בחיים סוודרים.

סריגה

נגר, אוהב עצים?

תתפלאו, אבל חלק מהקורסים הפרקטיים הכי טובים שם בחוץ ניתנים בחינם ובחסות המדינה. כן, מה ששמעתם. משרד התמ"ת מאפשר למובטלים או לאנשים בעלי מקצוע בלתי נדרש (נניח, עיתונאים?) לעבור קורס הכשרה מקצועית אינטנסיבי מאוד שמתקיים במשך עשרה חודשים, חמישה ימים בשבוע, מ־15:00 עד 20:00. אחד הטובים שבהם הוא קורס נגרות. בתום הקורס מקבלים תעודת מקצוע או תעודת גמר וצריך לעשות סטאז' בנגרייה.

גלעד שחר, בן 25, למד לתואר ראשון בפילוסופיה והיסטוריה באוניברסיטת תל אביב, ובסיומם ענה בדיוק על ההגדרה של "בעל מקצוע בלתי נדרש".

"הגעתי לקורס בעקבות המלצה של חבר, מתוך רצון ללמוד מקצוע שמשך אותי כבר כמה זמן", הוא מספר. "הקורס היה ברמה גבוהה ומאוד מעמיק. בהתחלה עובדים עם כלים ידניים כדי להבין את התהליך המסורתי, ובהמשך נחשפים לאופן שבו התעשייה היום עובדת ומתנסים לאט לאט עם כל תרגיל שניתן. לומדים גם שרטוט ידני, גם שרטוט במחשב וגם עיצוב. היום אני עובד בסטודיו לייצור רהיטים כנגר וכמעצב".

גלעד שחר (צילום: לוק ברוסט)
גלעד שחר (צילום: לוק ברוסט)

איפה המכון הטכנולוגי חולון.

כמה חינם.

מתי לבירורים על הקורסים הבאים יש לפנות ליועץ ההשמה במשרד התעסוקה.

מה תעשו עם זה בחיים ובכן, תהיו נגרים.

אפשר גם משרד התעסוקה מציע עוד המון קורסים כמו אופנה וטקסטיל, בניית ציפורניים, חשמל ואלקטרוניקה, קונדיטוריה, הצלה, מלונאות ועוד.