עשה ואל תעשה בבחירת מלון

האם לבחור מלון במיקום מרכזי, במרכז העניינים? או דווקא במרחק נסיעה מהרחוב הראשי? איך בוחרים את המלון המשתלם והנוח ביותר לפני שנוסעים לחופשה בחו"ל

מלון פוארטה אמריקה במדריד
מלון פוארטה אמריקה במדריד

תכננתם נסיעה לחו"ל, בחרתם יעד וסגרתם טיסה ועכשיו צריך לקבל החלטה חשובה נוספת – איפה ישנים? בחירת המלון היא אמנם לא הרת גורל אך יכולה להשפיע רבות על הטיול שלכם.
נכון שאתם לא טסים לחו"ל כדי לשבת במלון כל היום, ונכון שעדיף להוציא פחות כסף על לינה מאשר על הטיול עצמו אבל גם פה אפשר ליפול. ותאמינו לנו – הדבר האחרון שתרצו זה למצוא את עצמכם מכתתים רגליים ברחבי העיר בחיפוש אחר מלון אחר בגלל טעות שיכולתם למנוע. אספנו עבורכם כמה טיפים לבחירה מוצלחת של מלון.

להזמנת מקום במלון»

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

כשאתם נוסעים לחו"ל, לדוגמה – לניו יורק, אתם רוצים לשהות בלב העניינים, כדי שתוכלו להסתער על העיר ולנצל כל רגע פנוי מהחופשה. וכמו שלא תמליצו לתייר בתל אביב לישון ברמת גן, גם אתם מעדיפים שלא למצוא עצמכם לנים בקווינס. אבל מה אם נגיד לכם שאפשר למצוא מלון טוב, נעים וזול יותר במרחק של כמה דקות מהמרכז? כשמחפשים מלון עושים תחקיר קצר על העיר (באמצעות גוגל מפות ואתרים עם מידע בנושא), מבררים איפה האזורים ששווים ביקור ומהם הרחובות החמים והמרכזיים ביותר. כשאיתרתם את ה"נקודות החמות", חפשו מלונות בקרבת הרחובות הללו ולא ברחובות עצמם. כך גם תחסכו כסף בגלל המיקום וגם תוכלו להתרשם מיופייה של העיר בכל פעם שתצאו לתור את העיר.

טיפ: "על הנייר", המרחק ממרכז העיר אמור להוזיל את עלות המלון, ולהפוך את המרחק לשיקול לגיטימי. עם זאת, כדאי לעשות עוד כמה בדיקות: מה יש בסביבת המלון שאתם מעוניינים ללון בו? המלצה שלנו: קחו מפה של סביבת המלון וסמנו עליה את האטרקציות שמעניינות אתכם, את המסעדות שהמליצו לכם עליהן, את החנויות אותן תרצו לפקוד וכדומה. כך תוכלו לפרוס את התכנון של הטיול מול העיניים ולקבל החלטה טובה בבחירת המלון.

מסמנים אטרקציות (צילום: shutterstock)
מסמנים אטרקציות (צילום: shutterstock)

ילדים זה שמחה. או שלא? נסיעה משפחתית – ממענה למהנה

כידוע לכם, נסיעה משפחתית רחוקה שנות אור מהאידיליה שמציגים לנו בסרטים אמריקאיים. בנסיעה משפחתית צריך לדאוג שכולם מרוצים, ובעוד שאתם אנשים בוגרים, כנראה שהילדים שלכם – קצת פחות. הפתרון – בחירת מלון שמספק אטרקציות מתאימות לילדים. הרבה מלונות כבר הבינו את לב העניין: ילדים מאושרים הם המתכון לחופשה טובה ורגועה. ולכן הם מציעים מטעמם פעילויות בתוך המלון ולעיתים גם מחוצה לו. ישנם מלונות שמציעים שירותי שמרטפות אך לרב מדובר בשירות בתשלום. לכן, בבחירת המלון מומלץ לבדוק אילו פעילויות ושירותים בתחום הזאטוטים מציע המלון וכמה הם עולים. אם התוספות מייקרות את מחירו של המלון אפשר לבחור מלון שיש בקרבתו פארקים, חנויות, גן חיות ואתרים תיירותיים שמתאימים לילדים – כאלו שאפשר לעבור לידם בדרך מהמלון. פעילויות כאלו לא יגזלו זמן רב, וישמחו את הילדים.

מתכון לחופשה מנצחת (צילום: shutterstock)
מתכון לחופשה מנצחת (צילום: shutterstock)

האמת המכוערת

לכולנו זה קרה, הזמנו מקום במלון, והפער בין מה שהזמנו למה שקיבלנו בפועל היה יותר גדול מהפער בין טיול תרמילאים בפיליפינים לטיול תענוגות בפריז. כדי להימנע ממצבים כאלה אל תתעצלו – היכנסו לאתרים כמו "טריפ אדוייזור", שמדרגים מלונות ומסעדות, וקראו מספר ביקורות על המקום. שימו לב לציון שנתנו לו הגולשים לצד הביקורות המילוליות.

טיפ: עשו שימוש בשירות המפות של גוגל כדי לראות את המלון מבחוץ ולא איך שמוצג באתר האינטרנט שלו וכן את סביבתו של המלון. כך תוכלו לדעת בוודאות למה מתכוון צוות השיווק של המלון כשהוא כותב "מרחק הליכה מהאטרקציות של העיר" – כאמור גם 40 דקות הן מרחק הליכה, רק שבחופשה אנו לא נוהגים להחשיב את ההליכה שלנו בחדר כושר כמשהו שנרצה לשחזר בדרך לשאנז-אליזה.

להזמנת מקום במלון»