צ'יינה טאון גרסת אלנבי: 5 מסעדות סיניות מומלצות בתל אביב

פוראמה, לונג סנג, פקין דאק האוס ועוד - אלה המסעדות הסיניות שהוכיחו לנו שסיני זה ממש לא רק אגרול עם רוטב מרקר

פוראמה (צילום: אנטולי מיכאלו)
פוראמה (צילום: אנטולי מיכאלו)

פוראמה

פוראמה השתפצה לאחרונה והשתדרגה. און קרלו מק מהונג קונג מנהל את המקום, ואלן וונג, שמשפחתו הקימה את פוראמה באשקלון, אחראי לתפריט שמתאים לנשנוש או לארוחה של ממש. הוויטרינה בכניסה מפתה את העוברים לשיפודונים מהירים של פירות ים וירקות במרינדה (20 ש"ח), ומי שמתיישב יוכל לבחור וון טון מטוגנים, אגרול, דים סאם (28 ש"ח לשלישייה), מרקי ראמן עם אטריות (38 ש"ח) ועוד.

למסעדת פוראמה

שכחו מהניינטיז: בתל אביב צומחת צ'יינה טאון חדשה ומצוינת

פוראמה (צילום: אנטולי מיכאלו)
פוראמה (צילום: אנטולי מיכאלו)

צ'יינה קורט

המסעדה פועלת במשך יותר מ־20 שנה סמוך לשגרירות האמריקאית, ונראית כאילו נתלשה מצ'יינה טאון של עיר אמריקאית. יש כאן מנות פשוטות למתחילים כגון עוף חמוץ מתוק, צ'יקן נודלס ובקר ס'צואן, וגם מנות מורכבות כמו דניס מאודה עם ג'ינגר ובצל (88 ש"ח) ובקר חריף על מחבת לוהטת (62 ש"ח). המנה החביבה על הלקוחות הסינים היא פרוסות חזיר חריפות עם כרוב ואותה יש להזמין מראש.

למסעדת צ'יינה קורט

צ'יינה קורט (צילום: אנטולי מיכאלו)
צ'יינה קורט (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

לונג סנג

המסעדה של בני הזוג צ'ו קיימת 34 שנה. היא מורכבת משני חדרים קטנים ומשרה אווירה צנועה ואינטימית. במהלך אפריל תיאלץ המסעדה לעבור למקום חדש באחד הבניינים הסמוכים. המנות בתפריט בעברית ידידותיות מאוד לחך הישראלי, אבל התפריט באנגלית מעניק הצצה אותנטית יותר לסין וכולל בטן חזיר ברוטב חריף (64 ש"ח), מאפו טופו עם בשר חריף (68 ש"ח) וכדורי חזיר ברוטב חום (78 ש"ח).
למסעדת לונג סנג (בחודשים הקרובים המסעדה תנדוד למבנה אחר בקרבת מקום)

פקין דאק האוס

המסעדה מעוצבת בסגנון עדכני ובה מטבח פתוח ומקומות ישיבה משותפים או קטנים. במנות: לחמניות באו צמחוניות, בשריות או עם שרימפס (24־33 ש"ח), כופתאות סוי ג'או עם עוף, חזיר או חביתה (29־31 ש"ח), ירקות בווק עם טופו ברוטב שעועית שחורה (48 ש"ח) ספריבס (62 ש"ח) ושרימפס מטוגן חריף (72 ש"ח).

למסעדת פקין דאק האוס

פקין דאק האוס (צילום: אנטולי מיכאלו)
פקין דאק האוס (צילום: אנטולי מיכאלו)

הונג קונג דים סאם

ווילי טאנג, שהיה בעליה של מסעדת יסמין שפעלה 17 שנים מול קולנוע פאר, פרש לאחרונה ממסעדת פוראמה ויפתח עם שף הו מהונג קונג מסעדת דים סאם, שבורכה בחצר. התפריט יכלול דים סאם (28 ש"ח), מנות מסורתיות עם אורז ומרקי אטריות (35 ש"ח).

בן יהודה 9 תל אביב, כל יום 12:30־22:00. הפתיחה בשבוע השני של אפריל