פעילויות קיץ ספורטיביות עם הילדים

לרקוד ביפו, להחליק על גלגיליות ולטפס על קירות - הפעילויות הספורטיביות שיוודאו שהילדים לא יצאו פדלאות כמוכם

גלישת גלים. צילום: Shutterstock
גלישת גלים. צילום: Shutterstock

לא ללכת ללונה פארק

זוכרים את הטראומה של הכניסה הראשונה לרכבת השדים? תארו לעצמכם שאתם עולים בחשש על קרונות התחת האלה (זאת הצורה שלהם) ונתקעים במשך רבע שעה בתוך המתקן בגלל הפסקת חשמל, כשהרכבת לא זזה אבל הערפדים, המכשפות ושאר התפלצות ממשיכים להקיז דם, לקפוץ מתוך ארון קבורה ולעשות את שאר הפעולות שיצלקו את נפשכם הרכה. זה מה שקרה החודש לפיקולינו בן ה־4 וחצי – הילד שתמיד אמרנו שלא מפחד מכלום, ומאז לא מפסיק לדבר על "האיש שמציץ עם הגרזן".

יש לציין שהתקרית הזאת התרחשה רגע לפני שאחיו בן ה־6 וחצי נתקע רבע שעה על רכבת הרים ("טוויסטר") ללא יכולת לפתוח את חגורת הבטיחות.

זהו, הלונה פארק גמר את הדמבו. זאת אומרת, המון דברים נשארו בדיוק אותו הדבר: הבלרינה עדיין נראית כמו טרנסג'נדר מבולבל; עדיין עומדים שעה בתור למכוניות המתנגשות רק כדי לקבל וויפלאש מזב חוטם תורן; החללית עדיין שם אבל עומדת מושבתת (אחרי שנים של הקרנות קטע הווידיאו שאתם זוכרים. אבל בדיוק אותו אחד); המוזיקה היא מהתקופה שבה להציג באחד המתקנים אינדיאני זועם באזיקים עוד היה נחשב דבר תקין פוליטי; וגם המפעילים שחייכם תלויים בהם עדיין טינאייג'רים, אבל הפעם יש להם חולצות מחומר דמוי פלסטיק שגורם להם לרטון בעבודתם אפילו יותר.

לונה-פארק-יחצ-ילדים_top10

ללמוד לגלוש

כי הם לא תל אביבים אם הם לא יודעים לגלוש. המחזור האחרון של קייטנת הגלישה בחוף הדולפינריום ייפתח ביום ראשון (16.8). ילדים מגיל 7 מוזמנים להזדרז ולחלץ מהוריהם 1,700 ש"ח. הציוד כלול ומקבלים חולצת לייקרה למזכרת.

פרטים באתר

גלישת גלים. צילום: Shutterstock
גלישת גלים. צילום: Shutterstock

לטפס על קירות

מילולית, לא משעמום. קירות טיפוס תמצאו בספורטק או בריב"ל 3. מגיל 6 ומעלה.

ספורטק, רוקח 42, ראשון־חמישי 17:00־22:00, שישי 14:00־20:00, שבת 11:00־21:00, 33 ש"ח

פרפורמנס רוק, ריב"ל 3, שיעורים לילדים בגילי 5־9 מתקיימים בימי ראשון וחמישי, 17:00־18:00

קיר טיפוס של פרפורמנס רוק
קיר טיפוס של פרפורמנס רוק

להחליק על גלגיליות

כי אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לעצב להם את התחת. רגע, מה זה? פדופיליה? איפה פייסבוק שיסדרו פה את העניינים? בחנויות וינטג' ויד שנייה ברחבי העיר עוד מוכרים גלגיליות כמו של פעם, כאלו שגם אתם ידעתם להתגלגל עליהן. אתם יודעים, זה כמו לרכוב על אופניים. גלגיליות חדשות אפשר לקנות בחנות של ערן, שגם עושה משלוחים

285 ש"ח לזוג, 2655321־050 או באתר

רולר בליידס. צילום: Shutterstock
רולר בליידס. צילום: Shutterstock

לבקר בסנטר

ידוע שדיזנגוף סנטר הוא אטרקציה לכל דבר. הפעם אל תגיעו לרקטום של הפיל, אלא לכו לאכול דים סאם בחמישה ש"ח, שתו את המיץ המוזר ההוא ודווחו בכל פעם שגוש טפיוקה עולה לכם בקש. אפשר לקנח בסיבוב בעולם הפיות – החנות הכי דיזנגופסנטרית בעולם כולו.

דיזנגוף סנטר, צילום: שקד זיכלינסקי
דיזנגוף סנטר, צילום: שקד זיכלינסקי

להתגמש ביוגה

הילד רוצה למתוח את גבולות היכולת שלו. אתם רוצים שהוא יישן. יוגה לילדים נמצאת בדיוק באמצע. לגילי 3־8. יוגוש, בית יוסף 9, שני ב־17:00, 30 ש"ח

יוגה. צילום: Shutterstock
יוגה. צילום: Shutterstock

לרקוד ביפו

פתגם ידוע אומר שלדבר על מחול זה כמו לרקוד על ארכיטקטורה, ובכל זאת אנחנו בעניין של "למה מחול" – סדרת המפגשים עם כוריאוגרפים בנמל יפו. הם ינסו להסביר לילדים למה רקדנים זזים במקום לדבר, הילדים מצדם יזועו קצת בכיסא באי נחת. מגיל 3.

מחסן 2, נמל יפו, שלישי 17:00, שבת 11:00, 35 ש"ח למשתתף. להזמנת כרטיסים: 9021563־03

להכיר להם את הסביבה

רוצים שהילדים יתייחסו לסביבה בכבוד הראוי לה? לכו איתם למרכז המבקרים "תפיסת עולם" בפארק הירקון. יש שם פעילויות אינטראקטיביות, מיצגים ומסלול אטרקציות.

המועצה לישראל יפה, שד' רוקח 80. ראשון־חמישי 10:00־17:30, שישי 9:30־15:00 שבת 9:30־20:00. 25 ש"ח לאדם מגיל 6 ומעלה

כדור פורח בפארק הירקון

נכון, הוא אמנם קשור, אבל עדיין עושה פחד גבהים ומעט בחילה.

על הגובה. הכדור הפורח החדש. צילום: אופיר מילר
על הגובה. הכדור הפורח החדש. צילום: אופיר מילר

לצפות בסרטים בפלנטריום

בפלנטריום שבמוזיאון ארץ ישראל מוקרנים שלושה סרטים: "סודות השמש" (מגיל 10 ומעלה), "מסע אל קצה היקום" (מגיל 10 ומעלה) ו"טלסקופ הפלא" (מגיל 7 ומעלה). הסרטים מוקרנים בעברית ואפשר לתאם הקרנות בערבית ובאנגלית.

פלנטריום, חיים לבנון 2, פרטים ב־eretzmuseum.org.il

לנהוג במכוניות

בין חנויות ישנות לאנשים ישנים נמצאת בגן העיר משחקיית בימבלאגן, שבה מכוניות, כבישים, ומעברי חצייה. לא נצפו: פקחים.