ללכת על המים: בגדי הים המוצלחים של העונה לנשים ולגברים

עונת הרחצה בפתח, ויחד איתה גם הדילמה הגדולה של העידן המודרני: ביקיני או שלם (ובגרסתה הגברית – ספידו או בוקסרז)? ובכן, אל דאגה, אנחנו כאן כדי לעזור, עם כל הדגמים השווים של קיץ 2015 וטיפים תואמים

בגד ים חתולי של Ugly Duckling
בגד ים חתולי של Ugly Duckling

נשים

Ugly Duckling

מותג בגדי הים הצעיר והכמעט-יחיד שמתבלט בשוק התל אביבי מזה כמה עונות, הוא הברווזון המכוער של המעצבת גל אנג'ל, שזוכה לנאמנות גבוהה מצד הלקוחות שלה לא רק בשל גזרות מחמיאות ומתחשבות, אלא גם בזכות חידושים עונתיים אמיצים שתמיד מצליחים לעלות חיוך. כזה למשל הוא בגד הים החתולי שלה – שהופך גזרת סטרפלס לסוג של משחק, עם צמד אוזניים משולשות שמתיישבות במיקום הכתפיות ואיור פנים כל כך מתקתק, שהוא מאפשר לנו לקחת את האובססיה החתולית שלנו למקומות שלא חשבנו שהיא תגיע אליהם – לחוף הים למשל.

520 ש״ח

להשיג ב-www.gal-angel.com, או בחנות הסטודיו בסגולה 6, מתחם נוגה

חמוד מדי. בגד ים חתולי של Ugly Duckling
חמוד מדי. בגד ים חתולי של Ugly Duckling

 

דודו בר אור לאינטימה

הקולקציה שיצרה דורית בר אור לקבוצת גולף היתה קוהרנטית באופן מעורר הערכה, והקטגוריה שהפתיעה אולי יותר מכולן היא זו של בגדי הים. מבוססת על טהרת השחור, בר אור הצליחה להפוך בגדי ים שלמים לסוּפּר-סקסיים, עם מפתח גב שצולל כמעט עד למורד חלקו התחתון, רצועות איקס דקיקות ומחשופי וי קדמיים מדויקים. דגם הביקיני המובנה שלה, עם חזיית קאפ תומכת וחלק תחתון בעל מותן גבוהה שצדדיו מחוררים, מדגים שוב איך אפשר לחשוף בצורה מעניינת יותר כשחושפים פחות.

חזייה 499 ש״ח, תחתונים 299 ש״ח

להשיג ברשת חנויות אינטימה

מרשים. דודו בר אור לאינטימה
מרשים. דודו בר אור לאינטימה

 

Asos

שלם או ביקיני? ההתלבטות הזאת היא אחת מיסודות הרכישה העונתית של בגד הים; שאלה מייסרת כמו הבחירה הקיצית בין כפכפי אצבע שטוחות לסנדלי עקבים. יש בהתלבטות מימד פרקטי, כמובן: חובבות השיזוף יעדיפו כמעט תמיד את האופציה המפוצלת, החושפת כמה שיותר שטח עור לקרני השמש, בעוד שחובבות נוחות, שחייניות נמרצות, ובשנים האחרונות גם אנינות טעם – יבחרו אינסטינקטיבית בגזרה שמגלה פחות. הטנקיני, שיבוט בין ביקיני לבין גופיה, הוא אופציית ביניים, בעיקר לרוחצות ספורטיביות שמפחדות מחוסר היציבות של החזייה הקטנה. קשה למצוא לדגם הזה, שנחשב לדודתי משהו, גרסאות שמרגישות רלוונטיות, אבל זו של אסוס, עם דפוס הנוצות הגרפי-אקזוטי ואורך הגופייה חושף הפופיק, עושה את זה חכם ונכון.

201 ש״ח

להשיג ב- www.asos.com

מדויק. בגד ים של ASOS
מדויק. בגד ים של ASOS

 

Belle & Sue

קולקציית בגדי הים החדשה במהדורה מוגבלת של אתר האופנה BelleandSue.co.il ומותג בגדי הים האלמותי DIVA. הקולקציה כוללת בגדי ים שלמים חשופים במקומות הנכונים, חלקם עם שרוול ארוך, בפרינטים עשירים ובדוגמאות צבעוניות ולא בנאליות שיהפכו את חוויית הרחצה לייחודית וצבעונית במיוחד.

620 ש"ח

להשיג ב-www.BelleandSue.co.il

לא בנאלי. קולקציית הקיץ של DIVA ו-Belle&Sue
לא בנאלי. קולקציית הקיץ של DIVA ו-Belle&Sue

 

Beacha

"אני יכולה לחפור שעות על מודל הרזון, צביטות הקנאה, תסכול הצדדים ומשברי הצלוליטיס, אבל האמת היא שנאמר כבר הכל, והגיע הזמן לעשות", אומרת עירית גרומי כהן, המעצבת שהקימה בקיץ הקודם את מותג בגדי הים Beacha, בעיקר מתוך רצון ללבוש בגד ים שיגרום לה להרגיש בנוח עם עצמה. החשיבה על מבנה גוף שאינו מתאים לאידאל היופי המוכר בתעשייה היא הקו המנחה אותה בעיצובים שלה זו עונה שנייה, והיא הביאה אותה ליצור את דגם ה-MOLO, חיבור חכם בין בקיני רטרואי לגזרת שלם שחושף באופן מחמיא את אזור הסרעפת. נקודת זכות נוספת ניתנת למותג על הבחירה לצלם את בגדי הים על מבני הגוף עבורם נגזרו בלי להתנצל או להדגיש העדפה מתקנת, פשוט כדרך עבודה שמשרתת את הרעיון העיצובי.

480 ש״ח

להשיג ב-www.beacha.co.il

מחמיא. דגם MOLO של המותג Beacha
מחמיא. דגם MOLO של המותג Beacha

 

גוטקס

הקולקציה הראשונה שמעצבת קרן גסנר לקו הראשי של גוטקס, לאחר עזיבתה של מולי גרד, ואחרי שגסנר עבדה תקופה ארוכה לצד גדעון אוברזון וכמעצבת הראשית של הקו שנשא את שמו לאחר עזיבתו. באוסף הבכורה היא משלבת בין עקרונות שהנחו את שני המעצבים שקדמו לה: הצבע, החיות והשימוש הנרחב בדפוס של ימי אוברזון, ותחושת הנשיות, הבנת הגוף, והשפעות ימי התהילה הבינלאומיים של המותג שהניעו את גרד. הקולקציה, באופן מסורתי, מחולקת לקבוצות רבות, ונראה שנקודת החוזק שמדגימה גסנר היא הערבוביה בין דפוסים שונים בתוך אותו בגד ים – כדי להחמיא לגוף הנשי, וגם לייצר חגיגה של צבע. האלמנט הזה בא לידי ביטוי במיטבו ב״אמרלד בואה״, עם התנגשות של דפוסי אוקיינוס תכולים בחברבורות חייתיות בגוונים לוהטים.

599 ש״ח

ברשת חנויות המפעל של גוטקס, במשביר לצרכן ובחנויות המתמחות

אקזוטי. ביקיני של גוטקס. (צילום: גורן ליובונציץ)
אקזוטי. ביקיני של גוטקס. (צילום: גורן ליובונציץ)

 

גברים

 

ספידו

תחתון הספידו הקטן – הבחירה של שחיינים מקצועיים שאוחזים בגוף המתאים, הוא סוג של אימה גברית – המקבילה לתחתון הביקיני הברזילאי הקטן של הבנות. צריך הרבה אומץ בשביל להסתובב אתו, והוא בהחלט לא מתאים לכולם. מי שכן טיפח ביטחון ונתונים, ימצא העונה הרבה גרסאות שלו – כולן מצוידות בבדים טכנולוגיים שישפרו את מהירות השחייה, וחלקן גם בדפוסים פסכידליים ממש. אנחנו עדיין נעדיף את הגרסה השחורה הקטנה, קלאסיקה על זמנית שהשימוש בה צריך להיעשות באחריות ובזהירות.

159 ש״ח

להשיג ברשת ספידו וחנויות הספורט המתמחות

קלאסי. בגד ים של ספידו
קלאסי. בגד ים של ספידו

 

ברשקה

מכנסי גולשים הפכו מאז שנות התשעים לברירת המחדל בתחום אופנת החוף הגברית, מעין תחתוני בוקסר לים – פריט שנוח ולא מאיים מדי להסתובב אתו בחוף, ושאפשר אפילו לצוות אליו טי שירט ולשוטט בעיר, אחרי הרחצה או לפניה. ברשת ברשקה הספרדית מציעים אותם העונה באורך של אמצע הירך, ובמגוון דפוסים מוצלחים. זה שמשך את המבט שלנו יותר מכולם הוא אתני, בצבעוניות חמה ומעניינת של אדומים-כתומים, עם גימורים בכחול-חצות ושרוך לבן בוהק שנותנים לכל העסק נגיעה של ספורטיביות ומודרניות.

149 ש״ח

להשיג בחנויות הרשת

אוריינטלי. בגד ים של ברשקה
אוריינטלי. בגד ים של ברשקה

 

פול אנד בר

רשת האופנה הספרדית פול אנד בר היא בעלת הזווית האורבנית והנמרצת ביותר מבין כל אחיותיה שעשו עלייה לארץ, ובעלת אפיל שממוקם באמצע הדרך בין תרבות הסקייטרים לגולשים. בקיץ הנוכחי, היא רוכבת על הטרנד של בגדי ים גבריים שמחולקים למשטחי מבע ודפוס – אמצעי שחברות רבות משתמשות בו העונה כדי לרענן את גזרת מכנסי הגולשים המוכרת, בלי לפגוע באורך ובגזרה שהפכו אותה ללב המיינסטרים של בגדי הים הגבריים. הגרסה הנבחרת מחברת בין רקע כהה על גבול השחור, לבין דפוס ירוק זית מחוספס ואורבני ברכיסת שרוך המושחל דרך עיניות מתכת, ממש כמו במסורת הגלישה המקורית.

119 ש״ח

להשיג בחנויות הרשת

קול. בגד ים של פול אנד בר
קול. בגד ים של פול אנד בר

 

We Are Handsome

החברה האוסטרלית, שבנתה לעצמה שם עם בגדי הים לנשים המודפסים דיגיטלית והמדויקים ביותר ברחבי תבל, הפכה בזכותם למוסד בתחום, וכעת עברה לשלב הבא – בו היא נכנסת גם לתחום הגברים. גם פה הגזרה המובילה היא סוג של בוקסרז לים, אבל הדפוסים משאירים מאחור את כל יתר המתחרים, עם צבעוניות, הומור והרמוניה גרפית שהופכים אותם להרבה יותר מסתם בגד ים עונתי. מומלץ לנסות את בגד הים העונה לשם "השדרה" שמציג עליו אוסף של שלטי ניאון קיטשיים של דיינרים שניתן למצוא לחופי הים האוסטרלי, זוהרים על רקע שחור. לזוגות החובבים את מראה ה"שלו-שלה" הזוגי, ניתן למצוא גם ביקיני או שלם נשי תואם.

440 ש״ח

להשיג ב-www.wearehandsome.com

מוצלח. בגד ים של We Are Handsome
מוצלח. בגד ים של We Are Handsome

 

H&M

מצוידים באורך מהוגן יותר הנושק לקו הברך כמעט, דפוס משבצות מזערי וגווני כחול-לבן, מכנסי גולשי הים של H&M הם בחירה בטוחה בין אן אתם מחפשים בגד ים שיחזיק לכם לכמה עונות, חובבים של שיק צרפתי (הנודף מהשילוב הפרובנסי למשובץ וכחול), או תרים אחרי פריט שיכול לתפקד גם כתחליף למכנסי ברמודה ביום של כביסה, כשהם מגיעים מצוידים בצמד כיסים פרקטיים, שמאפשרים לקחת בזהירות גם מפתחות לא כבדים למפגש עם הגלים.

149 ש״ח

להשיג בחנויות הרשת

קלאסה. בגד ים של H&M
קלאסה. בגד ים של H&M