שפים ממליצים על מסעדות שוות בטוסקנה

השווקים בחבל הארץ האיטלקי אמנם מפתים להיכנס למטבח ולבשל, אבל הסודות הקולינריים האמיתיים נמצאים במסעדות הקטנות – המלצות חמות

טוסקנה (צילום: שאטרסטוק)
טוסקנה (צילום: שאטרסטוק)

מיכאל גרטופסקי

Ristorante Peruca
מסעדת Ristorante Peruca בעיירה סן ג'מיניאנו היא מסעדה נעימה באווירה ביתית וחמימה, מקום שהוא חצי מרתף עם המון חפצי אמנות ביתיים. האוכל ביתי־מסורתי אבל מוקפד ולא מחופף. מתאים למי שרוצה לאכול מנות מסורתיות מעולות כמו פסטה פיצ'י וניוקי בעבודת יד עם כמהין, או ביסטקה אה לה פיורנטינה, וכמובן מבחר יינות מהיקבים שמסביב לעיירה.
Via Capassi, 16, 53037 San Gimignano SI Ristorante Peruca

שף מיכאל גרטופסקי. צילום: אנטולי מיכאלו
שף מיכאל גרטופסקי. צילום: אנטולי מיכאלו

יוגב ירוס

La Capannacia
מסעדה בבעלות ובתפעול משפחתי ליד העיר אָרֵצוֹ, עם אווירה נעימה ומזמינה. המטבח מתופעל ברובו עלי ידי מאמות שמנמנות. בכניסה יש גריל פחמים גדול, שעליו מכינים ביסטקה פיורנטינה עשוי כמו שצריך מפרות קיאנינה מקומיות. התפריט קטן, עונתי מאוד ומהודק – שתיים־שלוש מנות מכל קטגוריה בתפריט האיטלקי: אנטיפסטי (מתאבנים), פרימי (ראשונות – לרוב מנת פסטה), סקונדי (מנה עיקרית) ודולצ'י (קינוח קטן ולא מתיימר). מכינים כאן מנות כמו פפרדלה עבודת יד עם ראגו ברווז וארנבת על הגריל. בקינוחים אסור לפספס את הזופא אינגלזה, סוג של טרייפל עם שכבות של פודינג ועוגת ספוג טבולה בליקר. ויש גם יינות מעולים בתמחור נוח.
Località Campriano, 51/C, 52100 Arezzo AR La Capannacia 

יוגב ירוס. צילום: אפיק גבאי
יוגב ירוס. צילום: אפיק גבאי

מסימיליאנו די מטאו

Il Troia Sostanza
המסעדה נמצאת בפירנצה, סמוך לפיאצה Santa Maria Novella ולא רחוק מגדות הנהר. זוהי אחת המסעדות העתיקות בעיר (מ־1869). האוכל כאן לא השתנה הרבה לאורך השנים (למרות המוני התיירים שפוקדים את העיר והמסעדה). בצד מנות כמו טורטליני במרק או ברוטב חמאה, וסטייקים (ביסטקה פיורנטינה ולומבטינה די ויטלה – אנטרקוט של עגלה) שנצלים על גחלים, מגישים כאן גם טארט ארטישוקים משגע ומנת דגל בשם טריפה אה לה פיורנטינה, קיבת בקר בבישול ארוך. היין מקומי וזול והקינוחים פשוטים וטעימים.
Via del Porcellana, 25/R, 50123 Firenze Trattoria Sostanza

רפי אדר

הקצבייה של דאריו צ'קיני
"את דריו צ'קיני פגשתי עוד לפני 30 שנה כשהתגוררתי באיטליה. הוא קצב בן קצבים שמשמר את האמנות שלימדו אותו אבותיו ומעביר הלאה את אהבת הבשר שלו. יש לו שלוש מסעדות (וגם אקדמיה ללימודי בשר) בעיירה פאנזאנו, והאש שנדלקת לו בעיניים בכל פעם שהוא מבשל מדליקה והדליקה אלפים רבים של סועדים מכל העולם. אם אתם מגיעים לשם, תמסרו לו ד"ש ואהבה ממני", אומר המסעדן רפי אדר.
50022 Panzano in Chianti Fi Via XX Luglio, 11, Antica Macelleria Cecchini  

רפי אדר. צילום: איליה מלניקוב
רפי אדר. צילום: איליה מלניקוב