בשינוי אדרת: הטרנדים שרצים חזק על המסלול

תגידו ביוש לנורמקור ושלום לכל מה שמוגזם. אלו הטרנדים החמים של עולם האופנה בימים אלו

אופנת אביב 2016 של ג'יבנשי. צילום: Gettyimages
אופנת אביב 2016 של ג'יבנשי. צילום: Gettyimages
12 באוקטובר 2015

ילדה פרח

קבלו את הבוהושיק החדש: כמו בת האיכר של העונה הקודמת, רק הפעם בסטייל

בוודאי כבר הספקתם לשמוע שהבוהו שיק שכובש את המלתחה בחורף הקרוב, מרשתות האופנה המהירה עד לבתי האופנה העילית. לא מדובר בטרנד האיכרות ששטף את המלתחות בעונות קודמות, אלא בגרסה מתוחכמת ועשירה יותר – חצאיות ושמלות מקסי מתנפנפות, פרינטים וטקסטורות המדמים טלאים או שכבות, פרנזים וצבעוניות טרופית של ירוק יער, סגול, בורדו וגם חרדל, שאמנם לא מגיע מאותה סקאלת גוונים אבל מתיישב היטב עם שנות ה־70 שמשתלטות על כל חלקה אופנתית. הפרינטים והצבעים צועקים בוהו, אבל גזרות נקיות ומודרניות מאזנות אותו כך שלא ניראה כולנו כמו ילדי פרחים, ומאפשרות להעמיס שכבות של צבעים והדפסים שונים בתכלית שיוצרים בלגן מרהיב בעיניים.

מה יהיה? ארוך. מקסי

אופנת אביב 2016 של טומי הילפיגר. צילום: Gettyimages
אופנת אביב 2016 של טומי הילפיגר. צילום: Gettyimages

אוברסייז

גדול ומגניב

כבר כמה שנים שעולם האופנה, ובעקבותיו גם הרחוב, מבין שככל שהבגד רחוק מהגוף, כך הוא מעניין יותר. אפילו למדרכות הישראליות הגיעה הבשורה, ועם מזג האוויר המקומי סביר שלא נוותר על האפשרות לנשום גם בשנים הקרובות.

טרנד מעילי האוברסייז ממשיך גם החורף, אבל בניגוד לשנים קודמות נראה את החלק העליון מצטמצם בעוד הגזרות הגדולות והמשוחררות מקבלות ביטוי בעיקר בחלק התחתון. הבוהו שיק כמובן מחייב חצאיות מקסי עשירות, אבל אלה יגיעו גם באורך הברך, וגם המכנסיים המחויטים מקבלים טיפול בגזרות רחוקות מהגוף ובשני אורכים עיקריים – אורך מלא ועד הקרסול. טרנד הפיג'מות שהרים ראשו לפני שנים אחדות חוזר החורף, אבל בגרסה מעודנת. לא עוד חליפת שני חלקים מתנפנפת בפרינט זהה, כי אם וריאציה מחויטת יותר שמזכירה פחות את חדר השינה.

מה יהיה? רחוק מהגוף, רחוק מלהיעלם

אופנת סתיו-חורף 2015 של פנדי. צילום: Gettyimages
אופנת סתיו-חורף 2015 של פנדי. צילום: Gettyimages

גלאם

טעם יקר

לצד הבוהו שיק, החזרה של שנות ה־70 מקבלת ביטוי נוסף ונוצץ יותר. גם כאן לא מדובר בדיסקו חצוף ונועז אלא בטיפול מתוחכם בהרבה. שמלות ערב עשויות בדים איכותיים ומבריקים זוכות לטוויסט בצורה של גזרת שמלת יום ופרינטים מעולם הבוהו, ופריטים יומיומיים כמו מכנסיים או מעילים מקבלים תוספות גלאם בצורת דגשים מנצנצים של זהב. ביטוי נוסף של הטרנד הוא חזרתם של תכשיטי הסטייטמנט, רק שהפעם לשרשרות המתבקשות מתלווים גם צמידי ענק משדרגי הופעה. גם כאן המעילים, שהם כנראה הפריט שמקבל את הטיפול הכי ורסטילי בחורף הקרוב, מצטרפים לחגיגה והופכים עשירים וגרנדיוזיים במיוחד. ייתכן שכל מה שנצטרך החורף בשביל כניסה מרשימה למסיבה הוא מעיל אחד.

מה יהיה? מסנוור לפחות לעוד עונה

אופנת אביב 2016 של דריס ואן נוטן צילום: Gettyimages
אופנת אביב 2016 של דריס ואן נוטן צילום: Gettyimages

אול־אמריקן

דוד סאם רוצה אותך

שבוע האופנה האחרון בניו יורק, שבו הוצגו קולקציות אביב־קיץ 2016, סימן מגמה די ברורה לשנים הבאות: אחרי שלטון אירופי של כמה שנים, המעצבים האמריקאים הוותיקים חוזרים לנצוץ. מייקל קורס, טומי הילפיגר ודיאן פון פירסטנברג הציגו כולם קולקציות מרשימות והשכילו לתרגם את הפריטים הקלאסיים שלהם לטרנדים העכשוויים.

סביר שהבשורות האופנתיות המשמעותיות ימשיכו להגיע מבתי האופנה הצרפתיים והאיטלקיים, אבל מהעבר השני של הגלובוס ייתנו להם פייט ראוי עם אופנה אמריקאית קלאסית. המגמה הזאת באה לידי ביטוי גם בעולם הדוגמניות, שם ג'יג'י חדיד האמריקאית הולכת ומבססת את מעמדה כאיט גירל החדשה (אל תקשיבו למבקרים, הם סתם ממורמרים) שכנראה תחזיר את המראה הזוהר, הבלונדיני והבריא למסלולים ולקמפיינים.

מה יהיה? ארצות הברית של אמריקה

מנחם המשעמם

זה היה רק עניין של זמן עד שלעולם יימאס מהנורמקור, הטרנד־לא־טרנד שהחזיר אותנו לבייסיקס ואפילו עוד קצת אחורה עם חולצות פשוטות ומשעממות, ג'ינסים בגזרות מכוערות וסניקרס או כפכפים חסרי מעוף. פריטי הבסיס כאן כדי להישאר, ואין סיבה שלא, אבל תודה לאל – האמירה האופנתית שוב איתנו והיא חוזרת בכל הכוח. בחורף הקרוב ובקיץ הבא לא יהיה קשה למצוא פריטים מסובבי ראשים עם גזרות מורכבות, פרינטים בשלל צבעים ומראה שכבות בהדפסים ובטקסטורות שונות. כי מי רוצה להיות רגיל?

מה יהיה? מעניין!

אופנת אביב 2016 של ג'יבנשי. צילום: Gettyimages
אופנת אביב 2016 של ג'יבנשי. צילום: Gettyimages