למלא את החלל: מדריך לחללי העבודה בתל אביב

בלי חוזה, בלי ארנונה ובלי מזכירה, אבל עם גישה חופשית למיקרוגל, לקפה ולבירה – תל אביב יוצאת מהמשרד הסטנדרטי ועוברת לחללי עבודה משותפים המושכרים על בסיס שעתי עד חודשי לכל דורש. בשביל מה ומי זה טוב? שקט שיהיה פה. סקירה מיוחדת

מזא"ה 9 (צילום: יולי גורודינסקי)
מזא"ה 9 (צילום: יולי גורודינסקי)
7 במאי 2015

Mind space

שד' רוטשילד 45 (ובקרוב גם באחד העם) | 24 שעות ביממה

לאן הגענו: המקום מעיד על עצמו שהוא "מתחם עבודה שיתופי ויצירתי".

מי בפנים: פתוח לכל המעוניין, כולל כלבים.

מפרט טכני: שתי קומות בנות 1,000 מ"ר כל אחת, כ־200 עמדות עבודה, פינות הסבה, חדרי ישיבות, לאונג' ומטבח. שיחות טלפון יש לקיים בתאים סגורים כדי לא להפריע. על הלוק אחראי סטודיו mu הטרנדי, שהלך על רהיטי עץ ועור, מרצפות מאוירות ושטיחים חמימים.

תנאים סוציאליים: נשנושים קלים ומשקאות, אינטרנט אלחוטי ושירותי משרד בסיסיים. יש גם כמה זוגות אופניים לשימוש חופשי.

מה יש לאכול: הלו, אתם באמצע רוטשילד! יש פה הכל.

מחיר: 1,650 ש"ח לחודש לעמדה קבועה באופן ספייס הכוללת מקום שמור בלעדית לאדם ולפטופו במהלך החודש; החל מ־4,000 ש"ח לחודש למשרד זוגי; יש משרדים שמתאימים אפילו לעשרה עובדים. השכרת חדר ישיבות מצויד בתוספת מחיר.

mindspace.me

מיינדספייס (צילום: יולי גורודינסקי)
מיינדספייס (צילום: יולי גורודינסקי)

[tmwdfpad]

מזא"ה 9

מזא"ה 9 | ראשון־חמישי 9:00־22:00

לאן הגענו: "בית הצעירים של תל אביב" הוקם לפני ארבע שנים כדי לשמש לצעירי העיר מוקד מפגש ללימוד וליוזמות חברתיות.

קהל יעד: סטודנטים, פרילנסרים ויוצרים הזקוקים לחלל בשביל חזרות, פעילי עמותות שונות ומשתתפים בקבוצות הלימוד וההעשרה המתכנסות במקום.

מפרט טכני: בניין יפה בן ארבע קומות – העיר הלבנה במיטבה. בקומה הראשונה חלל לעבודה ולימודים, בקומה השנייה "המעבדה החברתית" המציעה חלל עבודה משותף ליזמים חברתיים, ובקומות הרביעית והחמישית יש חללים ליוצרים יחידים או להתארגנויות חברתיות.

תנאים סוציאליים: המקום מקבל בזרועות פתוחות כל קבוצה בעלת אג'נדה חברתית ומספק את כל הדרוש להתכנסויות – מקום, מושבים, מיחם, לוח מחיק והגברה. במקום מתקיימים אירועים המיועדים גם לאלו שאינם חברים בוועד השכונה או פעילים אכפתיים בארגון כלשהו.

מה יש לאכול: אצל השכנים בתולעת ספרים, ואם סיימתם לעבוד – חלצו עצמות בהליכה לפורט סעיד.

מחיר: מרחבי עבודה: קומת הכניסה – ללא עלות; המעבדה החברתית – תשלום סמלי. שימוש בחללים: התארגנויות קהילתיות וחברתיות, עמותות בנות פחות משנה ושחקנים – ללא עלות; עמותות – מחיר מסובסד; גופים עסקיים – מחיר רגיל.

mazeh9.org.il

מזא"ה 9 (צילום: יולי גורודינסקי)
מזא"ה 9 (צילום: יולי גורודינסקי)

WeWork

דובנוב 7 | פתוח 24 שעות ביממה

לאן הגענו: סניף מקומי של חברה הפועלת ברחבי ארצות הברית וכן בלונדון ובאמסטרדם. היא מספקת חללים משרדיים לאנשים פרטיים, יזמים, קבוצות וחברות. אחד ממקימיה הוא אדם נוימן (כן, אח של עדי), ובגיל 36 הוא כבר מולטי מיליונר.

מי בפנים: פתוח לכולם.

מפרט טכני: 2,600 מ"ר המחולקים למשרדים קטנים, חללי ישיבות, פינות הסבה, מטבחונים ופינות לאונג'. הנימה העיצובית היא אקלקטית – תעשייתית־ביתית. הבטון חשוף, הרצפה מעץ, השטיחים אתניים, הספות מעור והאביזרים וינטג'.

תנאים סוציאליים: אינטרנט אלחוטי, שירותי הדפסה, קפה ובירה חופשי והתחככות שוטפת עם שאר חברי הקהילה השוקקת לצורכי מינגלינג ועזרה מקצועית.

מה יש לאכול: לונדון מיניסטור המלא בדוכנים מהירים, וכן המזנון, הוויטרינה, שיפודיית האחים והדיינר של גוצ'ה יטענו אתכם באנרגיות להמשך. בקיצור, חזרתם להיות חיילים בקריה.

מחיר: החל מ־45 דולר לשימוש חד פעמי באחד החללים עד מינוי חודשי ב־350 דולר, כולל שימוש בלתי מוגבל במתחם ושלוש שעות שבועיות בחדר הישיבות.

wework.com

wework (צילום: יולי גורודינסקי)
wework (צילום: יולי גורודינסקי)

הספרייה במגדל שלום

אחד העם 9 | ראשון־חמישי 9:00־19:00

לאן הגענו: מרחב עבודה שהוא חלק ממתחם הספרייה העירונית במגדל שלום. המתחם הוקם לפני כשלוש שנים ובמקורו נועד להיות חממת סטארטאפיסטים במטרה לעודד יזמות וחדשנות, אך עם הזמן הפך פופולרי גם בקרב כותבים ועצמאים מתחומים שונים.

מי בפנים: סטודנטים, יזמים, פרילנסרים. מרבית הבאים הם קבועים.

מפרט טכני: חלל שיכול להכיל 20 איש פלוס מחשביהם או ספריהם בנוחות. אם מגיעים יותר מ־20 המקום מתחיל להיות צפוף. צמוד לחלל העבודה יש סלון קטן. העיצוב נקי ומסודר (בסופו של דבר זו ספרייה). האווירה שקטה ועניינית וחפה מווייבים מ־גניבים כלשהם, למעט הלוח השחור שמנסה להיות וויליאמסבורג, אבל הממ… לא ממש קולע.

תנאים סוציאליים: אינטרנט אלחוטי, ארבעה מחשבים לשימוש חופשי, חומר קריאה בשפע מעבר לקיר למי שצריך הפוגה מהעבודה.

מה יש לאכול: את הכסף שחסכתם על חלל העבודה תוכלו להשאיר ברוטשילד 12 או בדה, דה ודה.

מחיר: חינם, על בסיס מקום פנוי.

הספריה במגדל שלום (צילום: יולי גורודינסקי)
הספריה במגדל שלום (צילום: יולי גורודינסקי)

מיזנטרופ

פרישמן 43 | ראשון־חמישי, שבת 9:00־22:30, שישי 9:00־18:00

לאן הגענו: למרות שמו והמוטו שלו – "כולם חוץ ממך מיותרים" – המקום (שמחשיב את עצמו ל"חלל העבודה השקט הראשון בישראל") מזמין מאוד וידידותי בהחלט למשתמש.

מי בפנים: פרילנסרים, עצמאים, סטודנטים וכותבים שונים המחפשים פינה שקטה לעבוד בה אך מתקשים להתרכז בבית או בבית קפה.

מפרט טכני: 32 עמדות עבודה אישיות וזוגיות המשתרעות על פני חלל מרכזי שבו יש לשמור על שקט מוחלט, חדר אחורי לעבודה בצוותים, בר במרפסת וחדר ישיבות. העיצוב בהיר ונקי, פשוט ושכונתי, והאווירה נעימה ואינטימית.

תנאים סוציאליים: חיבור לאינטרנט במהירות 200 מגה בייט לשנייה, שקע חשמל ליד כל עמדת עבודה, שירותי משרד בזול, קפה, תה ונשנושים קלים.

מה יש לאכול: אם בחיסכון עסקינן, הרי המיקרוגל לחימום פלסטיקים מהבית הוא פתרון ראוי ושכיח כאן. לעומת זאת, ההנחה למיזנטרופים בבתי האוכל מסביב (מאפיית זומר, קפה אנסטסיה, קפה ליזלוטה ופלאפל פרישמן) מבטיחה שלא תגוועו ברעב.

מחיר: החל מ־10 ש"ח לשעה עד 80 ש"ח ליום שלם בפינת עבודה סטנדרטית, 45 ש"ח לשעה בחדר הישיבות, 350 ש"ח לסגירת חדר לשמונה אנשים למשך שלוש שעות.

misantrope.com

מיזנטרופ (צילום: יולי גורודינסקי)
מיזנטרופ (צילום: יולי גורודינסקי)

Sosa

שוקן פינת בר יוחאי | כל יום 7:30־23:00

לאן הגענו: השם המבטיח הוא קיצור ל־South of Salame. זוהי סביבת עבודה לסטארטאפים שהוקמה על ידי אנשי מפתח מהתעשייה.

מי בפנים: המתחם פתוח לסטארטאפים שנבחרו על ידי קהילת Sosa המורכבת ממשקיעי אנג'ל, שותפים בקרנות הון סיכון ובכירים מחברות טכנולוגיה הנוכחים באופן יומיומי (להגשת מועמדות: info@sosatlv.com).

מפרט טכני: שלוש קומות של חללים פתוחים, משרדים סגורים, חדרי ישיבות, פינות הסבה ובר. העיצוב כבד וחמור סבר.

תנאים סוציאליים: שירותי משרד מלאים, תמיכה, הכוונה וחיכוך עם האנשים הנכונים, ימי עיון והרצאות וכמובן קפה וכו'.

מה יש לאכול: פלאפל ג'ינה, ארומה, א־לה רמפה. אבל מי יוצא מפה בכלל?ֿ

מחיר: 1,000 ש"ח לחודש לעמדה בודדת באופן ספייס, 4.000 ש"ח לחודש לחברה של ארבעה עובדים.

sosatlv.com

SOSA (צילום: יולי גורודינסקי)
SOSA (צילום: יולי גורודינסקי)

The Hub

דרך בגין 55, קומה 7 | פתוח 24 שעות ביממה

לאן הגענו: ה־Hub (מילולית: מרכז, מרכזיית מחשבים) הוא חלק מרשת עולמית הכוללת 70 מקומות למפגש ולעבודה ליזמים באוריינטציה קהילתית.

מי בפנים: המקום מיועד לקידום יוזמות חברתיות, אך כולם רשאים להשתמש בו.

מפרט טכני: חלל עבודה מרכזי שעשוי להכיל עד 40 איש, סטודיואים להשכרה ואולם אירועים. המקום מואר, נקי ומסודר, עם גג שמשקיף על מרכז העיר. האווירה כמעט קומונלית הודות למבקרים הקבועים במקום.

תנאים סוציאליים: אינטרנט אלחוטי, קפה, תה, בירה, מים מינרליים, סדנאות והרצאות שונות.

מה יש לאכול: חומוס אבו אדהם, מעדניית יוחנן, לבורטוריו די פסטה, מאפיית לחמים.

מחיר: 550 ש"ח ל־50 שעות בחודש, 950 ש"ח לחודש ללא הגבלת שעות לאנשים פרטיים ו־550 ש"ח לחודש ללא הגבלת שעות למיזמים פרטיים. מחירי הסטודיואים והמשרדים משתנים.

the-hub.co.il

The Hub (צילום: יולי גורודינסקי)
The Hub (צילום: יולי גורודינסקי)