הגלויה הסודית: אמנות קטנה ומפתיעה

האם הייתם קונים אמנות בלי לדעת מי השם מאחורי היצירה? יצירות אמנות בגודל גלויה המוצגות באופן שלא חושף את היוצר העומד מאחוריהן יוצעו למכירה במסגרת היריד

מתוך צבע טרי (צילום: אייל גזיאל)
מתוך צבע טרי (צילום: אייל גזיאל)

פרויקט הגלויה הסודית הוא הפרויקט החברתי המוביל של יריד צבע טרי. במסגרתו מוצגות למכירה למעלה מאלף עבודות אמנות מקוריות בגודל גלויה, של אמנים ומעצבים בעלי שם לצד אמנים צעירים וסטודנטים לאמנות. כל הגלויות מוצגות במחיר אחיד של 180 ש"ח לגלויה, ובעילום שם. רק לאחר הרכישה, יכולים הרוכשים לגלות מי האמן שאת יצירתו ייקחו עמם.

מתוך צבע טרי (צילום: אייל גזיאל)
מתוך צבע טרי (צילום: אייל גזיאל)

גם השנה ימשיך שיתוף הפעולה המוצלח עם אתר מרמלדה מרקט, במסגרתו ניתן לרכוש גלויות המשתתפות בפרויקט הגלויה הסודית עוד בטרם פתיחת היריד.

ההכנסות מהפרויקט מועברות במלואן למרכז מאירהוף לחינוך לאמנות של מוזיאון תל אביב, עבור מלגות לנוער מצטיין באמנות ממשפחות מעוטות יכולת. מלגות אלה מאפשרות לבני הנוער המשתתפים בקורסים של המוזיאון לבטא את כישוריהם ואת כישרונותיהם, להתקדם ולצבור ביטחון בתחום האמנות, היצירה והביטוי העצמי.

במהלך שבע שנות הפרויקט, נמכרו ביריד כ-6,250 גלויות, ביניהן יצירות של האמנים הבינלאומיים ג'ייק ודינוס צ'פמן, חיים סטיינבך ורון ארד, וגויס מימון המאפשר לכ-500 תלמידים לקחת חלק בתוכנית למצוינות באמנות.

בין האמנים שתרמו גלויה ביריד צבע טרי 8: יאיר גרבוז, ציבי גבע, דוד טרטקובר ועוד.

ניתן לרכוש גלויות אונליין. לפרטים נוספים.