איך הופכים לתופעת רשת?

20 אלף צפיות בשעה, 3,000 לייקים בממוצע ופאה בלונדינית אחת הפכו את גיתית פישר לחיית הרשת הכי קרועה ביוטיוב. האישה שהפכה את אלדין לסמל מין מנסה להסביר איך ולמה זה קרה

כפרעליך. גיתית פישר. צילום: איליה מלניקוב
כפרעליך. גיתית פישר. צילום: איליה מלניקוב
26 בנובמבר 2015

בין חתול מלקק ינשוף, ילדים עם חיוך בלי שן ואבא בלי חן ועוד סרטוני יוטיוב מפגרים שמאירים לילות קודרים, נכנסה לחיינו תותית – בלונדינית, טמפרמנטית ועם שפתיים שיורות שירה: "היום אני הולכת להגיד משהו שכל בנות ישראל חושבות ומרגישות אבל מפחדות להגיד בקול רם: אני נמשכת לאלדין!". לא רק בנו נגע הווידוי. 3,082 לייקים בפייסבוק ויותר מ־700 שיתופים חולקו לסרטון של גיתית פישר, 29, שהפכה בדמות הדראג שלה לתופעת רשת מטורפת תוך שלושה חודשים.

תותית היא אחת מני דמויות רבות שמגלמת פישר בסרטוני הווידיאו הביתיים שלה. לצדה תוכלו למצוא את הקואוצ'רית המפנצ'רת ("אתה לא יכול להפסיק לעשן, זה כיף") ואת בלוגרית האיפור האמריקאית עם העברית הרצוצה ("ביי בנות, נתראה בסרטן הבא!") שמהווה פרודיה מושלמת על מדריכי הביוטי המצולמים שמציפים את הרשת. אך ללא ספק – הסרטונים של תותית הם שהביאו את המכה. המסרים החתרניים על חברת החדשות, ליברמן, שרה נתניהו ותוכנית הילדים "פרפר נחמד" מטפסים ל־130 אלף צפיות אנד קאונטינג ומצרפים את פישר למועדון הקומיקאיות הצעירות והבועטות ע"ש תום יער, שפישר מציינת כמודל עיקרי לחיקוי.

איך הפכה בוגרת בית צבי שמדי יום מתייצבת בנתב"ג כעובדת רשות שדות התעופה לדבר החם הבא? אם תשאלו אותה, ממש בלי כוונה. היא בשטח כבר שנתיים ורק לאחרונה נדבקה בקדחת הלייקים. "אי אפשר לכוון להיות ויראלי, זה לא עובד ככה", היא אומרת, "אם זה היה העניין לא הייתי מחזיקה מעמד שנתיים ביוטיוב ובפייסבוק. אחרי חצי שנה את כבר לא מצפה שזה יצליח, את פשוט ממשיכה לצלם כי קיים הצורך ליצור ויש אינטרנט אז למה לא".

ואיך הכל התחיל?

"סיימתי ללמוד משחק בבית צבי, לקחתי קורס תסריטאות וכתבתי קצת לענת מגן־שבו. בשנה האחרונה אני עושה סטנד־אפ, בעיקר ב'ערב הסטנד־אפ המיותר'. לפני שנתיים עשיתי קורס משחק מול מצלמה ואז קיבלתי אומץ, אמרתי 'על הזין שלי' והתחלתי להעלות את הסרטונים ליוטיוב. בהתחלה צילמתי עם הנייד והיו מסתלבטים עליי ומאחלים לי לחסוך מספיק לקנות מצלמה נורמלית. לאט לאט התחילו לעקוב אחריי כמה חבר'ה שהם לא החברים של אימא שלי, אבל זה עדיין נשאר קטן, סביב 3,000־7,000 צפיות".

התבאסת?

״לא התעסקתי בזה. אם המטרה הייתה לגרוף לייקים הייתי נשברת אחרי שבוע".

בראש השנה האחרון האותנטיות של פישר החלה להשתלם לה, כשאחד העוקבים שלה ביקש ממנה לצלם סרטון יום הולדת לבן זוגו. "בפורים התחפשתי לקוקסינלית אז כבר היו לי אביזרים, וכך נולדה תותית. צילמנו סרטון ונורא נהניתי מהדמות, אז התחלתי לשלוח לאנשים שנות טובות בדמות תותית. מהתגובות הבנתי שזה תופס וצילמתי את הסרטון הראשון של תותית, שמספרת שחברת החדשות בעצם מורכבת מפאנל של רכלניות. העליתי את זה בפחד גדול כי זו דמות לא קונבנציונלית. תוך שעה היו 20 אלף צפיות. הייתי בשוק. מהשנייה שזה תפס תאוצה, זה יצר עוד צפיות לשאר הדברים שעשיתי בערוץ היוטיוב שלי".

את מעלה סרטון ויושבת לבדוק את מספר הלייקים?

״לא! אני מעלה ומיד בורחת. הולכת למקום שאין Wi-Fi, הולכת לסבתא, לא רוצה שהלייקים יהיו שיקול. זה מאבק בין רצון לאהבה ושיגיבו וילייקקו, לבין הרצון לעשות את הדבר שלך ולהגיד פאק איט".

אז איך הופכים לוויראלית?

״אסור לנסות לכוון לקהל מסוים ואי אפשר לתכנן. צריך להיות טוב, קצת שונה, להציע משהו שלא קיים עדיין. לא לפחד להסתכן. זה הרי די מביך לבוא לדיי ג'וב בשדה התעופה אחרי שהיית קוקסינל כושל באינטרנט ולצפות שאנשים ייקחו אותך ברצינות. אבל אם את קוקסינלית מצליחה באינטרנט – כפיים!".

יש הצעות שמגיעות בעקבות הדבר הזה?

״הקהילה ממש מחבקת, ליינים של גייז מציעים לי שיתופי פעולה. אני מנסה לבנות הופעה קטנה לתותית, שאוכל להגיע להרים לחמודים ולחמודות. יש גם הצעות בטלוויזיה, אבל אני זהירה ולא יודעת מה יקרה. אני בהחלט שואפת להתפרנס מזה – זה כל מה שאני רוצה".

אני מניחה שהיום את כבר לא מצלמת בנייד.

"באמת חסכתי כמה שקלים וקניתי מצלמה בתשלומים. אני מעמידה אותה על קרש גיהוץ".

אז עכשיו רק נותר לאחל לך לחסוך לחצובה.

"אם את שואלת מה לאחל לי, התשובה היא חצובה, פרנסה, זוגיות וילדים. בסדר הזה".

מה תותית הייתה אומרת על ההצלחה שלך?

״חמודה, מתוקה, רדי מהר מהעץ למה את כבדה לענף".