הייד בנטורל: חמישה פתרונות מצוינים לבלאגן הדיגיטלי שלכם

איך לנקות את הפייסבוק מפוסטים מעצבנים ואת הסמארטפון מסלפיז כפייתיים, לסדר את תיקיות המוזיקה ולהשיל מהג'ימייל קבצים כבדים? כך תשיגו שקט דיגיטלי

בטוחים שפעם היה יותר קל? צילום: Shutterstock
בטוחים שפעם היה יותר קל? צילום: Shutterstock
2 באפריל 2015

1. נקודת הג'ימייל

הבעיה: גם אם אתם לא עוסקים במקצועות המזמנים לתיבת הג'ימייל שלכם קבצים כבדים מאוד וגם אם זכיתם בהורים שלא מספימים במצגות מביכות, מתישהו תגלו שהתיבה שלכם רוצה כסף כדי להתרחב, ושאתם לא רוצים לתת לה אותו. קונפליקט.

הפתרון: קודם כל, קצת סדר – שירותים כמו Mailstrom יתלבשו לכם על התיבה ויזהו לבד, על פי הגדרותיכם, מיילים שאתם חושבים שבא לכם לקבל, אבל לא באמת – התראות מטוויטר, מאינסטגרם, מפייסבוק ושלל רשתות חברתיות. כל אלה ילכו לתגיות ייעודיות (עבודה, אישי, ניוזלטרים וכל שרק תרצו) שִקלו את המחיקה ברגע האמת. שירות נוסף שיפשט את החיים שלכם מול ג׳ימייל הוא unroll.me. הוא יעזור לכם לבטל הרשמה לניוזלטרים ששכחתם שנרשמתם אליהם, ולא פחות חשוב – יסדר אותם למייל יומי אחד. עדיין כבד לכם? השירות החינמי FindBigMail יסרוק את תיבת הדואר ויסנן את כל המיילים לפי משקלם – כך תוכלו להגיע לדגים הגדולים באמת, אלה שתופסים את מרבית המקום – ולמחוק אותם לצמיתות.

[tmwdfpad]

2. מלא במקומות הלא נכונים

הבעיה: ההתראה המאיימת ביותר שהאייפון יכול לשגר לעברנו היא "Your Storage Is Full". איכשהו היא תמיד תגיע ברגע שהילד שלכם אמר את המילה הראשונה ולא הספקתם לתעד.

הפתרון: התחילו בסנכרון האייפון ל־iCloud והרגילו את עצמכם לשמור שם תמונות שלא צריכות לתפוס מקום על המכשיר. לאחר מכן, אם יש ברשותכם מחשב של אפל, הורידו את האפליקציה PhoneExpander שתנקה לכם מהאייפון ערמות של פירורים שהאפליקציות שהתקנתם משאירות מאחור. כמה הקלקות והמכשיר שלכם ירגיש קליל ובתולי. אלטרנטיבה מקבילה למשתמשי ווינדוז על פי.סי היא PhoneClean שתגרוף מהמכשיר את כל הפסולת.

3. הטינדר של המעליות

הבעיה: לעתים נראה כאילו האייפון משמש את רובנו יותר כמצלמה מאשר כמכשיר הנועד לביצוע שיחות ולשליחת הודעות. העדכונים האחרונים למערכת ההפעלה iOS הוסיפו לו את זרם התמונות, תצלומים שמחקנו וכל עשרות ניסיונות הסלפי מהמעלית, שגורמים לאלבום לעלות על גדותיו. אמנם גם בימי הפילם היו לנו אלבומי תמונות לעלעול נוסטלגי, אך כמו אז גם היום – אין צורך לשמור את התמונות המטושטשות מערב שהכיל יותר מדי צ׳ייסרים ופחות מדי רציונל.

הפתרון: אפליקציית Cleen, שהממשק שלה דומה לזה של אפליקציית הסטוצים טינדר. הפכו את פעולת מחיקת התמונות ליעילה יותר בסלקציה הכיפית והאכזרית המוכרת לכם – החלקה ימינה לזבל או שמאלה לשמירה. משתמשי אנדרואיד? חגיגת מחיקות דומה תוכלו לעשות בעזרת אפליקציית SlidePic.

4. יום מיונים

הבעיה: המחשב גדוש במוזיקה אבל לא לכל הקבצים יש תגיות, ולאלה שיש – הן לא אחידות. ורגע, בחלק מהקבצים מופיעה עטיפת אלבום, באחרים לא. הסובלים מ־OCD צפויים להתחרפן כפליים מהקקופוניה הזו.

הפתרון: משתמשי פי.סי יכולים ליהנות מהאפליקציה הוותיקה והחינמית Mp3tag. היא תעזור לכם למיין את תיקיות המוזיקה, לאחד את שמות הקבצים ואפילו להשלים מידע רלוונטי (שנת הוצאה, עטיפה, שם האלבום) משלל מאגרים חופשיים לשימוש. MuzikBrains Picard, החינמית גם היא, תעשה עבודה זהה עבור משתמשי מק.

5. צלצולים באוזניים

הבעיה: כמה רעש! אי אפשר לעבוד ככה.

הפתרון: הרכיבו אוזניות והיכנסו לאתר noisli.com. יש לו רק מטרה אחת – לייצר רעשי רקע (רעש לבן או חום, מדורה, טפטוף גשם או בית קפה) שיסייעו לכם להתרכז ולהירגע.