הקוד האתי לגבר התל אביבי: דיני אחווה גברית

מה קורה כשרואים את האקסית של החבר ומה עושים כשמתפרסמת עליו כתבה?

מתוך "חופשי על הבר"
מתוך "חופשי על הבר"
11 ביוני 2015

אזעקת אקסית

צבע אדום

אם אתם נמצאים במקום בילוי שבו נוכחת גם אקסית של חבר מדרגה ראשונה, עליכם לעדכן אותו על כך מיידית בהודעה או בשיחת טלפון.

שיחות קשות

מכאן הכדור עובר לידיים של החבר. בקרב פרודים טריים נפוצות שתי אסכולות של התמודדות: "Don't ask don't tell" או "See something, say something". חובתכם להבין את הצרכים ואת הרצונות של החבר ולפעול בהתאם. מהר.

אבירי השולחן העגול

מובן שבמקרים קיצוניים (האקסית מתחרמנת עם מישהו במקום פומבי, רוקדת חשופת חזה על הבר וכו'), גם אם החבר נמנה עם אסכולת Don’t ask, don’t tell יש לכנס ישיבת ווטסאפ דחופה עם מעגל החברים הראשון ולשקול אם לספר לו. השיקול המרכזי צריך להיות "עדיף שהוא ישמע את זה מאיתנו ולא ממישהו אחר".

אח שלי סלב

תרים לו

אם התפרסמה כתבה/ידיעה/אייטם מחמיא/ה על חבר מהמעגל הראשון, כדאי ואף רצוי לא להסתפק רק בלייק לפוסט שבו הוא מעלה אותו, אלא לפרגן גם בשיתוף. אם לפחות חמישה חברים הקדימו אתכם, אפשר לוותר. זה עשוי להתפרש כהצפה.

המלץ עליו

נוסף על כך יש להיכנס לכתבה עצמה וללחוץ על כפתור recommended (או לייק, תלוי בממשק). כך אין צורך להוסיף טקסט משלכם.

צלם אותו

אם הכתבה התפרסמה בעיתון מודפס ("פרינט"), הרמה הכי גבוהה של פרגון היא לצלם את העיתון ולעלות לכל הרשתות החברתיות. אם הגדלתם לעשות ושמתם יד על עותק PDF של הכתבה – אפילו עדיף.

לא לשכוח לרסס

במקרה שמישהו שנמצא לידך מריח כמו בואש שאכל עמבה – אם מדובר בחבר ממעגל ראשון עליך להורות לו להשתמש בדאודורנט או ללעוס מסטיק (תלוי במקור הצחנה). לחבר ממעגל שני מותר להעיר, אך עליך לקחת בחשבון שהוא עלול להיעלב. אם מדובר בחבר ממעגל שלישי ומעלה, פשוט תעבור חדר.

[tmwdfpad]

מוגש בחסות גולדסטאר
image001 mob