הקוד האתי לגבר התל אביבי: דיני עבודה

מה עושים כשמפטרים חבר, ומתי מציעים חברות בפייסבוק לקולגות חדשים?

מתוך "המשרד"
מתוך "המשרד"
14 ביוני 2015

בראיונות עבודה השתדל להימנע מלהכפיש את מקום העבודה הקודם שלך (אלא אם כבר ידוע בעיר שהם הכפישו אותך קודם).

כמו בקורות חיים, גם בראיונות עבודה מושג האמת נזיל למדי. אם המראיין שואל אותך כמה הרווחת במשרה הקודמת, נפק מספר הגבוה ב־25 אחוז משכר הברוטו שהרווחת. גם אם נראה לך שיש לו קשרים בענף ושהוא יכול לבדוק – אל חשש. תאמין בשקר, וכל השאר יסתדר מעצמו.

מחלקת בשר טרי

חברים חדשים

גם אם היה ביניכם חיבור נפלא ביומכם הראשון במקום העבודה החדש, חכו קצת עם הצעת החברות בפייסבוק לעמיתיכם הטריים. אל תיראו נלהבים מדי ואל תציעו חברות לכמה אנשים בו זמנית. זה שוחק את הסטריט קרד.

תסמונת סטוקהולם

אפילו אם מדובר בג'וב חלומותיכם, אל תמהרו לאמץ את שפת התאגיד ולהשתמש בגוף ראשון רבים כדי לתאר את מקום העבודה החדש שלכם ("אנחנו מתעסקים בקונספטים ובפתרונות תוכן יצירתיים"). חכו להעלאה הראשונה במשכורת.

הגם אתה, ברוטוס?

אם הגעתם לג'וב החדש דרך אדם שכבר עובד בחברה (כלומר הוא הביא אתכם לעבודה), אתם מחויבים לשמור לו אמונים לתקופה של לפחות שלושה חודשים, לצאת איתו להפסקות צהריים ולהלשין לו אם אתם נחשפים למידע הנוגע לתפקודו בתאגיד. אחרי פרק הזמן הנקוב – דמו מותר. זהו ג'ונגל אכזרי וכולנו קופים שצריכים לשרוד.

פיטורים

ביוש

אם עמית שלכם לעבודה פוטר, חובה עליכם להיפרד ממנו בצורה המנומסת ביותר, להרכין ראש ולהגיד: "אם אני אשמע על משהו, אעדכן אותך".

חל"ת

פוטרתם? לגיטימי לספר לכולם שהחלטתם להתמקד "בפרויקטים אישיים" כגון "כתיבת תסריט" או "עבודה על התזה". זה יהיה הסוד הקטן שלכם, של הבוס שלכם ושל הבחורה מהנהלת החשבונות.

[tmwdfpad]

יהיה דיסקו?

סוגיה קריטית בעזיבת מקום העבודה היא מסיבת הפרידה. לעולם לא תצטרך לראות את האנשים האלה יותר ואתה לא חייב להם כלום. אז לחגוג או לא לחגוג? אפשר לחשב את התשובה לפי נוסחה: מספר החודשים שבילית במקום העבודה חלקי כמה שנאת אותו, מ־1 עד 10. מתפטרים מוסיפים 3 לתוצאה הסופית. קיבלת 5 ומטה? אתה פטור ממסיבה.

אס"ק

אחד הדברים הכי מהנים שאפשר לעשות עם זין הוא לזרוק אותו, ובדיוק לשם כך נבראה תקופת ההתראה. זוהי התקופה שבין ההודעה על ההתפטרות או על הפיטורים לבין העזיבה בפועל – בדרך כלל בין שבועיים לחודש. מן הראוי לזרוק זין בתקופה הזאת, אבל במקביל כדאי להשתדל שלא לחבל ממש בפעילות החיונית של המשרד לרווחת אלו שעדיין נשארים לעבוד.

תמיד טוב: סבב פרידה מקיף, גם אם אף פעם לא הצלחתם להבדיל בין חלק מהאנשים האלה. תמיד רע: גנבת ציוד משרדי ביום האחרון. זה מתחת לרמה שלכם, חבל.

מוגש בחסות גולדסטאר

image001 mob