מה עוד אפשר לבקש?

חופשה משפחתית מושלמת באי היווני זקינתוס, עם אירוח מפנק בדירה מעוצבת בת שני חדרים, מאובזרת בבריכה אינטימית, צופה אל הים וסמוכה לחוף ים פרטי

צילום: Nikos Glavas
צילום: Nikos Glavas
9 ביולי 2014

ביוון, וזה כבר ידוע, יש כל מה שצריך למנוחה מושלמת: ים כחול, חופים, שמש ואוכל טוב. זו הסיבה שכבר שנים אנו נוסעים לשם לחופשה המשפחתית השנתית. את החופשה האחרונה בחרנו לבלות באי זקינתוס (Zakynthos) שבקבוצת האיים היונים. את פנינו קיבלו נוף ירוק, המון עצי זית ומבנים בסגנון ונציאני, משהו שונה לגמרי מנופי האיים שממזרח לחצי האי הפלופונסי.

נאמנה להחלטה להימנע עד כמה שאפשר מבתי מלון ומשהייה במרכז, שוטטתי באינטרנט בחיפוש אחר דירה לא מפוארת מדי. כשנתקלתי באתר של Kymothoe Elite (http://kymothoe.com), מלון דירות, חשבתי שאין סיכוי שנוכל להרשות לעצמנו דירה כזאת: עיצוב מודרני שלא היה מבייש אף מגזין, מרפסת גדולה על צוק ונוף לים מקצה לקצה. המחיר היה סביר להפתיע, ועם קצת חששות בלב מקאץ' לא צפוי ביצעתי הזמנה.

יש אמת בפרסום

כשהגענו, התברר שהמקום נראה בדיוק כמו בתמונות ושבמקרה זה יש אמת בפרסום. ניקי, הבעלים, קיבל את פנינו בלבביות והראה לנו את הדירה – שני חדרי שינה וסלון מאובזרים בכל מה שאפשר לחשוב עליו, כולל מדיח כלים ומערכת שמע משוכללת. המרפסת אכן פונה לים כפי שהובטח, וכבונוס יש בה ג'קוזי וכיסאות שיזוף. מה עוד אפשר לבקש?

שהינו במתחם ארבעה ימים נוחים ומפנקים. בבוקר טיילנו, אחר הצהריים חזרנו למנוחה ולטבילה בבריכה (משותפת עם מלון סמוך, אך עדיין אינטימית ונעימה) ובערב יצאנו לבלות. המיקום התברר כמושלם, ארבעה קילומטרים בלבד מהעיר הראשית זקינתוס טאון (Zakynthos Town או Zante), ועדיין מרוחק מספיק מההמולה. במרחק ירידה קצרה ותלולה מהחדר נמצא חוף ים פרטי – ערך מוסף לאורחי המלון.

באחד הערבים ישבנו במרפסת סמוכה לזו של ניקי ומשפחתו, והתפתחה לה שיחה משותפת בליווי בקבוקי יין מתוצרת היקב המשפחתי. באותה הזדמנות שמענו סיפורים על החלקה המשפחתית שהפכה למלון שנבנה בעשר אצבעות, על רעידת האדמה שפקדה את זקינתוס בשנת 1953 ועל הקשר המיוחד ליהודים. תוסיפו לכך את הדירה המדוגמת וקיבלתם – או ליתר דיוק אנחנו קיבלנו – חופשה מושלמת.

_______________________________________________________________

שרון בן-דוד – כתבת טיולים וקולינריה