מכוכב אדום לכוכב מישלן

מסעדת השף פישרס פריץ בברלין מציעה אווירה אריסטוקרטית, שירות מוקפד לעילא ואוכל מקורי שעליו מנצח השף כריסטיאן לוזה. רשמים וחוויות מארוחה מענגת ומשתלמת

אחת המנות במסעדת השף פישרס פריץ. צילום: Regent Berlin
אחת המנות במסעדת השף פישרס פריץ. צילום: Regent Berlin

לארוחת התענוגות במסעדת השף פישרס פריץ (Fischers Fritz) שבברלין הגענו בתום סיור חינמי בתחנות שונות בעיר מימי הנאציזם ומימי הקומוניזם, שמקיימת חברת ניו ברלין (www.newberlintours.com). יש גם סיורים בתשלום, אבל אנחנו רצינו לשמור על כל פרוטה לקראת הבילוי במסעדה בעלת שני כוכבי מישלן (זו השנה השביעית ברציפות). אחרי ביקור באנדרטה לזכר קורבנות השואה (שהיה לנו טעון במיוחד), בקטע חשוף ולא צבוע מחומת ברלין ובשאר מוקדים מעברה האפל של העיר, הספקנו לנהל דיון ער על תופעת ה"אוסטלגיה" (כמיהה רומנטית לחיים בגרמניה המזרחית). בתומו של הפרק הראשון של היום המרתק עברנו במעבר חד מדיון בקומוניזם לחיק הקפיטליזם: עסקית במסעדת פישרס פריץ הנמצאת במלון ריג'נט (Regent) היוקרתי.

סימפוניה של טעמים ומרקמים

הזמנו מקום מראש, התלבשנו בהידור והגענו למלון השווה. האווירה אריסטוקרטית, השירות מוקפד לעילא והאוכל, שעליו מנצח השף כריסטיאן לוזה, מעולה, מקורי וטעים מאוד. כל מה שעלה על השולחן היה מלאכת קומפוזיציה מרשימה שכמותה לא פגשנו בעבר. התפריט משתנה מדי כמה שבועות, כיאה למסעדת שף המתבססת על חומרי גלם עונתיים ואזוריים, אך בגדול רוב התפריט מורכב מדגים ומפירות ים, ויש גם כמה מנות בשר ומנות צמחוניות וטבעוניות.

הבחירה לא היתה קלה אף שהתפריט די מצומצם. בסוף בחרנו כמנות ראשונות בקרפצ'ו דג הליבוט לצד סלט שומר ובמנה שזכתה בתואר המנה המקורית של הארוחה – טרין של כבד אווז וצלופח מעושן עם קרמל פלפל וריבת חצילים סגולים. מדובר במנה שהיא סימפוניה של טעמים ומרקמים, וגם היום אם אני עוצמת את העיניים אני ממש יכולה להיזכר בטעם, ואם זו לא חוויה קולינרית, אז מה כן? לעיקריות בחרנו בפילה של בס ים לצד ירקות העשויים בסגנון חמצמץ ובמנה של אוכף טלה מזן לימוזין לצד שומר מוקרם. את הארוחה ליווה יין ריזלינג לבן גרמני, שעליו המליץ בחום הסומלייה המדופלם.

והמחיר? סביר ביחס לתמורה ולחוויה: עסקית הכוללת מנה אחת עולה 24 אירו לאדם, שתי מנות מתומחרות ב-35 אירו וארוחת צהריים בת שלוש מנות עולה 47 אירו. על כוס יין (או בקבוק) מתפריט היינות המצוין תשלמו בנפרד (מ-11 אירו לכוס).

טיפ לדרך

בפינת הרחובות מוהרן ושרלוטן (Charlottenstraße 60), מעבר לפינה שבה שוכן מלון ריג'נט, נמצאת חנות השוקולדים פסבנדר אונד ראוך (Fassbender & Rausch). החנות טוענת לתואר השוקולטייה הגדול בעולם. שלל פרלינים (יותר מ-200 סוגים) וממתקים מפארים כל פינה, אך עיקר גאוות החנות על דגמי השוקולד של מבחר מאתריה האיקוניים של ברלין, בהם הרייכסטאג, שער ברנדנבורג ועוד. בקומה השנייה של החנות פועל בית קפה-מסעדה עם תצפית נהדרת ותפריט מתוקים עשיר.