מתוק לו, מתוק לו

ברובע מיטֶה שבברלין מצוי גן עדן לשוקוליסטים, עם תצוגה של פסלי ענק משוקולד ועם כ-200 סוגי פרלינים. ללקק את האצבעות

צילום: Fassbender & Rausch
צילום: Fassbender & Rausch
30 ביולי 2014

מכורי השוקולד, הגעתם לגן עדן. ביצת הפברז'ה הענקית הניצבת בכניסה לחנות פסבינדר אנד ראוש (Fassbender & Rausch) ברובע מיטה (Mitte) שבברלין היא רק חלק קטן מתצוגה מוזיאלית של פסלי שוקולד במשקל 300 קילוגרם כל אחד. התצוגה כוללת בין השאר את אניית הטיטאניק, שער ברנדנבורג, הרייכסטאג ודוב ענק – כולם עשויים שוקולד, לצד הר וולקנו הפולט שוקולד נוזלי ארומטי מדי כמה שניות. אחרי דקות ארוכות של סיור מפעים תגיעו למסקנה שלא באתם לכאן רק כדי להתבונן ולרייר.

צוות העובדים, הלבוש מדים ירוקים, ממתין בסבלנות לבחירת הלקוחות. צילום: Fassbender & Rausch
צוות העובדים, הלבוש מדים ירוקים, ממתין בסבלנות לבחירת הלקוחות. צילום: Fassbender & Rausch

צומת קבלת החלטות

לאורך הוויטרינות הארוכות ניצבים 200 סוגים של פרלינים (חלק לא מבוטל מהם מלא בקרמים אלכוהוליים) וכוסיות מוס, ויש עוד אזור מיוחד ונפרד של טראפלס ויציקות גולמיות עם מבחר אגוזים וכן ויטרינה של עוגות קרם ועוגות מוס אישיות הנקראות פה מיני-טורטים. על המוני מדפי החנות מונחים טבלאות שוקולד, לבנים עשויות שוקולד, ארנבוני פסחא משוקולד וגם מרקחות פרי. צוות העובדים, הלבוש מדים ירוקים מגוהצים ועטוי כסיות לבנות, ממתין בסבלנות לבחירת הלקוחות הניצבים בצומת קבלת החלטות לא קל לאור המבחר.

חנות פסבינדר אנד ראוש ברובע מיטה. צילום: Fassbender & Rausch
חנות פסבינדר אנד ראוש ברובע מיטה. צילום: Fassbender & Rausch

אף שהמוסד המתוק הזה קיים כנראה מאז 1863 ובעברו שירת את בית המלוכה, המחירים היום שווים לכל כיס, כמו ארבעה אירו לעוגת קרם אישית שבהחלט מספיקה לזוג. כדי להבין עד כמה עמוק העיסוק בשוקולד של בעלי המקום, אציין שהמתחם כולל גם בית קפה ומסעדה שמציעים מנות על בסיס שוקולד, כגון מרק שום עם תרד וחומץ בלסמי בגימור שוקולד או סלט בקר ארומטי עם שוקולד. יש גם קינוחים ומשקאות משוקולד, כמובן. המסעדה היא ללא ספק סמן קיצוני למשוגעי שוקולד ברמת התלהבות מתקדמת במיוחד. עצות אחרונות לדרך: התמקדו בשוקולדים ולא בעוגות. רכשו יותר משתכננתם, חלק ייאכל כבר על הספסלים בכיכר הסמוכה.

_________________________________________________________________

שירי כץ – עיתונאית