נפלה עטרת ראשה: השיער של נינט מאחד את החברה הישראלית

הפוני, הגלאח ואפילו החבר המזוקן - מפעל חייה של נינט טייב למעשה טמון במחלפותיה, שהפכו לדמות אוטונומית. כך היא הפכה למתווכת הפריזורה בין השוליים למיינסטרים

נינט טייב. צילום: גוני ריסקין
נינט טייב. צילום: גוני ריסקין
3 ביולי 2014

בעבר הלא רחוק, סחי כהיפסטר, כל אזרח כאן זכר היכן היה כשרבין נורה. הרגעים המעטים שמאחדים אותנו כאומה בעידן הנוכחי נקשרים באופן כלשהו במחלפותיה של נינט טייב. לכל איש יש נינט. פונינט, חצי־בּלוֹנדִינט, נינט־עם־ארוס־מזוּקנינט. כבר יותר מעשור שאנו יוצאים נשכרים מתרומתה להפצת מאפיינים של תרבות השוליים במיינסטרים המקומי. כל צבע, תוספת ותסרוקת חדשה, מפרנסים אינספור מגזינים ואתרי אינטרנט ומחלחלים כך אל לב הקונצנזוס. כשאומרים שעולם העיתונות הישראלי תלוי בשערה, מתכוונים לשערה ספציפית מאוד. שערה, כמו גשר צר מאוד, מתווכת בין ההמונים למחתרת ההיפסטרית.

עדיין מתקלטת יותר טוב מסקרילקס. צילום: גוני ריסקין
עדיין מתקלטת יותר טוב מסקרילקס. צילום: גוני ריסקין

לפני שהביאה נינט את הבשורה, הגלאח החלקי לדוגמה, היה נחלתם הבלעדית של אמן הדאבסטפ סקרילקס (המקבילה המוזיקלית להרפס) וכמה לסביות עם מודעות עצמית אירונית מהמדרשה. כיום מדובר בטרנד שכיח בקרב פקידות בנק ונוער רדיקלי גם יחד. לא מן הנמנע כי האקט המצמרר של גילוח ראשה בעבור סכום כסף לא ריאלי בפרסומת לחברה סלולרית ב־2006 זרע את זרעי המהפכה החברתית של קיץ 2011. בדומה לשמשון הגיבור ולמדונה, הפכה הפריזורה על ראשה של נינט לדמות אוטונומית וסמל לעוז, ליצירתיות ולעדכנות סגנונית בפני עצמה.

יוסי מזרחי. נשות ישראל הצטיידו בגבר מזוקן לקיץ. צילום: גוני ריסקין
יוסי מזרחי. נשות ישראל הצטיידו בגבר מזוקן לקיץ. צילום: גוני ריסקין

אפילו זוגיותה הטרייה עם זקָן מחובר לגבר כבר החלה לתת אותותיה על פניהם של ישראלים רבים. חרף שלל עיסוקיה וכישוריה המרשימים, חותמה דבק בשיערה. מובן שדברים נוראים מזה יכולים לדבוק בשיער.