המכתבים הפתוחים של השנה

2013 הייתה השנה בה מפורסמי העולם התכסחו והתבטאו ב"מכתבים פתוחים", שזו דרך יפה להגיד הודעה לעיתונות או סתם ללכלך על מישהו

סיירוס־אוק'ונור־נספחים

מה שהתחיל כהומאז' ל"Nothing Compares to You" בקליפ של "Wrecking Ball" הפך לסאגת התכתבויות בלתי פוסקת בין שינייד אוקונור למיילי סיירוס. אוקונור הטיחה במיילי שתעשיית המוזיקה מזנה אותה, מיילי לא התרשמה וירתה: "אין לי זמן לכתוב לך בחזרה כי אני מנחה את 'סאטרדיי נייט לייב' השבוע, אם תרצי להיפגש תודיעי לי במכתב הבא שלך". אוקונור איימה בתביעה והבטיחה לא לצחוק על סיירוס כשתיכנס למרכז גמילה. החטטנים אמנדה פאלמר ופול מקרטני יצאו להגנת של סיירוס וסופיאן סטיבנס כתב לה שיעור בדקדוק. הכל הסתיים בגרסת מאש אפ של שירי המחלוקת שהזכירה שלמרות ליקוק הפטישים סיירוס גם יודעת לכתוב שיר פופ מוצלח.

 פוסי ריוט

חברת להקת המחאה הרוסית פוסי ריוט, נדג'ה טולוקוניקובה כתבה מכתב מצמרר על התנאים הקשים במחנה העבודה במורדוביה, שהביאו אותה לפצוח בשביתת רעב. בין היתר היא מתארת עבודות פרך, הרעבה, איסור הליכה לשירותים, מכות ומה לא. מאז חברות הלהקה שוחררו, אנחנו מחכים לסרט ההוליוודי על תקופת המאסר.

 מריה בלו יוצאת מהארון

השחקנית שהופיעה לאחרונה ב"אסירים" סיפרה במכתב אמיץ שפורסם ב"ניו יורק טיימס" על מערכת היחסים שלה ושל בת זוגה, קלייר. "למה חיכיתי כל השנים האלה? היא האדם שאני הכי אוהבת להיות איתו", היא כתבה. הלוואי עלינו.

 רוג'ר ווטרס קורא (שוב) להחרים את ישראל

כמה מכתבים כאלה ווטרס צריך לפרסם כדי שסחים "איכותיים" יפסיקו לעוף על פינק פלויד? "אני כותב לכם, אחיי ואחיותיי למשפחת הרוקנ'רול, וקורא לכם להצטרף אליי ולאלפי אמנים מסביב לעולם כדי להכריז על חרם תרבותי…". כן, יופי, שמענו כבר, ביי.

 רני רהב נגד העולם

רני רהב הוא כמו ביטלג'וס – תגידו את השם שלו שלוש פעמים והוא יגיע. ממערכות עיתונים ועד לציבור הרחב – רני רהב הוא מכתב פתוח של איש אחד.