אבא שלך גנן?

למה לשלם מאות שקלים, כשאפשר במקום זאת לפתח תחביב מעניין ומהנה, שיניב תוצרת טבעית, איכותית וחסכונית? כך תעשו זאת נכון

צילום: GettyImages
צילום: GettyImages

המצרכים

הקנביס הוא צמח ככל הצמחים, ולכן זקוק לשילוש הקדוש של כל מה שירוק:

מים – מי הברז בהחלט יעשו את העבודה.

אדמה – כל "תערובת אדמה" לגידול צמחים שאפשר לרכוש במשתלה תספיק.

אור – כאן העסק מסתבך מעט. מפאת החשש מהחוק, רוב הצמחים מגודלים בתוך הבית, מה שמחייב נורה ייעודית. את הנורה אפשר לקנות בחנויות ההידרופוניקה השונות תמורת כמה מאות שקלים, מה שהופך אותה להשקעה הראשונית הגדולה ביותר. עם זאת חשוב להבין שכדי לקבל יבול נאה אי אפשר להתפשר על פלורסנט מאולתר.

שלב ראשון – הנבטה

השיטה הישנה והטובה של צמר גפן שעליו מניחים את הזרע – בדיוק כמו שעשינו בגן – תהיה טובה מספיק גם עבור זרעי הקנביס. מניחים צמר גפן או מגבת נייר, מפזרים כמה זרעי קנביס, מניחים עוד פיסה מעל, משפריצים בעדינות מעט מים ומגיעים ללחות אחידה. מכסים בשקית ניילון כדי לשמור על הלחות ומניחים במקום מעט חמים. חשוב להקפיד שלא לתת למגבת הנייר להתייבש.

לאחר שהתחיל לצאת שורש קטן באורך של כמה סנטימטר אפשר להעביר את הזרע לאדנית עם אדמה: חופרים גומה קטנה (בעזרת קצה הזרת) ומניחים בה בעדינות את הזרע כאשר קצה השורש מופנה כלפי פנים. מכסים במעט אדמה (לא ללחוץ יותר מדי) וזהו. כעת אפשר להניח את העציץ מתחת למנורת הגידול ולעבור לשלב הבא.

 שלב שני – צמיחה

בשלב הצמיחה הצמח בונה את עצמו להיות חסון מספיק כדי לשאת את הפרחים. את זמני התאורה נהוג לכוון בעזרת שעון חשמל פשוט על פי מחזור של 18 שעות אור ושש שעות חושך. אפשר ללכת גם על 24 שעות אור רצופות, מה שיעכב את את שלב הצמיחה במעט אך יצמיח גבעול חזק יותר. מגדלים המעוניינים לפנק את הצמח במעט דשן בשלב זה יכולים לרכוש דשן עשיר בחנקן ולדשן בזהירות לפי הוראות היצרן. סביבה לחה (מעל 50 אחוז לחות) תעזור לצמח להתפתח, ולאחר כמה שבועות כבר אפשר יהיה לעבור לשלב הגידול האחרון.

 שלב שלישי – פריחה

ההבדל המהותי ביותר בין שלב הצמיחה לשלב הפריחה יהיה צמצום שעות האור של הצמח ל־12 שעות ולהותיר 12 שעות חושך מוחלט – שינוי שישמש כטריגר לצמח להתחיל לפרוח. בשלב זה מומלץ להכניס לחדר מאוורר שישמור על סירקולציה בריאה של אוויר ויעזור להוריד את הלחות בשלב הזה לרמה אופטימלית של כ־40 אחוז.

במהלך הפריחה יצמחו בנקודות החיבור של ענפי הצמח מין שערות לבנות שיהפכו בהמשך לחומות. צבען של השערות מהווה אינדיקציה כדי לדעת מתי כדאי לקצור: כאשר יותר מ־80 אחוז מהשערות שינו את צבען מלבן לחום (בדרך כלל לאחר חודשיים בקירוב) – זה סימן שהגיע הזמן לקצור את הגאנג'ה.

בעזרת מספריים פשוטים אפשר לחתוך את כל העלים מסביב לתפרחת ואחר כך לתלות את הענפים המלאים בפרחים לייבוש בחדר כשהם הפוכים. את התלייה עדיף לבצע בחדר עם מעט אור, ורצוי להשאיר חלון פתוח שיאפשר כניסה ויציאה של אוויר. לאחר כמה ימים הפרחים יתייבשו דיים ויהיו מוכנים לצריכה.

המדריך באדיבות מגזין קנאביס – מגזין עם כיוון.