בואו נעשה לנו חג

פסטיבל "החג של החגים" הוא המצאה חיפאית שמשדרגת את חודש דצמבר בעיר כבר 20 שנה. הנה האירועים הכי שווים שיתקיימו במסגרתו השנה

קרקס לוקו
קרקס לוקו
5 בדצמבר 2013

אין עוד עיר בארץ שמקפידה כל כך לציין בכל שנה את החגים של המוסלמים, הנוצרים והיהודים כאחד. אבל בחיפה יש גם חג שנתי אחר, שנחגג בשנים האחרונות, ולא שייך לאף דת – מדובר כמובן ב"החג של החגים", שמתקיים מדי דצמבר זו הפעם ה-20. הפסטיבל הזה נועד לחגוג יחדיו את חנוכה היהודי, את חג המולד הנוצרי ואת חודש הרמדאן ועיד אל-פיטר, שכולם מצויינים במועד קרוב. במהלך החודש הקרוב העיר תוצף באירועי תרבות שונים ומגוונים. הנה כמה מהבולטים שבהם:

באווירה אתיופית

המופע של להקת "ללה" בהנהגת דגה פדר שואב הרבה השפעה ממוזיקה אתיופית, ושירי הלהקה הם באמהרית ובעברית. ההרכב מביא שילוב אותנטי בין תרבויות מוזיקליות שונות שמשקפות יפה את מקורות היצירה של דגה ומבטאים את הזהות הכפולה – האתיופית והישראלית – שהיא נושאת איתה כמי שעלתה לארץ מאתיופיה כשהייתה ילדה.

להקת ללה, 19.12, 17:30, שד' בן גוריון 25

מאהב לטיני

הזמר והיוצר ליאונל פרטיין פרץ לתודעה כשהשתתף ב-The Voice. במופע אינטימי עם גיטרה בלבד הוא יבצע שירים מקוריים שנכתבו לאורך השנים, לצד שירים מוכרים בפרשנויות מיוחדות.

ליאונל פרטיין, 21.12, 21:30, תיאטרון בית הגפן, רחוב הגפן 2

זכרון ילדות

נפגשים מחדש עם שירי ילדים שעליהם גדלנו מאת לאה גודלברג, מרים ילן שטקליס, ע.הלל ורפאל ספורטה. השירים זוכים לעיבודים רעננים שמושפעים מג'אז וממוסיקה שחורה.

למשוררים באהבה, 7.12, 11:00, רחוב הוואדי 38

בבית של סנטה

בואו לפגוש את סנטה קלאוס בביתו הפרטי המקושט בוואדי ניסאנס, עם תהלוכות ומצעדים חגיגיים שאותם יוביל סנטה קלאוס ואחריו יצעידו תזמורות הצופים מחיפה והצפון.

הבית של סנטה קלאוס, 14.12, 14:00, רחוב חדד 6

איזה לוקו

הרקדן, הלהטוטן, האקרובט והליצן ויקטור ליטו, האיש מאחורי קרקס לוקו, מגיע אלינו לאחר סיבוב הופעות ברחבי העולם. הוא מציג את יכולותיו המופלאות במופע רחוב קרקסי הומוריסטי ופרוע.

קרקס לוקו, 7.12, 12:00, שד' הציונות 38, מתחם משפחה

מוזיקה ליטורגית

מקהלת Pecs ההונגרית זכתה בתחרויות בינלאומיות רבות, וכעת היא מגיעה גם לישראל. המקהלה תשיר מיצירותיהם של הנדל, ברוקנר, קודאי, ליסט, ורדי וברטוק.

כנסיית סנט ג'והן, 6.12, 20:30, הכניסה לתלמידים עד גיל 20 – ללא תשלום

חיפה ארט

תערוכת חיפה ארט שתיפתח ב-6.12 ברחבי העיר גם כן מהווה חלק מחג החגים. בין האירועים הבולטים במסגרתה: השקת ארכיון מחקר אינטרנטי ותערוכת צילום חוצות בוואדי ניסנאס, סטודיו עראבל מארח את הגלריה השיתופית יהודית ערבית בכברי, סיורים אדריכליים ממוזיאון העיר לשוק התורכי, יריד אמנים וסדנאות במתחם 21 והשוק התורכי ותערוכות מתחלפות, אמנות על הבר: שיחות ומפגשים בברים בעיר התחתית.

חיפה ארט, ברחבי העיר החל מה-6.12