השילוש הקדוש: שלוש המלצות לטיול בירושלים

המלצות שוות לטיול בבירה, שמפשירה מסוף שבוע קפוא

מוזיאון מגדל דוד. צילום: יח"צ
מוזיאון מגדל דוד. צילום: יח"צ
11 בינואר 2015

צריך לתפוס קצת אומץ כדי לעלות לירושלים במזג האוויר הנוכחי, אבל אם יש לכם מערכת חיסונית חזקה ונכונות לתפוס קצת שיזוף בשלג – הנה המקומות שיגרמו לכם להרגיש כמו תיירים אמיתיים.

דוד, תרימי!

אחת ההפתעות היא דווקא האטרקציה שהכי זועקת "מלכודת תיירים" – החיזיון הלילי במגדל דוד. תשמעו, מדובר בלא פחות מיצירת וידיאו ארט משובחת. ה"סרט" הסוחף מוקרן על כל שטחן הפנימי של חומות המצודה. התוכן איננו תעלומה – קל לזהות שמדובר בציר הזמן של ירושלים ב־4,000 השנה האחרונות, אבל הוא מוגש בצורה מהפנטת. חובה למבוגרים ולילדים – לא פחות מזה. ואם כבר מגדל דוד, אחרי מאות שנים שבהן היו נטושים ונסתרים – מצודת החפיר הדרומי ואתר הקישלה (בית הסוהר העותמני) נפתחו עתה. אתר קישלה נחפר בעשור האחרון ולאורך קירותיו ממצאים מימי בית ראשון ועד ימינו.

לאתר מגדל דוד

מוזיאון מגדל דוד. צילום: יח"צ
מוזיאון מגדל דוד. צילום: יח"צ

אני, אברהם והתרמילאים מחו"ל

אפשר לצחקק למשמע התיאור החו"לי "friendly staff" – הסיסמה שמלווה את צוות העובדים והמתנדבים באברהם הוסטל בכיכר הדוידקה בירושלים, אבל אין ספק שאם אתם צעירים, טיילנים, עם ילדים או בלי – זהו אחד המקומות הכי ידידותיים ללון בהם בבירה. ההוסטל, בהחלט תופעה, זכה לדירוג של 91% בTripadvisor ונבחר לגסטהאוס השנה של אתר מפה. החדרים (בסיסיים, נקיים – דורמיטורי או חדרים פרטיים) אינם העניין – בהם רק תישנו ותתקלחו. את שאר הזמן, על פי המודל התרמילאי בחו"ל, תעבירו בלאונג' – הלב הפועם של המקום: קומה שבה פינות ישיבה, ערסלים, גיטרות, שולחן פול וגם בר עם הפי האואר ומטבח לשימוש עצמי (ארוחות משותפות מתקיימות במסגרת קבלת שבת בכל שישי). כאן קורים כל הדברים המעניינים, כי כולם חביבים, חייכנים ומשתפים. זו לא סיסמה, זה לגמרי הווייב שהמקום מייצר. סטודנטים? מגניב לבוא עם חברים, ובמקום לחפש את עצמכם בקור הירושלמי המקפיא להעביר לילה שמח במקום שמרגישים בו בבית ולא קורעים אתכם במחירי האלכוהול. מוזיקה, זולות, תיירים ותיירות – מי צריך יותר?

79 ₪ לדורמיטורי – 505 ₪ לחדר משפחתי, כולל ארוחת בוקר.

לאתר המלון

לאכול עם שרגא

אחד המקומות הכי חמודים וטעימים לארוחת בוקר, לארוחת צהריים או להפסקת קפה. ממוקם בין מרכז העיר לממילא, במתחם אחורי (יש אפילו סיכוי טוב לחנייה) ומציע שקט ואוכל טוב. מדובר במקום שכונתי אידיאלי, גלגול שני של מוסד סנדוויצ'ים קטן שקנה לו אוהדים בסוף שנות ה־90. יש מאפים, כריכים, סלטים, פסטות ומרקים. אל תפספסו את הניוקי.

שרגא קפה, ינאי 3, ירושלים

לאתר המסעדה

שרגא
שרגא

לרקוד כמו אריות

מומלץ לשלב בביקור הופעת מחול במתחמי הגלריה של מוזיאון ישראל. המקום הלא שגרתי לצעדי ריקוד מארח עכשיו יוצרים במסגרת תערוכת צילומי מחול ("עד אשר נמצא מקום"). אם תשאלו אותנו, יסמין גודר מספקת תמיד סחורה מסקרנת ומטלטלת על הבמה ויש להניח שהיא תעשה את זה גם כאן עם המופע Lie Like a Lion. יוצרים נוספים: ניב שיינפלד ואורן לאור, יוסי ברג ועודד גרף, עידו שרעבי, רננה רז.

לאתר התערוכה