חפש את המטמון: בר קוקטיילים סודי חדש בירושלים

טרנד הקוקטיילים הגיע לבירה. "גטסבי" החדש מציע את החוויה הפיצ'רלדית המתבקשת משמו עם עיצוב מהודר, מתכונים מיוחדים, ואווירה מחתרתית

גטסבי. צילום: קובי שרביט
גטסבי. צילום: קובי שרביט
14 באוקטובר 2014

ישנן הרבה תשובות אפשרויות לשאלה "מה חסר בירושלים?". החודש, נפסלה אחת מהן: בר קוקטיילים אמיתי. מאחורי דלת שחורה במרכז מרכזה של העיר, נפתח ה-"Gatsby Cocktail Room", בר שכולו מחווה לשנות ה20 האמריקאיות, The Roaring Twenties, על השפע שבהן, תקופת היובש, המוזיקה והנהנתנות.

כשבר חדש נפתח בירושלים זה תמיד כיף. כיוון שזה קורה לעיתים רחוקות יחסית, במיוחד כשמשווים את המצב למהירות התחלופה התל אביבית, קל למקום חדש לנצנץ בחשיכה המוכרת. הגטסבי הוא אמנם מקום מיוחד שאופיו בולט בנוף המקומי, אך נכון לעכשיו הוא בכלל מנסה להסתתר. הכתובת לא מופצת לכל דורש אלא עוברת מפה לאוזן, חבר באמת מביא חבר. מעל הדלת לא כתוב דבר. לך, תחפש. מובן שזה רק עניין של זמן, טריק ליצירת הייפ סביב השכן החדש, שבקרוב תדרוש הצחיחות הירושלמית פרסום אימתני כדי להחזיק אותו חי, אבל כרגע מעטה הסודיות הוא עדיין מדובר בטוויסט מרענן.

מזמן לא נתנו פה שואו כמו שמקבלים בגטסבי: הביקור מתחיל בחדרון קטן המעוצב כספריה ישנה. מארחת מאחורי דלפק תבדוק בספר שלה אם הנכם רשומים לאחד מהסבבים בהם פתוח המקום בכל ערב, האחד מתחיל ב-21:00 והשני ב-23:00. במידה וכן, יזוזו הצידה מדפי הספרים ותיפתח לפניכם הכניסה אל הבר. הבר עצמו עשוי שיש מלפנים, מדפי זכוכית מאחור, ובאמצע ארבעה ברמנים רוקחים שיקויים. לחלקם כבר יש שמות: Rising Star מורכב מסלק, אגבה, ליים, טקילה וקציפת אלדר רימונים, Made In Israel עשוי ממלפפון, כוסברה, ג'ין, ארק וליים, Crossroad הוא קוקטייל של רוזמרין, ריבת תאנים, אגבה, לימון וסקוטש, וה-Red Sniper הוא בלאדי מרי חריף במיוחד. למתכונים אחראי המיקסולוג יובל סופר.

גטסבי. צילום: קובי שרביט
גטסבי. צילום: קובי שרביט

מלבד סופר, מי שמפעילים את המקום מאחורי הקלעים הם לא מי שהייתם מנחשים. אלכס וולובניק ויונתן סגיר, צמד הבעלים, עומדים מאחורי שני הברים במורד הרחוב בו פועל גטסבי, ושונים ממנו בתכלית: "החבית" ו"הברז". "רצינו לעשות משהו אחר לגמרי מהברים שלנו, ובכלל מהברים בעיר", הם מספרים. "לשבור את השטנץ הקבוע של בר חברים עם מוזיקה ברקע ובמקום זאת ליצור חוויה כוללת שגורמת לך להתרגש כל דרינק מחדש".

אתם מאמינים בירושלמים שישקיעו עד כדי כך בבילוי שלהם?

"אנשים מחפשים מקום לצאת אליו לערב חד פעמי. אפשר להקביל את היציאה לגטסבי ליציאה לארוחה במסעדה, ולא לבר השכונתי שאתה מסיים בו כל לילה. אנחנו מאמינים שבקרוב בסופי השבוע כבר לא יהיה אפשר להגיע בלי להזמין מראש".

גטסבי, ראשון עד שבת, סבבים מתחילים ב-21:00 וב-23:00