מה לעשות בירושלים: הבילויים הכי חמים בעיר הקודש

ציר תל אביב-ירושלים נפתח ולכם נגמרו התירוצים. הנה המקומות הכי שווים לבילוי לילי בעיר הקודש: רייבים, תיאטרון, מוזיקה ועוד במדריך לתל אביבי המבולבל

זנוביה בירושלים. צילום: עדן כליף
זנוביה בירושלים. צילום: עדן כליף
24 בינואר 2017

השבוע נפתח ציר חדש שמחבר בין תל אביב לירושלים ומבטיח זמן הגעה של 35 דקות, בערך כמו קו חמש מהתחנה המרכזית לבבלי ביום גשום. אז נכון שעדיין לא נמצא הנהג שצלח את הדרך בזמן שהבטיחו לנו, ובכל זאת אנו בוחרים להיות אופטימיים ולהתכונן ליום בו נוכל לקפוץ לירושלים רק בשביל קובה. או ליום בו נוכל לעופף באוויר עד לשם, מה שיבוא קודם. בכל מקרה, אם אתם מחפשים מה לעשות בירושלים, טוב מאוד. אל תפחדו להוציא את הרכב מהחניה ואל תחששו מהקור ההררי, כי בירושלים מחכים לכם מקומות כיפיים ומקוריים, קהל אחר ואווירה שונה לחלוטין. הנה כמה המלצות לבילוי ירושלמי לתל אביבי שחש מיצוי ומעוניין לצאת למסע בין החומות.

המפעל

המפעל בירושלים. צילום: רפי קוגל
המפעל בירושלים. צילום: רפי קוגל

איפה זה: רחוב המערביים 3
מה זה: המפעל הוא מיזם האמנות השישי של קבוצת "בית ריק" שהתחיל מבית נטוש במרכז ירושלים והיום משמש כחלל אורבני תרבותי שמאפשר לאמנים להציג את העבודות שלהם במגוון תחומים. המקום מתפתח תוך כדי תנועה ומלא ברוח חדשה, אווירה טובה ותחושה שאמנות טובה/מופע פסיכי כבר מזמן לא מתקשרת רק למוזיאונים, אלא לחלל שנבנה על ידי ציבור, בשביל הציבור. פעם בשבוע תוכלו גם ליהנות מהופעה טובה ובשאר הימים נעים גם לרבוץ, לשוחח, להכיר ולגמוע דרינק טוב בליווי אוכל טעים שמתאים במיוחד לקהל היעד: בכל יום יש ארוחת פועלים טבעונית שמשתנה לפי מצב רוחם של הטבחים ותוצרי השוק ופעם בשבוע מתפרעים עם ערב בוריטו. חגיגה.
לעמוד הפייסבוק של המפעל

המזקקה

המזקקה בירושלים. צילום: Noam Chojnowski
המזקקה בירושלים. צילום: Noam Chojnowski

איפה זה: שושן 3
מה זה: אם אתם מחפשים הופעות מעניינות במקום נעים ולא המוני, תתחילו לצעוד לכיוון המזקקה. המקום מהווה במה ליצירה ישראלית מקורית ויש בו מופעי מוזיקה, ניו מדיה, ווידאו, אמנות סאונד ועוד. אם יש בכם דחף לשתף איתם פעולה, דעו שהמקום מתפקד גם כאולפן הקלטות ואם אתם יוצרים צעירים שאוהבים לצאת מהריבוע, או חיות של מוזיקת אינדי מהשוליים, אוצו רוצו. טיפ למטיבי לכת: שימו לב ל"דיסקוטק היפנוטי" של עמית סטארק ו"ערב חד לשוני" של רם שפינוזה. הראשון הוא הראשון באווירת האוס ודיסקו והשני אטרקטיבי במיוחד- בכל פעם מופיעים בו ראפרים חמים ממזרח העיר עם תצוגת תכלית של כל מה שנע בין היפ הופ לחפלה, לרוב בערבית. אהבנו מאוד.
לאתר המזקקה

נוקטורנו

נוקטורנו בירושלים. צילום: יח"צ
נוקטורנו בירושלים. צילום: יח"צ

איפה זה: בצלאל 7
מה זה: בית קפה ביום ובר בלילה, שהחל לארח הופעות בין כתליו ממש לאחרונה. ביום תוכלו לפגוש שם סטודנטים ומרצים מבצלאל ולאכול להם את הראש על כוס קפה שעשויה מערבוב מיוחד של 12 זני קפה. בלילה המקום משנה את אופיו ומקדם את פני הבאים עם הופעות חיות, הרצאות על הבר, השקות ספרים, פואטרי סלאם וכל היוצא בזאת. באשר לתפריט – הוא כשר (!!!) וכולל כמובן אופציות טבעוניות – החל מארוחת בוקר טבעונית וכלה בשווארמה וקישים מחומרים טבעיים בלבד. בונוס – התפריט כולל איורים של סטונדנטים מבצלאל ויש גם חדר עישון שקוף לחובבי המקטרות. מומלץ להתעדכן בתכניה החודשית שעולה מידי חודש בעמוד הפייסבוק של המקום.

זנוביה

מסיבה של זנוביה בירושלים. צילום: עדן כליף
מסיבה של זנוביה בירושלים. צילום: עדן כליף

מה זה: השמועות מספרות שהחברים בזנוביה הטיסו 3 לילות בבית אליאנס וכל לילה עלה על איכות קודמו. רק לאחרונה התארחו שם חברי הלייבל "פורטונה" והדיבור עדיין לא נרגע. לצד אלה תיקלטו בערבים של זנוביה שלל שלאגרים מקולקטיב הדי.ג'ייז Spiritczualic שהגיע ממקומות כמו לייפציג והמבורג, נו, מקומות כאלה שמבינים דבר אחד או שניים על רייבים. בכל מקרה, זנוביה היתה מלכת תדמור, למקרה שמישהו שואל אז שתדעו. עקבו אחריהם בכדי לא להחמיץ תקליטנים איכותיים ותנו בכל הכוח.
לעמוד הפייסבוק של זנוביה

תיאטרון האינקובטור

מתוך "העיר הזאת". צילום: גאיה טרטל
מתוך "העיר הזאת". צילום: גאיה טרטל

איפה זה: מסילת ישרים 18
מה זה: במקרה שיש חובבי תיאטרון בקהל, אז דעו שאתם חייבים לטוס לירושלים כי תיאטרון האינקובטור ששוכן בבית מזי"א מייצר הפקות מקור פשוט מעולות, ובראשן קולקטיב "ויקטור ג'קסון". אחרי היסטריית "העיר הזאת" ממשיכים איציק פצצתי, ג'ימבו ג'יי ופדרו גראס לנתץ קופות עם היציאה החדשה שלהם, "תיכון מגשימים". הם מופיעים לפחות אחת לשבוע ואם יש לכם מזל, תוכלו גם לתפוס הופעה של כל אחד מהם בנפרד בשלל מקומות ברחבי העיר.
לאתר תיאטרון האינקובטור
לפייסבוק של תיכון מגשימים

שאון חורף

מתוך "החתונה". שאון חורף 2016. צילום: יח"צ
מתוך "החתונה". שאון חורף 2016. צילום: יח"צ

איפה זה: בכל מקום
מה זה: אירועי "שאון חורף" הם סדרת אירועי תרבות חורפיים ברחובות מרכז העיר, בכל יום שני במהלך חודש פברואר הקרוב. אמנות רחוב, אמנות ממוסדות, מופעי תיאטרון, מוזיקה, ווידאו ארט, סאונד, מסיבות, סנדאות – סביר להניח שכל צורה אפשרית של הוויה תרבותית מחכה לכם ברחבי העיר, והיא גם מוצגת בחללים שונים ומשונים (לא רק בחללים ובגלריות ייעודיות) כמו למשל בחנות כלשהי, באמצע הרחוב או משרד של רואי חשבון. בקיצור, לאן שלא תביטו, סביר להניח שתיתקלו באמן כלשהו מבצע פרפורמנס כלשהו. רשימת ההופעות המדויקת תתפרסם בימים הקרובים ושווה לעקוב פן תפספסו את סדנת החלומות שתמיד רצים לחוות במשכנות שאננים, נגיד.
לאתר שאון חורף
וככה זה היה נראה בשנים קודמות: