דירת גג העולם: דירות יוקרה ב-10,000 שקלים לחודש ומעלה

בריכה צמודה, מרפסת המשקיפה לעיר וכל מה שאתם יכולים להמשיך לחלום עליו - עד שתהיה לכם היכולת לשלם שכר דירה של למעלה מ-10,000 שקלים בחודש

דירת יוקרה בהרברט סמואל. צילום באדיבות טופדיל בית נכסים
דירת יוקרה בהרברט סמואל. צילום באדיבות טופדיל בית נכסים

פשוטי העם, כמונו, חושבים שלמי שיש תקציב אינסופי עדיף לקנות דירה ולא לשכור אחת בסכומים דמיוניים. ובכן, אנחנו טועים. על פי קובי חן, מנכ"ל ובעלים של טופדיל נכסים, זוהי הנחה נאיבית. במשרד שלו מוצע כרגע נכס ברציף הרברט סמואל במחיר שכירות של 100,000 ש"ח לחודש. מה זה קונה? שישה חדרים המתפרשים על פני יותר מ־300 מ"ר בקומה שלישית, עם ריהוט ואבזור מלא ופינוקים בבניין כמו סאונה, חדר כושר, בריכה ושירותי שמירה.

דירה בגבעת אנדרומדה. צילום באדיבות Su Casa TLV
דירה בגבעת אנדרומדה. צילום באדיבות Su Casa TLV

הקהל של הדירות האלה, הוא אומר, הם אנשים שמגיעים מחו"ל. "למה הם לא קונים? כי הם צריכים לדווח לרשויות המס על כל רכישה. כל הצהרות ההון הן יותר התעסקות בשבילם מ־100 אלף שקל שהם אפילו לא מרגישים". הנכס הזה הוא בגדר פנטזיה ומשמש נקודת קיצון בשוק בעיר, אבל לא חסרות דירות בטווח של עד 50,000 ש"ח. חולמים על דירת גן? ב־16,000 ש"ח לחודש תוכלו לגור בלב העיר בדירה של 100 מ"ר עם עוד 150 מ"ר של גינה שתשמח את חיות המחמד וכמובן תהיה משופצת מהיסוד. במגדלי נחלת יצחק תוכלו למצוא דופלקס של חמישה חדרים וחצי במחיר 21,000 ש"ח לחודש ולהיפרד מ־1,400 ש"ח לחודש לוועד בית.

יש לכם 40,000 ש"ח לחודש? תתפנקו בדירה בצפון הישן המשתרעת על פני קומה שלמה של 250 מ"ר במגדל עם נוף לים, שלוש מרפסות, שוער בכניסה, חדר כושר ובריכת שחייה. במשרד נווה צדק נכסים מסכימים שהשכרה של דירות יוקרה יכולה לעתים להיות צעד כלכלי הגיוני יותר מרכישת דירה בסכומים האלה, ומוסיפים שמלבד מיקום, גודל הדירה ורמת העיצוב שלה, ישנו ערך מוסף לנוף: "שוק המגדלים הוא יוצא דופן, בעיקר המגדלים בלב העיר ואלו הסמוכים לנווה צדק, שבהם הנוף שנשקף מכל חלון מוסיף ערך משמעותי לדירה, ולא
פעם השכרנו דירות בגדלים של 100־130 מ"ר עם מרפסות סטנדרטיות של כ־12 מ"ר במחירים של 18,000־25,000 ש"ח, תלוי ברמת ההשקעה האדריכלית בדירה וכמובן בתוספות הריהוט ומוצרי החשמל.

דירה בנווה צדק. צילום באדיבות נווה צדק נכסים
דירה בנווה צדק. צילום באדיבות נווה צדק נכסים

 

צריך גם לזכור שבשוק המגדלים דמי האחזקה וועד הבית מאוד גבוהים ויכולים להתחיל ב־3,000 ש"ח ולהגיע ל־5,000 ש"ח נוספים לדמי השכירות". לפני חמש שנים, אומרים בנווה צדק נכסים, אותם הנכסים הושכרו ב־30־40 אחוז פחות ממחירם היום.

נווה צדק נכסים – דירות להשכרה ומכירה בתל אביב