אהלן, צ'ה נירנברג

האוהד מס' 1 של נבחרת ברזיל בארץ לא חושב שהמונדיאל היה צריך להתקיים דווקא שם, אבל זה לא מפריע לו להתכונן לסיבוב הדאווין מול אוהדי ארגנטינה בקיבוץ אור הנר

דגל ברזיל
דגל ברזיל
12 ביוני 2014

אהלן צ'ה נירנברג, האוהד הכי מחורע של נבחרת ברזיל מבין כל חברי קיבוץ ברור חיל הברזילאים, שגם הם כולם סוג של מג'נונים. כמה שנים אתה כבר אוחז בתפקיד?

"שמע אני משוגע לדבר, אין ספק. עליתי לארץ בשנת 62' מריו דה ז'נרו, הגעתי ישר לברור חייל, ומאז רק נבחרת ברזיל. כל הזמן. היום, למשל, כבר הספקתי לתלות דגל ברזיל ענק על הגג של הבית שלי ולחבר עוד אחד לחלון של האוטו. אני בן 74, פנסיונר של זוגלובק. עבדתי במפעל שלהם 21 שנה".

כל מונדיאל אתם עושים קרנבל ומקרינים את המשחקים של ברזיל על מסך ענק בבריכה של הקיבוץ לצד על האש ברזילאי. אפשר לומר שזה סוג של מימונה גרסת ברזיל? גם אליכם תמיד נדבקים טרמפיסטים.

"בטח, גם השנה יהיה קרנבל, אין ספק. אני פחות מהאגף של הארגון והבשרים אבל סומך על החבר'ה שיהיה על הכיפאק. האמת שאח שלי רצה שאסע איתו יחד לברזיל לראות את המשחקים משם, אבל אחרי שראינו ושמענו איזה בלגן הולך שם במדינה עם כל התסכול של הציבור, כל האנשים שרעבים ללחם ואין להם כסף ועבודה ומתעצבנים שהממשלה משקיעה מליונים באצטדיונים במקום בהם – אז החלטנו לא לנסוע".

אז אתה גם חושב שברזיל לא הייתה צריכה לארח מונדיאל?

"ברור, אני לגמרי איתם. כבר חודש שכל הקיבוץ מדבר רק על זה, כואב הלב על האנשים. כמה שאני וכולם פה אוהבים את הנבחרת, היינו מעדיפים שהמונדיאל לא יהיה בברזיל והממשלה שם תשקיע את הכסף באזרחים".

מי שבטוח מבסוט שהמונדיאל מתקיים בברזיל הוא סלבה ברזילאי, פרשן ערוץ הספורט והברזילאי המפורסם בלבנט. אתם אוהבים אותו או רואים בו וואנאבי?

"סלבה גר פעם בקיבוץ ואפילו שיחק בנבחרת שלנו בליגה נגד רוחמה, אור הנר וקיבוץ דורות. בשנים האחרונות הוא מגיע מדי פעם לבקר, לא מעבר. הוא משוגע אמיתי על ברזיל, כמוני".

הזכרת את קיבוץ אור הנר השכן, שבו כולם ארגנטינאים. כבר שנים שאחרי כל נצחון של ברזיל על ארגנטינה אתם עושים שם סיבוב דאווין, ומקורותיי מספרים שפעם אפילו זרקתם אבנים ושקיות עם חרא על הבתים שלהם. במונדיאל הזה יש מצב למשחק של ברזיל מול ארגנטינה – אתה מציע לאור הנר לרדת למקלטים כבר עכשיו?

"לפני ארבע שנים, אחרי שניצחנו אותם, נכנסו באמת עם 12 רכבים באמצע הלילה לאור הנר והערנו שם את כולם. זה היה גדול. חרא ואבנים אני לא יודע מי אמר לך, זה לא קרה".

ואם ארגנטינה תנצח?

"אנחנו דואגים להשאיר שומרים בשער של הקיבוץ כדי לוודא שבמקרה כזה החבר'ה של אור הנר לא יבואו לעשות אצלנו בלגן. אל תדאג, אף אחד לא יצליח להיכנס אלינו".

אתה חושב שבנבחרת ברזיל מודעים לזה שבישראל, בנגב, יש קיבוץ של כמה מאות ברזילאים מטורפים שמעודדים אותם ומסתלבטים על ארגנטינאים בשמם?

"זו שאלה טובה. בזמנו רומריו ורונלדו השמן באו לביקור בארץ, וכששמענו שהם פה אז הזמנו אותם לקיבוץ והם באו. זה היה לפני הרבה שנים. שיחקנו איתם כדורגל. אפילו אני. הייתה חוויה".