אהלן, רובי ריבלין

המתמודד המוביל לנשיאות מאוכזב ממה שקורה לבית"ר ירושלים, ומצהיר שאין בכוונתו לעבור לבית הנשיא

רובי ריבלין (צילום: איציק אדרי, ברשיון CC BY-SA 3.0 מתוך ויקיפדיה)
רובי ריבלין (צילום: איציק אדרי, ברשיון CC BY-SA 3.0 מתוך ויקיפדיה)
7 במאי 2014

אהלן רובי, יום עצמאות שמח. בטח יש לך ברכה שאתה רוצה לאחל למדינה בתור ח"כ ציוני נלהב בהווה ונשיא נלהב בפוטנציה.

"אני עדיין זוכר יום הכרזת העצמאות. היה אז מצור על ירושלים והייתי בן 9, ואני מאחל היום למדינה מה שאיחלתי אז, בזמן המצור: שישראל תחיה בשלום עם סביבתה, שהמוני יהודים יגיעו מהתפוצות לחיות פה בארץ ושערביי הארץ, ילידי המקום, יחיו איתנו גם בהבנה ובשלום".

שמע, אתה שועט לתפקיד נשיא המדינה ובינתיים היריבים שלך נופלים כמו זבובים: סילבן מסובך עם מתלוננות ופואד הולך לעבור השתלת כליה. מלאכתך נעשית בידי אחרים, רובי.

"אינני שועט לתפקיד הנשיא אלא מתקדם באטיות ובסבלנות כבר כעשר שנים. זה תפקיד שתפור עליי. בינתיים אני מתמקד בעבודתי בכנסת ובמירוץ שלי ולא מתעסק בעניינים ובבעיות של אחרים. צר לי על מה שקורה למתחריי על התפקיד וכולי תקווה שהעניינים יסתדרו עבורם".

אם תשאל אדם מזדמן ברחוב הוא יגיד לך שנשיא המדינה זה תפקיד חסר חשיבות ושמי שמעוניין בו פשוט מחפש כבוד וחיים טובים.

"אני רואה בתפקיד כבוד גדול, בהחלט, אבל רואה בו גם חשיבות גדולה כי הארץ משוסעת ומחולקת בין ערבים ויהודים, דתיים וחילונים, וחסר בסיס לגישור בין השסעים. נדמה לי שנשיא המדינה יכול להוות את אותו בסיס".

אתה הרי אוהד בית"ר, ויש וידיאו מפורסם שלך בוכה בטירוף ביציע בזכייה הראשונה של הקבוצה בגביע בשנות ה־70. אתה רואה סרט שזה קורה גם היום, עם השחקנים האפורים של בית"ר והכל?

"כמה שאני תקיף וקשוח, אני אדם מאוד רגשן. כשמכים אותי אני לא בוכה אבל כשאני מתרגש אני כן, וכך באמת קרה במשחק גמר הגביע ההוא של בית"ר בשנת 76' מול מכבי תל אביב. פשוט נכנעתי אז לרגשות שלי, דמעות זלגו לי מהעיניים בלי שליטה. היום זה סיפור אחר לגמרי. הקבוצה אינה אותה קבוצה כלל. יש כל מיני משפחות חדשות ששולטות בבית"ר היום".

משפחות?

"לה פמיליות למיניהן. הגזענות שלהן בלתי נסבלת. כואב לי שבית"ר פנתה למחוזות שלעולם לא היו מוכרים לזאב ז'בוטינסקי".

הודעת שאם תיבחר לנשיאות לא תעבור לבית הנשיא. מה, אין לך כוח למובילים עם ניילון נצמד שמבטיחים לא לדפוק את הארונות בקירות?

"אני ורעייתי גרים זה עשרות שנים באותו הבית סמוך ליער ירושלים בשכונת יפה נוף. בני בגין שכן שלנו. אם אבחר אני לא מתכוון לעבור דירה לגמרי, אלא רק לעבוד מבית הנשיא".

יעני להשאיר שם מברשת ומשחה בקטנה?

"בית הנשיא זה המעון שבו נשיא המדינה אמור לעבוד ולערוך פגישות, לאו דווקא ללון".