"אין ייצוג בגלגלצ גם למוזיקה חסידית, אתיופית, רוסית ומטאל"

איתמר פינצ'י, סולן להקת מונטי פיורי, שלהקתו הגיעה לצמרת ההשמעות בגלגלצ לשנה החולפת: "השיר בעברית שמושמע ברדיו דווקא מזיק לנו לקטע של החתונות"

איתמר פינצ'י
איתמר פינצ'י
26 בנובמבר 2015

אהלן איתמר פינצ'י, סולן להקת מונטי פיורי. סחתיין ששמו תמונה שלכם בשער של "ידיעות אחרונות" עם הכותרת "מכירים? הלהקה בתמונה היא המושמעת ביותר השנה בגלגלצ. איך זה יכול להיות?", רק שזה לא אתם בתמונה.

"תודה, לגמרי סחתיין. האמת שזה די שעשע אותנו וכל פרסום הוא נחמד. עכשיו לפחות אנשים יודעים איך אנחנו נראים. אבל ברצינות, אנשים מכירים את השיר שלנו 'כלום לא נגמר' שמנוגן בגלגלצ, אבל לא יכולים לומר מי שר את השיר. זה בעיקר כי אנחנו יותר להקה של הופעות מאשר להקה של רדיו, וחוץ מהשיר הזה כל שאר השירים שלנו באיטלקית בכלל".

אגב, צילמתם את הקליפ בוואדי קלט ליד מנזר סנט ג'ורג'?

"לא חושב, אבל צילמנו באזור, ליד ים המלח".

איך אתה מסביר שהוא הפך לכזה להיט גלגלצי?

"כי הוא באמת שיר טוב, והעובדה שהוא בעברית, בניגוד לחומרים שלנו באיטלקית, הופכת אותו לקומוניקטיבי. האמת היא שכששלחנו אותו בהתחלה לגלגלצ לא ציפינו שהוא ייכנס לפלייליסט, לא בגלל ייאוש מניסיונות עבר אלא פשוט כי הבנו עם הזמן שאין באמת דרך לדעת אם גלגלצ יאהבו את השיר שלך או לא, ולא משנה אם שילמת ליחצן תותח כדי שיעזור עם זה או לא. חוץ מזה, יש בשיר הזה משהו נוסטלגי בסגנון השירה ואולי זו עוד סיבה לפופולריות שלו".

הסגנון הרגיל שלכם הוא פופ איטלקי. איך זה הולך לכם?

"אחלה, אנחנו מופיעים בהמון אירועים, המון חתונות, ממש כמו אייל גולן, ואנשים אוהבים את הקטע של המוזיקה באיטלקית. לאו דווקא אנשים שמדברים איטלקית. אנחנו מציעים אלטרנטיבה לזמר המזרחי כי אנחנו עושים חפלה איטלקית, או ים תיכונית אם תרצה".

אתה גר בברלין. איך זה מסתדר עם החתונות?

"אני על הקו הרבה, מגיע המון לארץ. יש לי בר בברלין".

הכתבה ב"7 לילות" שממנה קיבלתם את ההפניה בשער עסקה בפלייליסט של גלגלצ ובעובדה שהוא לא מגוון מספיק לדעת העיתון, וכל זה לקראת הדיון בכנסת שיזמה מירי רגב, שחושבת שבתחנה צריך להשמיע יותר מזרחי כי זה מה שהציבור הכי אוהב. מה אתה חושב על זה?

"אני אומר שבאותה מידה אפשר להגיד שגם אין ייצוג בגלגלצ למוזיקה חסידית, אתיופית, רוסית, מטאל ולעוד הרבה סגנונות".

אבל אף אחד מהם לא פופולרי בארץ כמו מוזיקה מזרחית.

"אני לא בטוח. אתה יודע כמה אתיופים יש, כמה רוסים? אבל מעבר לזה – אנשים צורכים היום מוזיקה בכל מיני דרכים, וזה די פופוליסטי לטעון שאם אתה לא בגלגלצ אתה לא קיים".

ואם המהפכה של רגב תקרה ויפסיקו להשמיע אתכם בגלגלצ לטובת יותר מזרחי, זה ידפוק לכם את כמות ההזמנות לחתונות לדעתך?  

"למה, אייל גולן מקבל פחות הזמנות לחתונות כי לא משמיעים אותו הרבה בגלגלצ? ממש לא, וגם עלינו זה לא ישפיע. אם כבר, אז השיר בעברית שמושמע ברדיו דווקא מזיק לנו לקטע של החתונות, כי זה מבלבל אנשים וגורם להם לחשוב שאנחנו עושים מוזיקה בעברית, בזמן שבעצם אנחנו להקה של חפלה איטלקית".