מבית"ר ירושלים לבית"ר נורדיה: שיחה עם שי נובלמן

שי נובלמן, הכרוז הטרי של בית"ר נורדיה, מדבר על הנדידה מבית"ר ירושלים ומסביר מדוע מערכת הכריזה בגבעת רם לא מאפשרת לו לייצר קאץ' פרייז שיתפוס

שי נובלמן. צילום: בילי לוי נובלמן
שי נובלמן. צילום: בילי לוי נובלמן
23 ביולי 2015

אהלן שי נובלמן, שמשמש גם ככרוז במשחקי הבית של בית״ר נורדיה ירושלים, קבוצת האוהדים שהוקמה כאלטרנטיבה לבית״ר הגזענית והאלימה ובשורותיה משחקים גם ערבים. השקתם לאחרונה קמפיין הדסטארט, וכמה ימים אחר כך האוהדים של בית״ר התפרעו בבלגיה וגרמו לכל המדינה למאוס בהם. תכל׳ס זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכם.

״הקמפיין עלה עשרה ימים לפני המשחק בבלגיה, עבדנו עליו חודש לפני ואין קשר בין הדברים. זה לא שהשקנו קמפיין גיוס כסף בגלל המשחק הזה, ועובדה שעוד לפני המשחק גייסנו כבר 100 אלף ש״ח. מה שכן, מאז המשחק בבלגיה יש סחף של התעניינות בבית״ר נורדיה. אנשים כותבים לנו ׳צדקתם, עכשיו גם אנחנו מבינים שאין עם מי לדבר שם בבית״ר׳. היה אמריקאי אחד שתרם לנו 100 אלף דולר אחרי המשחק של בית״ר בבלגיה״.

[tmwdfpad]

כשיש משחקים של בית״ר המקורית אתה רוצה שהם ינצחו או יפסידו?

״שמע, אני בעד בית״ר שאהדתי כשהייתי ילד, מאז 86׳ אני אוהד אותם, אבל לא בעד בית״ר של היום. הלכתי למשחקים כל השנים עד לפני שנתיים, כשהביאו את שני השחקנים הצ׳צ׳נים והקהל עשה להם את המוות וקרא נגדם קריאות גזעניות. כשאתה מגיע לגיל 40 ויש לך ילדים, אתה מתחיל לשאול את עצמך אם האנרגיות האלה נחוצות בחיים שלך, והן לא״.

נורדיה הרי נגד הגזענות והאלימות של אוהדי בית״ר, אבל האם אבוקות עשן, כמו אלה שזרקו אוהדי בית״ר לדשא בבלגיה, זה בכלל דבר אלים?

״אני באופן אישי אוהב זיקוקים ויש לי אפילו שיר על זיקוקים באלבום הראשון שלי. האם זה היה נחוץ מבחינתם לזרוק זיקוקים למגרש? לא בטוח. והאם היה קריטי לזרוק חפץ על הראש של השוער הבלגי? לא חושב. יכול להיות שהתקשורת הגזימה קצת עם הסיקור של האירועים שקרו שם, אבל בית״ר הפכה להיות שור מוּעד והאוהדים האלה הביאו את זה על עצמם. כמה אפשר להרביץ למנקים ערבים בשירותים בטדי ולתקוף מוכרים ערבים במקדונלדס בקניון? חלאס. נורדיה, לעומת זאת, זה בידור לכל המשפחה. יש המון ילדים במשחקים שלנו ואנשים מביאים אוכל ושתייה, ככה שאתה מוצא עצמך אוכל קובה ושותה ערק ביציע״.

האוהדים של נורדיה הם ברובם אשכנזים לא ירושלמים. זה הקטע?

״ממש לא. יש לנו פסיפס מעניין של אנשים ביציע, ותחשוב רק על עשרות אלפי אוהדי בית״ר בארץ שהפסיקו לבוא למשחקים בגלל הגזענות. זה המון רדום. יש ירושלמים מהשכונות, יש מבוגרים בני 70 ויש חבר׳ה מהמרכז כמוני. לגבי אשכנזים – הכי טוב להסתכל על חברי הוועד המנהל שלנו כדי להבין שזה שטויות: אלפסי, ביטון, בוטון, אוזן, סבח, שרשפטיין וריבלין, אז מי שיגיד שאנחנו קבוצה של אשכנזים סתם מבלבל את המוח״.

בתור כרוז יש לך קאץ׳ פרייז, כמו נגיד ״לא לתתתתת!״ של רפי גינת ביד אליהו?

״הבעיה בלהיות הכרוז של נורדיה היא שמערכת הכריזה באצטדיון שלנו בגבעת רם בירושלים גרועה והקהל בקושי שומע אותך. השחקנים, לעומת זאת, דווקא שומעים אותי טוב אז אני מתרכז בעיקר בלדרבן אותם. היה משחק שירד עליהם ברד כל הזמן וממש עודדתי אותם, ותבין שאלה שחקנים שבחיים לא שיחקו בקבוצה עם כרוז ולא רגילים לשמוע את השם שלהם ברמקול פתאום. אנחנו בליגה ג׳ אחרי הכל. מעבר לזה, לפעמים אני מודיע מתי עוברים לשעון קיץ ומתי כניסת שבת״.

אתה סוג של טלטקסט בעצם.

״כן, אני לגמרי טלטקסט. במשחק האחרון בעונה שעברה שמתי באייפון שיר של תזמורת המשטרה והצמדתי לרמקול, זה היה גדול״.