אוכלים את הראש

השכנים של המסעדות הוותיקות 206 ופקין בצהלה עתרו לבית המשפט בדרישה להפסיק את פעילותן

6 בפברואר 2014

דיירים ברחוב עיר שמש בשכונת צהלה בתל אביב הגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב בניסיון לחייב את עיריית תל אביב להוציא צו הפסקה מִנהלי למסעדות 206 ופקין המיתולוגיות, עד לביצוע התאמות הבנייה הנדרשות על פי תוכניות הבנייה, ובראשן המרת הכניסה למסעדות דרך רחוב עיר שמש במקום הכניסה הראשית כיום דרך רחוב משה סנה, שעל הכביש המרכזי.

לדברי יוסי ורדי, אחד מתושבי הבניין שמתגורר מאחורי המסעדות, מדובר בקבוצה של עשרות מתושבי הרחוב שכבר יותר מעשר שנים מנסים להילחם בחירות שלוקחים לעצמם בעלי המסעדות להתנהל ברחוב כרצונם: "אנחנו גרים בצהלה ומשלמים ארנונה של צהלה, אבל הרחוב נראה כמו מחנה פליטים. המסעדות, שלפי תוכנית הבנייה אמורות לפנות לרחוב שלנו, בנויות כך שחזיתן פונה לרחוב משה סנה ואנחנו סובלים מהקרבה לחצר האחורית שלהן. זה כולל משאיות שפורקות סחורה, שמנים שנשפכים לאדמה, מכולת אשפה גדולה שמוצבת בלב הרחוב ומדיפה ריח של שאריות דגים ובשר, וגם שליחים על קטנועים שמסתובבים בלי סוף ברחוב, עם כל הרעש שנלווה לכך".

ורדי טוען כי התושבים מנסים כבר 12 שנה לשנות את התמונה דרך הצינורות העירוניים המקובלים אבל נדחים שוב ושוב. "בעלי המסעדות מקומבנים. כל האנשים מהעירייה יושבים אצלם ואוכלים, הם מכירים את כולם בעירייה והבנו שאין לנו סיכוי לשנות את המצב בלי התערבות בית משפט", טוען ורדי. "החלטנו לא להיות נחמדים ויש לנו את כל ההוכחות, צילומי וידיאו, תמונות והקלטות". בנוסף לכל זה, ורדי גם טוען כי שטח המסעדות גדל באופן לא חוקי.

 בעלי המסעדות העדיפו לא להגיב.