אירוע התרמה וסולידריות עם ילדי סוריה הפליטים יתקיים בתל אביב

הועד לסיוע הומנטירי לעם הסורי, אנשי רוח ופעילים חברתיים יקיימו הערב (חמישי) אירוע בזק למען הילדים הפליטים הסורים, שיכלול מכירת אמנות וקריאת שירה

פליט סורי. צילום: Getty Images
פליט סורי. צילום: Getty Images
10 בספטמבר 2015

תמונתו של איילן, הפעוט הפליט הסורי שטבע באופן טראגי כשמשפחתו ניסתה להימלט לאירופה, הציפה את המודעות למצבם של הפליטים הסורים ברחבי העולם וגם בארץ. על פי נתוני אתר הסוכנות לפליטים של האו"ם, מחוץ לסוריה חיים בתנאים קשים כארבעה מליון פליטים סורים, כרבע מהם ילדים מתחת לגיל 18. היום, בין 17:00 ל 23:00, יתקיים אירוע בזק של מכירת אמנות והקראת שירה לצורך גיוס כספים והבעת סולידריות עם הילדים הפליטים הסורים. את האירוע יזמו אנשי רוח בשיתוף הועד לסיוע הומנטירי לעם הסורי, ארגון שהוא יוזמה של אנשי רוח ופעילים, ערבים ויהודים, שלקחו עליהם את האחריות לסייע לפליטים הסוריים.

הארגון פועל כבר כשנתיים. ניר נאדר, ממקימי הארגון ומארגני האירוע מספר: "עשינו כל מיני פעולות שלא זכו להד רחב בישראל. גייסנו עשרות אלפי ש"ח והעברנו אותם למטרות שיכון של פליטים במחנות פליטים בגבול תורכיה וירדן". נאדר מסביר כי הפליטים שמנסים להגיע לאירופה הם אמידים יחסית, אך הפליטים שנותרים בגבול הם חסרי אמצעים וחייהם בסכנה מתמדת. "בעקבות האירועים האחרונים פנו אלינו אנשים ואמנים שהכירו את הפעילות שלנו, בראשם אירית חמו, והחלטנו על אירוע בזק למען הפליטים. רצינו לכנס אנשים עוד לפני ראש השנה כדי להביע סולידריות ולגייס כסף למען אנשים שנמצאים קרוב אלינו בתנאים שעל סף מוות".

באירוע יימכרו יצירות אמנות במחירים הנעים בין 100 ל 1000 ש"ח שנתרמו על ידי אמנים שונים, ביניהם יוני גולד, אורי כצנשטיין, תמי פרבר, אירית חמו ועוד. כמו כן, משוררים יקריאו משיריהם וימכרו ספרים, ביניהם ספריהן של הילה להב ותהילה חכימי. הכסף שיגוייס יועבר לעמותת Save the Children שמספקת מזון, דיור, שירותי רפואה וחינוך לילדים הפליטים הסורים במחנות.

את האירוע יזמו אירית חמו, אורנה עקאד, לילי גלילי, מיכל שורץ, ניר נאדר, מתי שמואלוף, אסמא אגבארייה זחאלקה, אורנה קזין, ראידה אדון, ואן נויין, רועי צ'יקי ארד, יהושע סימון, דנה אולמרט, אלמוג בהר, מרחב ישורון, קובי ביטון בסיוע הצוות של בית ספר תיכונט.

אירוע בזק לסולידריות עם הילדים הפליטים הסורים בתיכונט – מכירת אמנות והקראת שירה
תיכונט ע"ש אלתרמן רחוב שושנה פרסיץ 3, תל אביב-יפו