בגאולה משיקים ליין חדש לבני גיל הזהב

בר הגאולה השיק השבוע ליין דו שבועי המיועד לדור הבייבי בום. קהל היעד: בני 60 פלוס שמעדיפים וויסקי ורוקנ'רול על פני הצגה יומית וחוג ברידג', אבל גם צעירים יתקבלו בברכה

משמרות הזהב בגאולה. צילום: נמרוד סונדרס
משמרות הזהב בגאולה. צילום: נמרוד סונדרס
26 בנובמבר 2015

בר הגאולה יחגוג בחודש הבא חמש שנים לקיומו. המקום בעל הצביון הרוקנ'רולי היה סגור עד כה בימי שבת, אבל אז הגיעה רוחיק גלעד וולנר, חברת מועצת עירייה לשעבר מטעם עיר לכולנו, אלופת ישראל בשחייה במים הפתוחים ועובדת סוציאלית, שבעברה הספיקה לחגוג ב־C.B.G.B מול לו ריד ולככב בקליפים של להקות צבאיות. בגיל 62 היא מוכיחה שאף פעם לא מאוחר מדי ומוסיפה לקורות חייה תואר נוסף – ברמנית. גלעד וולנר היא האישה מאחורי ליין השבת הדו שבועי החדש של הגאולה, בומרס, המיועד לבליינים מדור הבייבי בום, ילדי מהפכת הרוקנ'רול והטלוויזיה הביתית.

בומרס הופך את הגאולה למקום הראשון והיחיד בעיר שבו אפשר למצוא ברמנית ילידת אוגוסט 1953 ולצדה ברמנית מדור ה־Y. הקהל מגוון אף הוא – הצעירים מזמינים כמות נכבדת של אלכוהול מהחלק הזול יותר של התפריט בעוד המבוגרים מעדיפים את האיכות על פני הכמות.

צילום: נמרוד סונדרס
צילום: נמרוד סונדרס

״עם הגיל אבד לי כל הביטחון, כי העיר נורא מוטת צעירים״, מספרת גלעד וולנר, ״כשהתראיינתי ב־2008 ל־Time Out בתור חברת מועצה, סיפרתי שאני אוהבת ברים אבל כשאני נכנסת לבר כולם חושבים שאני מחפשת את הבן שלי. אפילו במנזר! נמאס לי מבתי קפה ואני מתה על הלייף סטייל של הרוקנ'רול. אז אמרתי לקרול 'תשמעי, יש לי עוד פנטזיה אחת שלא הגשמתי בחיי וזה להיות ברמנית׳״. למזלה של רוחיק, הזוג מיקי ויינר וקרול צבי ויינר, מנהלי המקום, הם אנשים שמסוגלים להתעופף על רעיונות יוצאי דופן שכאלה. ואכן, התוצאה לא דומה לחוויית הבילוי התל אביבית הסטנדרטית. בפינה אחת של הבר סגנית ראש העיר מיטל להבי רוקדת עם רוחיק לצלילי ״Gangster Paradise״, בחלק אחר אב ובנו מתווכחים אם מועדון הבלוק טוב יותר מהפסאז׳, לצדם זוג מבוגר מתמזמז בקודקוד החדר ובעמדת הדי.ג׳יי רפי פרסקי – כולם סופרים עד עשר ולא קורה שום דבר.

״בהתחלה לא ידעתי איך לאכול את ההצעה הזו״, אומרת קרול. ״אבל אנחנו זוג שמנהל בר ולא רוצה מיינסטרים. לצערי אני חושבת שבעיר הזאת אין מספיק לגיטימציה לאנשים מבוגרים לבלות. רוחיק הבינה שמיקי ואני פשוט אנשים שאוהבים אנשים. הצוות שלנו קיבל את זה קצת אחרת – ברמנית אחת נדלקה על הפורמט וברמנית אחרת נמצאת בסוג של קאט פייט עם רוחיק״. מיקי מוסיף ומתבל את דבריה של אשתו: ״גרתי הרבה שנים בניו יורק. שם יש ברים לקהל מכל הגילים והגזעים. גם באירופה אפשר לראות את זה. חשוב לי לעשות את זה כי אני אוהב אנשים מבוגרים, אני בעצמי שותה עם אבא שלי ועם כל החברים שלו פעם בשבוע. אני יכול לספר לך שבסופ״ש הקודם עשינו חזרה גנרלית לערב הזה, שמתי לקהל המבוגר קצת מוזיקת 'אסקימו לימון'. מיד הם אמרו לי: ׳עזוב אותך מהמוזיקה של הזקנים, שים לנו רוקנ׳רול׳״.