בית מעריב יהפוך למתחם עיצוב ואמנות

קבוצה של יזמים תל אביבים הופכת את המקום לבית של מעצבים ואמנים. מהרו להגיש מועמדות

בית מעריב. צילום: דוד שי
בית מעריב. צילום: דוד שי
31 במרץ 2014

בית מעריב ראה בשנים האחרונות הרבה התפתחויות לא משמחות, שנגמרו בעזיבת עיתון "מעריב" את שעריו של הבניין המפורסם לפני מספר חודשים. אבל דווקא בימים אלה הופך הבניין למקום קצת יותר אופטימי. במסגרת פרויקט חדש, שמאחוריו עומד שמעון משל, הבעלים של קפה נוח ושל הפיקוק, יחד עם עוד כמה שותפים, יהפוך בית מעריב למתחם של מעצבים ויוצרים צעירים.

היזמים עוד לא מסכימים לחשוף את התוכנית המלאה, אבל בעמוד הפייסבוק שנפתח תחת השם "הפרויקט של בית מעריב", הם קוראים לאמנים ומעצבים להגיש מועמדות ולהגיע לפגישה כדי לקבל סטודיו במתחם. מדובר בעשרות סטודיואים, שהמחיר שלהם לא פורסם. כל תחום אמנותי יתקבל בברכה: אופנה, צילום, עיצוב תעשייתי, ציור, מוזיקה ועוד.

בעמוד הפרויקט הובטח כי בקומת הכניסה תיפתח חנות עיצוב/גלריה שתמכור את התוצרים של האמנים והמעצבים שפועלים במקום, ובנוסף יקיימו בבניין אירועי תרבות ויצירה שונים עד השעות הקטנות של הלילה, שיקדמו את היצירה של אנשי המקום.

הפרויקט עדיין אנונימי, ומי שיציע את השם שייבחר לבסוף יזכה בסטודיו חינם למשך חודש.

לפני כשבוע דיווחנו על מתחם אחר של סטודיואים לאמנים. חברת הנדל"ן מאור-מעוף יחד עם עיריית תל אביב הודיעו כי יעניקו לאמנים וליוצרים אחרים אפשרות לשכור למשך שנה במחיר רצפה חללים בשטח שבו ייבנה פרויקט נדל"ני גדול של החברה ברחוב אבן גבירול.