במועדון הפסאז' מנסים לגשר בין יהודים לערבים

ליין מסיבות חדש בפסאז' מנסה להעביר את המתיחות הביטחונית עם רקדנית בטן, וידיאו ארט, אוכל מטייבה ומוזיקת דבקה. ערבים ויהודים רוקדים

ליין דיסקו מחשי. צילום: נמרוד סונדרס
ליין דיסקו מחשי. צילום: נמרוד סונדרס
11 בנובמבר 2015

בכל יום שני משנה הפסאז' את הווייב: שטיחים פרסיים נפרשים על רחבת הריקודים, שבה נשפכת בדרך לא מעט בירה, והפסאז' האפל הופך לדיסקו מחשי.

הכל התחיל כששדרן הרדיו ראובן להב פתח דף בפייסבוק בשם בלאק לולו, שבו הועלו מפעם לפעם הסברים על יוצרי מוזיקה ערבית שמנגנים ברחובות ובמועדונים במזרח התיכון. אחד מעוקבי העמוד היה איש חיי הלילה קייס טיבי, שתוך כמה ימים הפך לשותפו של להב לדיסקו מחשי – ליין מסיבות חדש בפסאז'.

נוסף לקו המוזיקלי המשובח (שעאבי, חאליג'י, דבקה, אינדי אלקטרוני וראפ), המסיבה כוללת רקדנית בטן, וידיאו־ארט מתחלף וסירי אוכל ערבי בסגנון כפרי שמכינות נשים מבוגרות מטייבה. "בכל העיר יש מכה", מספר ראובן להב, "אבל אצלנו יש חוויה אחרת: בשיא המהומות ערבים ויהודים מתחבקים ואוהבים".

ליין דיסקו מחשי. צילום: נמרוד סונדרס
ליין דיסקו מחשי. צילום: נמרוד סונדרס

"באירוע האחרון כמעט ירדו לי דמעות", מספר קייס טיבי, "שאלתי את הקהל: למה לא כל המדינה שלנו ככה? פשוט שמנו לעצמנו מטרה שדווקא בתקופה כזאת אנחנו רוצים לשדר טוב. אני מרגיש שעדיף שלא ניכנס לשיח הזה של יהודים־ערבים, יותר טוב בלעדיו. זאת המטרה של הדיסקו מחשי: שכולם פשוט ירקדו ויתחבקו, בלי סלקציה או ויכוחים. גם ימנים וגם דתיים. זה מיועד לכולם ולכל שוני, גם אם הוא מגדרי. אנחנו יחד".

הפסאז', אלנבי 94