האם תל אביב וידריך היא הבחורה הכי תל אביבית בגוש דן?

היא מגישה תוכנית רדיו על העיר, גדלה בה ואימא שלה כתבה עליה ספרים. אה, ויש גם את העניין עם השם. ראיון עם תל אביב וידריך, הבחורה הכי תל אביבית בסביבה

תל אביב וידריך. צילום: טייפון קליק
תל אביב וידריך. צילום: טייפון קליק
1 בספטמבר 2014

חגיגות המאה לעיר תל אביב זימנו לעובדי רשת בתי קפה מקומית אנקדוטה יוצאת דופן, כאשר שאלו לשמה של אחת הלקוחות. "הם לא האמינו לי בהתחלה וביקשו שאוכיח, אבל בסוף השתכנעו ואפילו נתנו לי ארוחה במתנה", מספרת תל אביב וידריך, שכבר התרגלה לתגובות מופתעות לשמה. וידריך (24), סטודנטית במסלול חברה וממשל במכללה האקדמית תל אביב-־פו, גדלה בצפון תל אביב. מקור השם יוצא הדופן הוא הקשר המיוחד לעיר של אמה, שולה, חוקרת תולדות תל אביב שכותבת ספרים ועורכת סיורים בנושא. "היא מכירה את כל המקומות המרתקים, כל פינה ואבן. היא יודעת איזה אדריכל בנה כל בית. אני חושבת שהיא קראה לי ככה בגלל שהיא רצתה לחבק את תל אביב בעצמה, מתוך אהבה גדולה לעיר. אני מאוד אוהבת את השם שלי, ואין לי ספק שהוא חלק בלתי נפרד ממי שאני ומהאופי ללא הפסקה שלי".

לאחרונה השיקה המכללה האקדמית תחנת רדיו חדשה, וּוידריך עורכת ומגישה בה תוכנית בשם "מתחת לבלטות". בתוכנית היא לוקחת את המאזינים אחורה בזמן ובחזרה להווה של העיר: "יש המון סיפורים מרתקים שקשורים להיסטוריה של המקום, ובסיום כל תוכנית אני מראיינת מישהו שנמצא באזור שדיברתי עליו".

איך הסתדרת בבית הספר עם שם כמו שלך?

"זה היה רגיל לחלוטין למי שגדל איתי, ושבר את הקרח עם אנשים חדשים. השם דווקא תרם לחברותיות שלי, בגלל שהייתי צריכה להסביר. בעבר הכרתי בנות עם שם ייחודי כמו ירושלים, נתניה ואפילו ארץ ישראל, ואז הבנתי פתאום את הצד השני".

די ברור שאת מחוברת לעיר. את חושבת שאי פעם תעזבי אותה?

"אני כל כך אוהבת את האופי של העיר ושל האנשים בה, אבל אני יכולה להיות עכבר הכפר בקלות. אני לא יודעת לאן השבילים יובילו אותי, ומעדיפה לחשוב שאפתיע את עצמי".

מה המקום האהוב עלייך בתל אביב?

"אני מרגישה קצת נרקיסיסטית כשאני אומרת שאני אוהבת את תל אביב. רגע של הליכה בשדרה בשלכת עושה לי טוב בלב. לאחרונה התחלתי לטפס על גגות. גיליתי שיש הרבה גגות פתוחים ואני כבר סופרת כמה גגות אני מכירה. תמיד יש הפתעות – ספה שמישהו הציב, או כל מיני דמויות וגרפיטי שאפשר לראות רק ממעוף הציפור".