האוזן השלילית

מדוע בעמוד הפייסבוק של דיסק סנטר מקפידים להשמיץ את האלבומים החדשים שמגיעים לחנות?

22 באוגוסט 2013

העובדה שחנויות הדיסקים הולכות ומתמעטות לא אומרת שהקיץ הקץ על טיפוס “מוכר הדיסקים המתנשא על לקוחותיו", הזכורה לכולנו לטובה מהסרט “נאמנות גבוהה" או מהאוזן השלישית. דיסק סנטר, חנות המוזיקה הוותיקה שבדיזנגוף סנטר, מחיה מחדש את קלישאת הניינטיז הזו בעמוד הפייסבוק שלה. מדי שבוע מספרים המוכרים בחנות על האלבומים החדשים שהגיעו למדף, ומשתמשים בהערות עוקצניות ומרושעות במיוחד שעל חלקן אפילו סיימון קאוול לא היה חותם.

“שלשול ה־DVD השבועי שלו" (אנדרה ריו), “אם אין לכם מבטא רוסי כבד זה לא יעניין אתכם" (ג'ודאס פריסט), “הופעה אקוסטית להרכב הכי משעמם בעולם" (נובל ווג), "מדי פעם יוצאים דיסקים טובים, זאת לא אחת הפעמים" (sleeping with sirens), "שמענו יותר מדי דה נשיונל ועכשיו אתם צריכים לסבול בגלל זה" (Boxer Rebellion) וכדומה.


ההרכב המשעמם בעולם?

“זה ממש לא בקטע של התנשאות", מסבירים בחנות. “אנחנו לא חושבים שאנחנו יותר טובים מאף אחד בגלל שאנחנו עובדים בחנות דיסקים בשנת 2013, זה לא מציאותי. אנחנו לא יורדים רק על המוצרים שלנו אלא גם על עצמנו ועל הלקוחות שלנו. אולי זאת באמת שטות מבחינה שיווקית ועדיף לנו ליישר קו עם כל שאר העולם ולקדם כל דבר שיש בחנות, אבל מכיוון שאנחנו לא מוכרים נעליים או מכנסיים, אנחנו מאמינים שליצור דיון סביב המוזיקה זה הרבה יותר מעניין, מסקרן ומשעשע. ככה אנחנו גם מתנהלים בינינו לבין עצמנו פה בחנות והפוסטים האלה הם פשוט שלוחה שלנו בפייסבוק שמנסה להעביר את האווירה".

התגובות, מספרים המוכרים, דווקא חיוביות ברובן: “אנחנו מקבלים הרבה תגובות מאנשים שנהנים מזה שאנחנו לא מנסים סתם לדחוף להם מוצרים. יש גם מקרים אחרים, כמו המעריצים של ליידי גאגא שמאוד כעסו עלינו, וגם זה בסדר. אף פעם לא חיפשנו להיות קונצנזוס ולא על הכל חייבים להסכים".