נשמע טוב

אתר ישראלי חדש מאפשר לאמנים למכור את המוזיקה שלהם ישירות לקהל ומתיימר לעשות את זה טוב יותר מבנדקאמפ. כולנו תקווה

לא לייבל (Lolabel)
לא לייבל (Lolabel)
12 בספטמבר 2013

ליובל טלמור נמאס מחברות ההפצה הישראליות, שלטענתו גוזרות קופון על גב האמנים. לכן הוא הקים לאחרונה את אתר לאלייבל (Lolabel.co.il), שמציע פלטפורמה חדשה עבור מוזיקאים ישראלים למכירת המוזיקה שלהם ברשת.

"התעשייה הישראלית היא נצלנית ורעה, ואנחנו מנסים להיות האנטיתזה לזה. כל המבנים של ההפצה במוזיקה הישראלית מבוססים על חוקי המשחק הישנים, כולל שרשרת מתווכים ארוכה וחוזים דרקוניים", מסביר טלמור. "גם שיר שנמכר באייטיונז מכניס לאמן פחות מ־50 אחוז מהרווחים במקרה הטוב. כאן הלקוח יכול לדעת שהוא שם את הכסף במקום הנכון – 80 אחוז מהרווח מכל מכירה מגיעים למוזיקאים, ואנחנו לא גובים דמי מינוי, רק עמלת מכירה".

המחיר המינימלי למכירה באתר הוא 25 שקלים לאלבום ו־3 שקלים לשיר, כאשר האמן יכול לבחור אם לתמחר את המוזיקה שלו ביותר מכך, והוא גם רשאי למכור במקביל בכל במה אחרת. באתר ניתן להאזין לחומרים במלואם, להוריד אותם בתשלום או לרכוש אלבום פיזי. הדרישה היחידה מהאמן – לא לאפשר הורדה חינם באתרים אחרים.

כי כל חברה צעירה מגניבה חייבת פונט וינטג'י. לא לייבל
כי כל חברה צעירה מגניבה חייבת פונט וינטג'י. לא לייבל

מה היתרון שלכם על באנדקאמפ?

"אנחנו לא מבקשים להתחרות בבנדקאמפ אלא בחברות התקליטים ובאייטונס. אבל כן למדנו מהטעויות של בנדקאמפ, שהוא רק פלטפורמה ואין בו בכלל קידום של אמנים ולכן מתאים לחובבי מוזיקה הארדקור וחובבי אינדי. אנחנו מבקשים ליצור משהו יותר קהילתי כדי שהאמנים יוכלו ליהנות גם מהטראפיק שמוזיקאים אחרים מביאים ושהקהל יוכל להיחשף בקלות לאלבומים חדשים".

לאלייבל עלה לאוויר בסוף אוגוסט עם מלאי ראשוני מכובד: אלבומים של רותם אור, ירונה כספי, ויתרתי, לילי פרנקו, אבי עדאקי, Not on tour, פלד ועוד. כבר בשעתיים הראשונות החלו רכישות, וטלמור מעיד כי הביקוש מצד הקהל והמוזיקאים גבוה ביותר. טוב לשמוע.