הכי טובים בעיר: אורבני

לאן כדאי לצאת לדייט, איפה עדיף להיפרד ובאיזה אזור תפגשו תוכים וטיפוסים שרצים ברוורס

עינת סולטן. צילום: בן קלמר
עינת סולטן. צילום: בן קלמר
15 בספטמבר 2014

השכונה הכי סוריאליסטית

המושבה האמריקאית

היא הוקמה במאה ה־19 על ידי קבוצה של מורמונים מארצות הברית ושוכנת בין פלורנטין ליפו, לא מקום שעוברים בו במקרה. לכן גם קל להחמיץ אותה. אבל אל תחמיצו! מי שמגלה אותה לראשונה, סתם ככה באמצע החיים, מתקשה להאמין שבתל אביב מתקיימת לה בשקט ובצנעה שכונה עם בתים מעץ וכנסייה קטנה ויפה שמתמלאת כל יום ראשון לכבוד המיסה. ג'יזס.

[tmwdfpad]

המקום הכי טוב לדייטים

הבר של מלון בראון

אח, דייטים. כפי שביכולתם להצית להקת פרפרים בבטן, כך ביכולתם להסתיים כטרגדיה קומית. בין ששפר עליכם המזל ובין שאלוהים מסתלבט עליכם, הבר בקומת הכניסה של מלון בראון יספק לכם תפאורה מצוינת ואווירה מדויקת, כלומר, בסיס טוב לסקונד בייס. העיצוב רומנטי, עם תאורה עמומה ווידיאו ארט שמוקרן על קירות החניון הסמוך, הברמנים חתיכים ודוברי אנגלית, המנות בתפריט קטנות, טעימות ואסתטיות והאווירה זועקת "שגל אותי בקומה העליונה".

מלון בראון. צילום: יח"צ
מלון בראון. צילום: יח"צ

השכונתי הכי לא מתיימר

לילי רוז

בר שכונתי טוב הוא כזה שאפשר לרדת אליו בנעלי קיפי, אבל גם בפלטפורמות; כזה שאפשר לשבת על הבר ולספר למוזג התורן על חייכם המחורבנים, אבל גם להתחרמן מולו עם פרטנר מזדמן. בר שכונתי טוב הוא אחד שיודע להכיל, לסלוח ולשכוח. ומצד שני – הוא לא מזלזל בכם, ומפנק אתכם בשירות אדיב ובתפריט אלכוהול מספק. כזה הוא הלילי רוז, שהופך את חלקו הצפוני של אבן גבירול לקצת פחות מדכא, עם קהל משתנה ואווירה קולית.

ללילי רוז

בית הקפה הכי מוצלח לשיחת בנות

הנסיך הקטן

רפרוף בקלאסיקות ספרותיות או במסות פילוסופיות בזמן ההמתנה למאחרת הכרונית, חצר סודית מנותקת ונעימה, כורסאות עם שיק סבתאי וכוסות של קפה. אלה החומרים שמהם נרקמות שיחות נפש של בנות. אלה גם החומרים שמהם עשוי הנסיך הקטן.

לנסיך הקטן

הנסיך הקטן. צילום: יולי גורודינסקי
הנסיך הקטן. צילום: יולי גורודינסקי

המקום הכי טוב לנהל בו שיחות נפש

ליד שגרירות אנגולה

בין שתי הפניות מאלנבי לסמטת בית השואבה מסתתרת אחת הפינות המשונות ביותר בעיר – ספסל מוקף צמחייה הצופה למבנה המגודר של שגרירות אנגולה בישראל. פינה ירוקה במרחק יריקה מנחלת בנימין ואלנבי המג'ויפים, שמצליחה להישאר מבודדת ואינטימית, בעיקר כי אף אחד לא ממש יודע שהיא שם. לוקיישן אידיאלי לשיחה מלב אל לב, מומלץ בשעות הקטנות והמוזרות של הלילה ואחרי כמה דרינקים.

חלל העבודה הכי אטרקטיבי

מיינדספייס

עם כל הכבוד לשולחן הקבוע שלכם בקפה השכונתי, חלל העבודה הנאה ביותר בעיר נמצא דווקא בשדרות רוטשילד. "המשרד החדש שלכם", כפי שמציג את עצמו Mindspace, הוא למעשה חלל קולי להחריד ומעוצב להפליא המחולק למשרדים, חדרי ישיבות, אזורי לאונג', מתחם אירועים ומטבחונים, לשימושם של חברי המועדון. כרטיס החבר היוקרתי מאפשר שימוש חופשי 24/7 בכל שירותי המתחם ועבודה סביב השעון בסביבה סקסית ופרודוקטיבית.

שד' רוטשילד 45. 5850*

Mindspace
Mindspace

השירותים הכי מחרמנים

רפאל

התאורה שם טובה עד כדי כך שתרצו לשכב עם עצמכם. אפילו אחרי פלטת סיגרים מרוקאיים.

השירותים הכי מחרמנים (גם את הזולת)

ברקפסט

בתא הימני עם המראות בקומה העליונה. אם יש אורגיות נחיריים בתל אביב, ויש אורגיות נחיריים בתל אביב, זה המקום.

הספסל הכי מבוקש

מול קפה מרסנד

ספסלים בכלל זה משהו שעושה לנו את זה. הרביצה על פיסת עץ קשיחה שלכו תדעו מי נמנם עליה קודם, תוך כדי נעיצת מבטים מהורהרים בעולם, זו פעילות מבורכת. עכשיו תוסיפו לזה פיסת ים צרה באופק, בקבוק בירה צונן ביד ואת החברים שלכם מסביב. מה קיבלתם? את נקודת המפלט הכי נחשקת בעיר, שאותה תוכלו למצוא על הספסל שמוצב ממש מול קפה מרסנד. וכן, יש שירות של מלצריות עד אליו.

הלוקיישן הכי אקזוטי

פארק הירקון

המקום להתפעל בו בעיר מחיות שאינן חתולים ושלא בתוך כלובים הוא פארק הירקון, היכן שתוכלו בשעות היום לחזות בתוכים במעופם, ועם רדת ליל לצפות בתנים מייללים. התוכים, אגב, ברחו מהצפארי הסמוך. התנים שרדו טיהור אתני של העירייה.

קבוצת האימונים הכי משוגעת בפארק

עינת סולטן תקרע לכם את הצורה

אם חשקה נפשכם בערמה של חבר'ה על הדשא, כמה כפיפות בטן ועל האש בסוף המפגש – אל לכם להגיע לקבוצתה של עינת סולטן שנפגשת שלוש פעמים בשבוע בפארק הירקון. זאת אומרת, בסוף האימון יש ערמה של חבר'ה על הדשא – אבל מזיעה ומעולפת.

בשעה אחת של אימון הגברת סולטן תוציא מכם את המיץ, תרתי משמע, עם סשן שמשלב טכניקות שונות ומשתנות כמו טאי בו, רצועות TRX וגומיות עיצוב, ריצה (לפעמים היא דורשת שתרוצו ברוורס – נהדר ונורא גם יחד) ותרגילים מאימוני ה־Insanity שכבשו את ארצות הברית ועכשיו גם את הישבנים של חברי הקבוצה, לאחר השתלמותה של סולטן בחו"ל. הקבוצה הטרוגנית ומורכבת מנשים ומגברים בכל רמות הכושר, אך אל דאגה – תוך כמה אימונים תוכלו לרוץ עם שישיות מים במדרגות, שכן האינטנסיביות של האימון לא תאפשר לכם לדרוך במקום, ותהפוך אתכם לאימת הפארק. יבאל'ה!

פארק הירקון, בני דן פינת ויצמן, 5700784־054

לאתר של עינת

צילום: בן קלמר
צילום: בן קלמר

בית ההארחה הכי יצירתי

יפו קריאייטיב הוא לא סתם עוד הוסטל // מעיין יחבס

יפו קריאייטיב הוא לא עוד קולקטיב, ולא עוד בית הארחה. המקום, ששוכן בבניין עותמני מרשים בנוזהה שבמרכז יפו, לא רחוק מאבו חסן, כולל ארבעה חדרי שינה מצוידים במיטות קינג סייז מעוצבות בעבודת יד ובריהוט עתיק, וביניהם חללים משותפים ששואפים להוות בית לקהילה בינלאומית של יוצרים מכל מיני תחומים. “אנשים באים לפה עם אוכל, שתייה והאמנות שלהם ויוצרים דברים יחד, מתחככים באורחים שמגיעים מחו"ל. צצים כאן כל הזמן הרבה חיבורים מעניינים", אומר הבעלים והיזם אמנון רון (26), קולנוען שמתגורר בין כותלי המקום בעצמו. חוץ מאירועים פרטיים, כמו תערוכות או מכירות ציורים, מתקיימים בחללים גם ארוחות ומפגשים שמערבבים אמנים מתחומים שונים.

המקום שומר על פרופיל נמוך, ואפילו הכתובת המדויקת נותרת עלומה. החדרים מושכרים באמצעות אייר בי אנ' בי, בתעריף שנע מ־90 דולר ללילה ועד 600 דולר לשבוע. “מגיעים לכאן מוזיקאים, שחקנים ואמנים. הם מקבלים הופעות אינטימיות של המוזיקאים הטובים בארץ, בחינם, מתחברים ליוצרים מכל מיני תחומים ונהנים מאווירה מאוד ביתית", אומר רון, “זו משפחה שרק הולכת ומתרחבת".

לעמוד של יפו קריאייטיב

צילום: רוס בלפר
צילום: רוס בלפר

פינות מומלצות להרהורים

העץ שבכיכר הבימה

לא רק בגלל הישיבה למרגלותיו, שנראית כמו סצנה מ"העץ הנדיב", אלא גם בגלל הגבעה הקטנה והמוצלת, שמאפשרת תצפית על הפוסעים בשדרה אל תוך כיכר הבימה היפה, ויוצרת בועה מנותקת ופרספקטיבה חדשה שקל יותר לראות ממנה דברים.

פארק גבעת עלייה ביפו

בחלקו הדרומי של קו החוף אפשר למצוא מדרונות דשא עצומים ורכים שרוב הזמן אין בהם אנשים. הבריזה המלוחה, השקט המוחלט והיעדר הסחות הדעת מזמינים השתרעות ארוכה. זה המקום המושלם למקלחת שמש.

צילום: יולי גורודינסקי
צילום: יולי גורודינסקי

ספסלי הבטון בנמל

האזנה לגלי הים היא בגדר משימה בלתי אפשרית שמופרעת על ידי שלל פיגועי דציבלים, בהם קריאות המציל ודפיקות המטקות. ספסלי הבטון בטיילת שבנמל, שעומדת גלמודה במשך רוב ימות השבוע, מאפשרים לבהות בנחת מול המים ולעשות סדר במחשבות.

כיכר ביאליק

למרות מיקומו המרכזי, רחוב ביאליק הוא אחד הרחובות השוממים, כלומר הנעימים, בעיר. הכיכר המשופצת שמוקפת מבנים משומרים, בהם בית העירייה הראשון וביתו של המשורר הלאומי המנוח, היא נקודה נהדרת למנוחה ולהאזנה לרעש פכפוך המים של המזרקה.

פארק הירקון

המקום להתפעל בו בעיר מחיות שאינן חתולים ושלא בתוך כלובים הוא פארק הירקון, היכן שתוכלו בשעות היום לחזות בתוכים במעופם, ועם רדת ליל לצפות בתנים מייללים. התוכים, אגב, ברחו מהצפארי הסמוך. התנים שרדו טיהור אתני של העירייה.