הכלבים נובחים, והעירייה עוברת

לידיעת בעלי הכלבים, אם החמוד שלכם נאבד ביום שבת, הסיירת הירוקה לא מתכוונת לעזור

30 בינואר 2014

חופי כלבים הם פתרון נהדר עבור בעלי כלבים שרוצים לתת לחיית המחמד שלהם לפרוק אנרגיות. שיר פלדמן (21) ניצלה את סוף השבוע הקודם – חורפי אך שמשי – ולקחה את הכלבה לחוף הכלבים הדרומי. כשעמדו לעזוב את החוף הצטרפו אליהם שני אורחים. "כשיצאנו מהחוף, עקבו אחרינו שני כלבים זכרים שכנראה היו לא מסורסים", היא מספרת. "הכלבים היו עם הבעלים שלהם בחוף, אבל המשיכו לרדוף אחרי הכלבה שלי כשעזבנו את המקום. חשבתי שבשלב מסוים הם יעצרו ויחזרו אחורה, אבל הם המשיכו לעקוב אחרינו עד מתחם התחנה, ואז הבנתי שאני בבעיה, שהם אבדו".

פלדמן חייגה אל המוקד העירוני כדי שיבואו לאסוף את הכלבים התועים: "ידעתי שאפשר לבדוק את השבב שלהם וככה לגלות מי הבעלים ולקרוא לו לאסוף את הכלבים. ואם לא מצליחים לאתר אותו – לאסוף אותם אל הכלבייה העירונית, כי זה קרוב לוודאי המקום הראשון שבו הבעלים שלהם יחפשו אותם".

פלדמן המתינה עם שלושת הכלבים כשעה עד שהגיע פקח הסיירת הירוקה של העירייה. "נדרשו שלושה טלפונים למוקד כדי שפקח יועיל בטובו להגיע, ואחרי שהמתנתי שעה התחילה קומדיה של טעויות", משחזרת פלדמן. "הפקח הגיע רגלית, בלי שום כלי רכב שאפשר לאסוף איתו את הכלבים, והוא אפילו לא טרח לבדוק אם יש עליהם שבבים. הייתי צריכה להתעקש ולעזור לו לאחוז את הכלבים, כי הוא הגיע לבד ולא ממש נראה שהוא יודע מה הוא עושה".

הפקח בדק את הכלבים, אמר לפלדמן שלצערו אין עליהם שבבים ושהוא לא יוכל לסייע לה ולקחת אותם איתו. "הוא אמר לי שאני בבעיה כי הם לא לוקחים כלבים בשבת", היא מספרת. "ביקשתי ממנו שלפחות יחזיק את הכלבים כדי שאוכל להתרחק עם הכלבה שלי, והם יישארו לפחות במקום די סמוך למקום שבו הבעלים שלהם נמצא, אבל הוא לא הסכים, והכלבים הרחיקו איתנו עד פלורנטין". פלדמן נאלצה למצוא פתרון יצירתי: היא הובילה אותם אל גינת הכלבים שבשכונה ונעלה אותם שם, כדי שעם צאת השבת מישהו יוכל לטפל בכלבים הנטושים.

"זה ממש חבל שהעירייה לא יודעת להעמיד פתרון למצב כזה", מסכמת פלדמן. "אף שמדובר ביום שבת, היו כאן שני כלבים נקיים ומטופחים שהבעלים שלהם בבירור היו בחוף הים הסמוך, והעירייה לא עשתה דבר. אם זה היה רכב חונה היו מוצאים מיד גרר שיפנה אותו, אבל אם זה כלב אז לא מתאמצים בשבת. חבל שזה סדר העדיפויות".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "לצערנו בימי שבת וחג, בשל עבודה בכוח אדם מצומצם, לא נאספים כלבים משוטטים. פקחי המחלקה הווטרינרית מוזעקים רק במקרים בהם יש צורך בחילוץ והצלת בעלי חיים פצועים".