הכלב מתנהג מוזר? יכול להיות שהוא אכל לכם את הקססה

בתי החולים הוטרינריים מדווחים על עלייה במקרי הרעלת THC בקרב כלבים. כך תטפלו בכלב מסטול

סנופ דוג. צילום: Getty Images
סנופ דוג. צילום: Getty Images
30 ביולי 2015

סחרחורות? חוסר שיווי משקל? בלבול? אם לאחרונה הכלב שלכם נהיה מסטול, וממש במקרה מלאי הקססות הסודי שלכם אזל באופן מסתורי – שימו לב: ייתכן שחיית המחמד שלכם סובלת מהרעלת THC, החומר הפעיל בקנביס ובמוצריו.

"אנחנו מטפלים מדי חודש בשני מקרים של התופעה לפחות", מספר תומר ויינגרם, מנהל בית החולים הווטרינרי בכפר הירוק. "בדרך כלל מדובר בכלבים צעירים וסקרנים, לברדורים לדוגמה, שפשוט בולעים כל דבר שנראה להם אכיל. תופעות הלוואי של ההרעלה כוללות בלבול, הליכת שיכור, קצב לב אטי – ככה למעשה נראה כלב מסטול. ההרעלה מתרחשת כשבעל החיים (לרוב כלב, אף שגם חתולים עלולים להיפגע מבליעה של החומר) בולע ריכוז גבוה של החומר. במקרים נדירים יש חשש להרעלה של חיית המחמד בעקבות עישון פסיבי של קנביס. ככל שיש תהליך בולט יותר של לגליזציה של קנביס, כפי שקורה בארצות הברית לדוגמה, אנחנו שומעים על יותר ויותר מקרים של הרעלות. מקרים שבהם כלבים בולעים עוגות חשיש, שבהן ריכוז החומר הוא גבוה במיוחד, עלולים להסתיים אפילו במוות. זו סכנה אמיתית, יש לפעול במהירות ובאחריות אם וכאשר מתעורר חשש להרעלה".

אז מה באמת צריך לעשות כשיש חשש להרעלה?

"יש להיות ערניים ולפנות את חיית המחמד בהקדם האפשרי לטיפול רפואי אצל וטרינר מוסמך. האבחון הסופי מתבצע בקלות וביעילות בעזרת בדיקת שתן פשוטה. יש להיות כנים עם הווטרינר ולציין שנעשה שימוש בקנביס בסביבת חיית המחמד. לאחר טיפול מתאים, תוך יום־יומיים החיה צפויה להשתחרר הביתה בשלום".

ואיך כדאי למנוע מראש מקרים עתידיים של הרעלה?

"הדבר הראשון הוא להגביר את המודעות לתופעה. אנשים לא יודעים עד כמה החומר הזה מסוכן לחיות המחמד שלנו. בדיוק כפי שממליצים להרחיק תרופות מסוכנות מילדים קטנים, כך מומלץ גם כשזה מגיע לכלבים, לחתולים ולחיות נוספות. פשוט להרחיק ולמנוע גישה לחומרים שעלולים לסכן אותם – ככה נמנע פגיעה בבעלי החיים וגם נחסוך את העלויות הגבוהות של הטיפול הרפואי".