הלקוחה הגיעה בכפכפים, הבר: "אנחנו רוצים שתרגישי הכי אישה"

לקוחה שהגיעה לבר היין ז'אז'ו במתחם שרונה גילתה להפתעתה שהכניסה למקום בכפכפים אסורה. אם זה לא מרגיז אתכם, חכו שתראו מה ההסבר שהיא קיבלה המסעדה

כפכפים. (צילום: shutterstock)
כפכפים. (צילום: shutterstock)
26 ביוני 2014

הקיץ כבר לגמרי כאן והתל אביבים מנסים להתכסות כמה שפחות. אחת מתופעות הלוואי הכואבות של העונה היא חזרתם של כפכפי האצבע, אך גם גדולי הסנובים יתקשו לשפוט את הבחירה האופנתית הזו אחרי סיבוב קצר בתל אביב המיוזעת של חודש יוני. כלומר, אלא אם הם עובדים בבר היין ז'אז'ו בשרונה.

מיכל אנגלברג יצאה אמש עם חברות לסניף החדש של בר היין במתחם שרונה, אך בכניסה למקום הובהר לה שהכניסה אסורה בכפכפים. כשחזרה הביתה פירסמה אנגלברג פוסט זועם בעמוד הפייסבוק של הבר, בו טענה כי קוד הלבוש לא מפורסם באתר המסעדה או באתר מתחם שרונה, ולא הונהג בביקוריה הקודמים בסניף ז'אז'ו בנווה צדק. התגובה שקיבלה אנגלברג מהמקום הוסיפה על חטא על פשע: "כל אורח שמזמין מקום במסעדה מתבקש 'להגיע בלבוש מכובד ובבקשה לא בכפכפים'. כמו שאמרת, זוהי תל אביב בקיץ, והיא כולה בכפכפים. ועבורך, במיוחד כאמא לתינוקות קטנים, אנחנו מבקשים ליצר תחושה ואווירה אחרת. שתשברי את 'שגרת האמהות', תתלבשי, תתכונני ותצאי לבלות. אנחנו הכנו את התפאורה, את התפריט, השרות, המוסיקה והאווירה. כדי שתגיעי ותרגישי הכי אישה. את רק צריכה להגיע שלא בכפכפים. צר לנו שאת מתקשה לקבל ולכבד את זה".

מובן שלכל בית עסק יש זכות מלאה לקבוע קוד לבוש, ולא להכניס בשעריו לקוחות שלא יתלבשו בהתאם. עם זאת, מדיניות הכפכפים לא מצויינת באתר של ז'אז'ו או בעמוד באתר של מתחם שרונה, זאת ועוד, מסתבר שתמונות היח"צ של ז'אז'ו מציגות לקוחות בכפכפים:

 

אבל גם אם קוד הלבוש במקום היה מחייב הגעה בחליפות פראק ומגבעות, הבעיה היא לא בהכרח החוק אלא הנימוק. האפיל האלגנטי שבבחירה הלא קונבנציונאלית הזו מתמוסס לחלוטין כשהנימוק מנוסח בצורה כל כך לא ג'נטלמנית. לנו בעיקר נותר לתהות האם גבר שנשאר מחוץ למקום היה מקבל בתגובה רמיזה שהכפכפים לרגליו לא הולמים "גבר אמיתי".

 

תגובת בר היין ז'אז'ו, כפי שפורסמה בפייסבוק: "כבר עשור שהברים של ז'אז'ו מבקשים ליצור חוויית אירוח אחרת ושונה בנוף המקומי. כשפתחנו את בר היין בשרונה, ניסינו ליצור חלל שיהווה מפלט מחיי היום יום בתל-אביב. אנחנו משקיעים מאמצים רבים ביצירת חוויה לילית, סלונית, בהשראת אולמי הנשפים של המאה ה-19. בנינו מקום עם תפאורה, מוזיקה ותחושה תיאטרלית, כשהלקוחות שלנו הם חלק מהמופע. לשם כך אנחנו מבקשים את שיתוף הפעולה שלהם, אישה או גבר, בעניין הלבוש. כמו שנאמר, אנחנו מיידעים כל לקוח בעת ההזמנה לגבי הבקשה להגיע בלבוש מכובד עם התייחסות ספציפית לכפכפים, כך היה גם במקרה הזה. זוהי לא כוונה להגדיר נשיות או גבריות, רק ניסיון להטמיע קוד לבוש. אנחנו מכבדים מאוד את כל לקוחותינו ונהנים מאוד לארח אותם, התגובה שנוסחה בפייסבוק נוסחה על ידי אמא לתינוק בן חודשיים, ולא היה בה שמץ של סקסיזם, אלא דווקא הזדהות וסולידריות. אנחנו נשמח לשים את המקרה מאחורינו ולהזמין את הלקוחה להגיע אלינו לחוויית בילוי עילית בז'אזו בשרונה או בברים הקלילים יותר בנווה צדק. צר לנו על כל לקוח ולקוחה שאינם נהנים מהחוויה אותה אנחנו יוצרים ועוד יותר צר לנו על המקרה הספציפי".