המקום הכי כולי

לכולי עלמא, שייפתח בסוף השבוע הקרוב, יש את כל הנתונים להפוך לבר הכי חם של הקיץ הקרוב. לידיעת אנשי התדר

כולי עלמא. צילום: בן קלמר
כולי עלמא. צילום: בן קלמר
5 במרץ 2014

שחקן חדש ומשמעותי נכנס לזירת חיי הלילה המקומיים: לאחר שלושה חודשי שיפוצים נפתח להרצה בשבוע שעבר הבר כולי עלמא, שממוקם בחלל מרשים וגדול במיוחד ברחוב מקווה ישראל 10, מול יהודה הלוי.

במקום פועלים שני ברים מאובזרים במיוחד, והוא כולל שלושה אזורי ישיבה שנחלקים בין המפלס עליון (שעוד לא נפתח) לקומת מרתף שחלקה סגור וחלקה פתוח. בקצה החלל הפנימי ממוקמת עמדת הדי.ג'יי ורחבת הריקודים. החל מסוף השבוע הקרוב יהיה המקום פתוח במתכונת מלאה בשעות הלילה, ובהמשך רוצים הבעלים לפתוח אותו גם בשעות היום.

"הרעיון של הבר התחיל מהנכס המיוחד שמצא אחד השותפים, ומשם זה היה קצת בשיטת ה"חבר מביא חבר" עד שהתגבשנו לקבוצה אחת של שמונה שותפים", מספר אמרי קלמן, חלק מחבורת השותפים שעומדת מאחורי הבר, ומונה גם את נדב נאמן, ירין לידור, משה חסון, גי דרייפוס, אבירם כרמלי ורועי חזום. "רצינו ליצור צוות של אנשים שמגיעים מעולמות שונים, אבל למרות זאת שותפים לאותה תפיסה של חוויית בילוי בבר".

הקונספט הזה היה גם מה שהוביל את החבורה לבחירת השם. "כולי עלמא זה 'כל העולם' בארמית", מסביר קלמן, "וזה הרגיש כמו כינוי שמבטא היטב את המחשבה שהובילה לגיבוש הצוות והקונספט".

את האג'נדה המוזיקלית הפקיד הצוות בידיהם של נאמן ולידור, שניהם די.ג'ייז ותיקים ומארגני מסיבות. מבחינת העיצוב, בחרו בכולי עלמא לתת מקום של כבוד על הקירות ליצירות של אמנים מקומיים. "שילבנו בעיצוב של המקום גרפיטי של אמנים מוכשרים שאנחנו מעריכים ובתוך הבר נתלה עבודות נוספות. בנוסף, במפלס העליון מוצבות שלוש ויטרינות שיציגו עבודות של אמנים מתחלפים", אומר קלמן.

קלמן, ששותף גם בבר הגייז שפגאט, מקווה שיגיע למקום החדש קהל יותר הטרוגני: "אני אשמח לבלות גם בבר שלא יהיה מוגדר כמקום לגייז, ועדיין אוכל להרגיש בו בנוח להתנשק עם בן זוג. כולי עלמא שואף להיות מקום כזה".

"כולי עלמא", כל יום מ־21:00, מקווה ישראל 10, הכניסה מול תחנת הפיס