הקוד האתי: דיני אשפה

מי מחויב לקיים את מצוות מחזור הזבל, מה מותר להשאיר ליד הפח ברחוב ומה הזמן המקסימילי הראוי להשארת שקית מחוץ לדלת? חוקים פח

פח אשפה (צילום: shutterstock)
פח אשפה (צילום: shutterstock)
29 ביוני 2017

 

חשמל באוויר

לשתף את הציבור במכשירים חשמליים שאין לכם צורך בהם זה מנהג ראוי. עם זאת יש להשליך לרחוב רק מכשירים חשמליים שאכן עובדים. אם השלכתם לרחוב (ולא לזבל) מכשיר חשמלי שלא עובד, מחובתכם לכל הפחות ליידע את הציבור באמצעות שלט שהוא לא תקין. זה יחסוך לכם את הפולסא דנורא שיטיל עליכם האדם שיסחב את המקרר שזרקתם אליו הביתה רק כדי לגלות שהוא לא עובד.

חומת ההפרדה

הרגלי הפרדת הזבל שלכם אמורים להיות פועל יוצא של הפריבילגיות שלכם: ככל שאתם יותר פריבילגיים, כך טביעת כף הרגל האקולוגית שלכם צריכה להיות קטנה יותר. זוג אשכנזים עם ילד במערכת חינוך פרטית שגרים בצפון הישן? חסר לכם אם אין לכם פחים נפרדים לנייר, פלסטיק ופסולת אורגנית.

תצא בחוץ

השארת שקית זבל מחוץ לדלת הדירה שלכם היא נגזרת של כמה גורמים: הקומה שבה אתם גרים, קיומה של מעלית בבניין, כמות הדיירים בקומה שלכם וכמובן הגיל שלכם. רק זכרו שעצלות היא אחד משבעת החטאים ושהמקסימום לשקית זבל מחוץ לבית הוא לא יורת מאוברנייט: לילה אחד מחוץ לדלת.

מפעל הטקסטיל

בגדים לא זורקים. תורמים אותם, או שמניחים אותם על ספסל ומקווים שיש אנשים שמצבם מספיק גרוע בשביל שהם יסכימו להסתובב עם חולצת סוף המסלול שלכם.