הקוד האתי: דיני ברכות בפייסבוק

למי חייבים לכתוב ברכת יום הולדת בפייסבוק, ממי עדיף להימנע ואיך מגיבים לברכות שנכתבו על הוול שלכם?

24 ביולי 2017

מה תברך?

עשר שנים מאז השתלטה פייסבוק על חיינו והאמת היא שאין כבר חובה של ממש לכתוב לאנשים על הוול ליום ההולדת, בטח לא לאנשים שכבר לא אכפת לכם מהם. למי כן כותבים? לחברים קרובים שכן בא לכם שהעולם יידע שאתם אוהבים אותם, לחברים שאתם יודעים שחשוב להם שתעשו כן, לאנשים שהשקיעו בברכה שלהם על קירכם ולא בא לכם לשבור את השרשרת, לאנשים שאתם שוקלים את האפשרות להתחיל איתם ולאנשים שיש להם השפעה ישירה על הקריירה שלכם.

שומרים את הזכות להגיב

הצד שזכה לברכה ביום הולדת נדרש לפרגן בלייק על ברכה גנרית ("מזל טוב אחי!"), ולייק בתוספת קומנט על כל ברכה שנדרשו יותר מ-30 שניות כדי לחבר אותה, או כזו שכוללת גם תמונה או לינק ליוטיוב.

זה לא היום הולדת שלך

בחרתם לפרסם למישהו על הוול ברכה שכוללת תמונה משותפת שלכם במסגרת חגיגות יום ההולדת? אסור שרק אתם תיראו טוב בתמונה. או ששניכם נראים מגוחכים (תמונת ילדות או רגע סחי במיוחד) או תמונה שבה חתן השמחה נראה מוצלח. כל אלמנט אחר הוא הלבנת חבר ברבים, ועוד ביום הולדתו.

קול מן העבר

במקרה של אקסים תמיד מוטב לשלוח ברכה אישית במסנג'ר של פייסבוק או בווטסאפ. כל פוסט שתפרסמו על הוול שלהם עלול לקבל מגוון פרשנויות על ידי גורמים בעלי עניין (בני זוג נוכחיים, אימא שתשאל אם חזרתם, רכלנים מקצועיים – וגם האקס עצמו). אלא אם כן אתם בעניין של הבלגן הזה, כמובן.